![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Jan Helge |
![]() ![]()
|
![]() ![]() Gruppe: Administrator Innlegg: 4 502 Ble med: 03.12.02 Fra: Trøndelag Medlem nr: 3 ![]() |
Hva er IMEI sperre?
![]() Svartelisten(Black List) er en liste med IMEI nummer som kan assosieres med GSM eller 3G enheter som ikke har rett på tilgang til GSM nettet fordi de er rapportert mistet, stjålet, ødelagte eller lignende saker. Denne listen er operativt for samtlige Operatører i 20 Land (Se liste nederst) Hvordan merker jeg at telefonen er svarteliste?
Land som samarbeider med Black List
-------------------- |
Fredrik |
![]()
|
![]() ![]() Gruppe: Administrator Innlegg: 4 634 Ble med: 30.11.02 Fra: Os, utenfor Bergen Medlem nr: 1 ![]() |
På Telenor (og alle som bruker Telenor sitt nett) får telefonen dekning, men den bare piper når du forsøker å ringe.
På Netcom vil telefonen ikke få dekning, og du vil få feilmelidng ala "SIM-kort registrering mislyktes". -------------------- Mvh,
Fredrik Grevstad Administrator - Forum.Unlock.no Daglig leder Unlock.no |
Jan Helge |
![]()
|
![]() ![]() Gruppe: Administrator Innlegg: 4 502 Ble med: 03.12.02 Fra: Trøndelag Medlem nr: 3 ![]() |
oi ett par skriveleifer og dårlig formuleringer ser jeg. (Trøtt)
Rettet Takk Fredrik. ![]() -------------------- |
rocky96 |
![]()
|
![]() Alzheimer-pasient ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Fullverdig medlem Innlegg: 1 453 Ble med: 29.11.03 Fra: Oslo Medlem nr: 2 169 ![]() |
IMEI-sperre har blitt et stadag større problem for oss som låser opp telefoner Jeg skulle akkurat etterlyse en slik liste og så kom den Flott jobbet. . |
Jan Helge |
![]()
|
Måtte bare lage en liten notis som vi kan peke til.
![]() -------------------- |
ChipHead |
![]() ![]()
|
![]() ![]() Gruppe: Fullverdig medlem Innlegg: 5 Ble med: 12.04.08 Medlem nr: 20 166 ![]() |
Hva med å lage en database et eller annet sted her med database over stjålne telefoner?
På denne måten kan ærlige sjeler oppdrive den rettmessige eieren av telefonen og få gitt beskjed. Dessuten kan de som ønsker å kjøpe en "pent brukt" telefon sjekke om den er meldt stjålet veldig enkelt (også utenom åpningstider hos, og uavhengig av forskjellige, teleoperatører osv). ![]() Når man tar skrittet og IMEI-sperrer en telefon så er den jo i utgangspunktet død fisk i vannet ![]() Har nettopp mistet min HTC Touch med 8GB minnekort, ![]() ![]() Avslutningsvis: Det at teleselskapene så vel som politiet egentlig er så lite flinke til å bidra til at slik kriminalitet oppklares så kanskje vi må ta egne skritt? |
Jan Helge |
![]()
|
Hint: FinnMobilen.no
-------------------- |
ChipHead |
![]()
|
![]() ![]() Gruppe: Fullverdig medlem Innlegg: 5 Ble med: 12.04.08 Medlem nr: 20 166 ![]() |
|
HulkHaugen |
![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Fullverdig medlem Innlegg: 28 Ble med: 18.11.05 Medlem nr: 13 138 ![]() |
IMEI-sperre har blitt et stadag større problem for oss som låser opp telefoner Jeg skulle akkurat etterlyse en slik liste og så kom den Flott jobbet. . Min telefon har nylig blitt sperret, men mener du at det kan være operatøren som har gjort det siden jeg unloket operatørsperren? Kjøpte min via en kar som kjøpte den fra Orange i England... |
Jan Helge |
![]()
|
Det kan være tyvegods fra England. som sagt så samarbeider flere land så hvis en operatør i England melder den stjålet blir den automatisk svartelistet her til lands.
-------------------- |
HulkHaugen |
![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Fullverdig medlem Innlegg: 28 Ble med: 18.11.05 Medlem nr: 13 138 ![]() |
Ja, det vel ingen tvil om at denne er sperret, men kan det være at operatøren har gjort dette uten eiers ønske pga at den har blitt sim-unlocket fra en tredjepart og brukt på et anne mobilnett?
|
Jan Helge |
![]()
|
Nei. Denne svartelistingen blir foretatt kun ved tyveri eller tap av gjenstand.
-------------------- |
![]() ![]() |
Lo-Fi versjon | Dato og klokkeslett: 22.02.19 15:00 |