IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

Reply to this topicStart new topic
> Min Test Av Sony Ericsson P800, Enda en test fra meg :)
mknumber1
post 11.06.04 12:10
Innlegg #1

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 10.06.04
Fra: Trondheim sentrum
Medlem nr: 4 761

Innledning:

I februar, i år, kjøpte jeg en Sony Ericsson P800 på nettbutikken til elkjøp for kr 1695 med 12 mnd. bindig til Netcom Talk. I dag har jeg bestemt meg for og skrote en test av den, for og få inn flere tester inn i forumet for lesertester smile.gif

P800 er for tiden et røverkjøp, og selges på super-billig-salg pga. at den har fått en oppfølger. Du kan (til dags dato) lett finne en P800 uten binding for rundt 3700, og når den kom kostet den over 7000 kr! Det er med andre ord et meget godt kjøp. På bruktmarkedet ligger den på rundt kr 2500, som er en fantastisk pris for en telefon med så gode specs smile.gif

Skjermen:

P800 sin skjerm er utrolig.. utrolig stor. Oppløsningen på skjermen er på 208 x 320 piksler, og det er den høyeste skjermoppløsningen på en mobiltelefon man kan finne i Norge i dag smile.gif Skjermen har 4096 farger, og sammen med den uhyre høye oppløsningen gir det en veldig god, stor 2,8" skjerm. Skjermen til P800 egner seg ypperlig til å se bilder på, overfører
du et høyoppløselig bilde fra din datamaskin ser du den enorme kvaliteten til TFT-skjermen som sitter i P800. Skjermen er dessuten trykkfølsom.

Design og kvalitet:

Jeg synes faktisk P800 er ganske så pen og se på, den har en finfin blåfarge, og "runde", gode former. P800 er dessuten ganske stor, veier over 150 gram, men er abselutt hondterbar. Den knirker kanskje litt, men fremstår meget stor, og sterk. Trekker du opp en P800 opp fra lomma oser det dessuten R-E-S-P-E-K-T av deg. P800 er en ordentlig "høvdingmobil". Dette er kanskje ingen fordel, da det alltid er 4-5 stykk som skal "prøve" og "ta" på telefonen din..

Menyer:

Menyene til P800 er ganske gode, du blar deg fint nedover, enten med "skrollhjulet" eller ved å trykke direkte på det du skal fram til.
Menyen er ganske logisk oppbygd, men ikke perfekt. Du kan også velge å ha ikonbaserte menyer, men de har ikke jeg så veldig mye til overs for.. Hvis du legger inn et nytt spill/program lagrer de seg som et nytt menyvalg, så etter en stund med P800 så har man en gaaanske lang meny. Nederst i skjermen kan du trykke på en liten klokke for og sette på alarmer/se på hva klokken er, du kan trykke på et lite batteri for og finne ut hvor mange prosent batteri du har igjen, eller du kan justere lyd.

Teknologi:

Blåtann, Infrarød-Port, Java, Symbian, MP3 i stereo, Internett, Video, Talenotat, Trippelbånd, PTT, Kamera, Polyfone ringetoner, Trykkfølsom skjerm, "PDA-egenskaper", MMS ("fullverdig") samt Memory Stick duo, joda, P800 stiller med det aller meste av teknologi. Jeg vil gå så langt som og kalle det en reneste tekno-bombe.
Eneste jeg kunne tenkt meg i denne kategorien er muligens en radio..

Underholdning:

Her stiller P800 supersterk! Du kan spille av video på den, du høre på MP3, du kan spille meget avangserte spill på den, og du kan bruke den som fjernkontroll wink.gif P800 kjører som OS, Symbian/UIQ. Dette gjør at du har utrolig mye spill og programmer tilgjengelig for deg, du kan nesten velge og vrake. Du kan bruke den som fjernkontroll, du kan laste ned program slik at du kan filme med den, du kan chatte over msn messenger, du kan spille meget gode brettspill (sjakk, bridge, backgammon) du kan kjøre fete bilder, ja, du kan gjøre alt mulig.

MP3spilleren:

P800 har en meget god MP3 spiller, og du kan kjøpe minnekort av typen memory stick duo som du kan legge over sanger på. Lyden blir meget god, og det følger med en "musikk" handsfree når du kjøper telefonen. Denne handsfree'en gjør det til en fryd og høre på musikk smile.gif Eneste jeg kan utsette på MP3 spilleren er kanskje at bassen blir litt svak.

"Flippen":

P800 har også et fysisk tastatur, som man kan bruke til og skrive SMS på, og ringe med. Tastene er ganske vonde, men det er meget praktisk og kunne slå inn et telefonnummer og slå inn et telefonnummer på det fysiske tastaturet. Uten og åpne flippen har man dessuten mulighet til og:
- Sjekke kalenderen
- Høre på MP3
- Skrive SMS
- Lese SMS
- Ta bilder
- Hente fram kontakter
- Lage et talenotat, pluss en hel del andre ting smile.gif

Man kan dessuten ta av flippen, men jeg velger og ha den på, litt pga. at den er praktisk, og litt mer pga. at den verger skjermen for riper.

Skrive SMS:

Og skrive SMS på P800 går utrolig raskt! På skjermen har du et fullverdig QWERTY tastatur som du kan trykke på, så jeg, som skriver ganske kjapt på PC, og ikke er noen racer på vanlig SMS-tastatur, skriver en SMS ca 3 ganger raskere en på en P800 enn på vanlig telefon. Du kan også skrive SMS på "flippen" med siden det tar meg 3 ganger så lang tid, bruker jeg heller QWERTY wink.gif

Medfølgende utstyr:

Når man kjøper med P800 følger det med en hel del utstyr, "musikk"-handsfree, minnekort (memory stick duo, 16 mb), dokkingstasjon (til å synkronisere med datamaskin), bæreveske, tre ekstra penner (til og trykke på skjermen), sånn "stropp" til og henge telefonen i, to CD-er med programvare og spill, lader, manual og resten av ting du skulle trenge smile.gif Utrolig mye digg utstyr med andre ord, toppkarakter til P800 i denne kategorien.

Kamera:

P800 sitt kamera stiller med en ganske god oppløsning, til mobiltelefon og være. Det har VGA-oppløsning på 640 x 480 piksler, og det er faktisk ingen mobiltelefon i Norge per dags dato med høyere oppløsning på kameraet en det, synd, men sant. Men selve kameraet er dessverre ganske dårlig. Det kreves dessuten ganske gode lysforhold for at kameraet skal ta gode bilder uten at fargene blir alt for mørke og for blasse. Men under gode, eller perfekte, lysforhold kan faktisk kameraet bli riktig gøy og bruke.

Her kan dere se noen bilder jeg har tatt med kameraet til P800:

IPB Bilde

Enda et bilde, fra Kina, i samme oppløsning som over (640 x 408 piksler) :

IPB Bilde

(Begge bildene over er forminsket, de er egentlig større!)

Et bilde av søskenbarnet mitt (640 x 480 piksler) :

Og her er et bilde med oppløsningen 320 x 240 piksler:

IPB Bilde

Og her er et bilde med minste mulige oppløsning, 128 x 160 piksler:

IPB Bilde

Konklusjon:

P800 er nå for tiden et meget godt kjøp, man får en utsøkt kalender, store spill- og programmuligheter, samt en brukbar MP3 spiller til ca 3700 kr smile.gif P800 passer for de fleste, gubber som trenger den i jobben, underholdningslystne tenåringer, duppedings-elskende personer, folk som trenger oppmerksomhet, de som desperat skal virke "proffe" i IT-verdenen.. ja, de aller fleste smile.gif

Bilder av P800:

Her ser dere et bilde av P800 med åpen flipp:

IPB Bilde

Her ser dere et bilde av P800 med lukket flipp:

IPB Bilde

Her ser dere et Bilde av P800 hvor den ligger under en Nokia 6600:

IPB Bilde

Og her ser dere et bilde skjermen til P800:

IPB Bilde

Dette innlegget er endret av mknumber1: 27.05.08 20:18

--------------------
- http://www.imobilia.org. verdt et besøk.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
MiRaKuLiX
post 11.06.04 15:11
Innlegg #2

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 12.12.02
Fra: Trønderhovedstaden
Medlem nr: 13

Veldig bra skrevet må jeg si! smile.gif

--------------------
Alltid sist hjem fra festen...
+Quote Post
mknumber1
post 11.06.04 17:53
Innlegg #3

Ble med: 10.06.04
Fra: Trondheim sentrum
Medlem nr: 4 761

QUOTE(MiRaKuLiX @ 11. Jun -04, 16:11)
Veldig bra skrevet må jeg si! smile.gif

Tusen takk rolleyes.gif

Les gjerne min test av Nokia 3100 også - den mener jeg er bedre skrevet thumbup.gif

--------------------
- http://www.imobilia.org. verdt et besøk.
+Quote Post
dysleckticker
post 29.06.04 12:28
Innlegg #4

Ble med: 03.02.03
Fra: vil ikke si ;)
Medlem nr: 49

R-E-S-P-E-K-T av å dra opp en mobiltelefon ?

Oh my god...

--------------------
-6600-
+Quote Post
Iminzilion
post 13.07.04 22:57
Innlegg #5

Ble med: 08.07.04
Fra: Orstad City
Medlem nr: 5 351

utrolig bra skrevet biggrin.gif
utrolig sweet telefon det der..
*sogle*

--------------------
Hilsen Iminzilion
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 bruker(e) leser i dette emnet (2 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 25.05.18 04:24
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone