IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

3 Sider V < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> ElkjØp Er Bra, a
elkjøper
post 07.12.05 00:43
Innlegg #41

Uregistrert

svaret på dette med koss hodetelefoner er ett stort ja,du kan kjøpe en barbermaskin og bruke den i 29 dager,for så å levere den inn igjen full i hår. 30 dager full returrett på alt bortsett fra mobiltelefoner. varen trenger ikke engang å ha med embalasjen,bare produktet ikke er skadet på noen måte.
Go to the top of the page
+Quote Post
pudding
post 10.08.06 11:16
Innlegg #42

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 05.01.05
Medlem nr: 9 207

Elkjøp er en helt grei butikk det. Litt dyrt, men flottings med den returretten. De har vært veldiggreie med reklamasjoner og liknende selv om de av og til har prøvd å snike seg unna. Bare man kjenner til hva man har krav på bruker det å gå greit.

Expert derimot er en møkkabutikk. Det fins ikke service der. Prisene er over det jevne skyhøye. Jeg handler ikke der dersom det ikke er et supertilbud helt utenom det vanlige.
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
y_not
post 12.08.06 17:05
Innlegg #43

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 10.01.03
Fra: Sarpsborg
Medlem nr: 23

SITÈR(pudding @ 10.08.06, 12:16) *

Elkjøp er en helt grei butikk det. Litt dyrt, men flottings med den returretten. De har vært veldiggreie med reklamasjoner og liknende selv om de av og til har prøvd å snike seg unna. Bare man kjenner til hva man har krav på bruker det å gå greit.

Expert derimot er en møkkabutikk. Det fins ikke service der. Prisene er over det jevne skyhøye. Jeg handler ikke der dersom det ikke er et supertilbud helt utenom det vanlige.

Expert eller Elkjøp er ikke noen møkkabutikker. Men noen butikker er dårligere enn andre igjen.
Og Elkjøp er ikke dyrt, de jo de billigste. smile.gif
Men for folk flest er ikke det alltids det beste...service er for de fleste mye viktigere. Selv om det koster 100 kr mer for telefonene. Og ikke minst tilgjengelighet. Du må dra til Elkjøpe og Expert ergo...billigere.
Mens Telekiosken, Euronics og Telebutikken er på et senter.
Mye enklere å handle, og det går fortere. wink.gif

--------------------
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life."
Låser opp alle Sony Ericsson: T610/T630, K500i,K508i, K700i, K750i, W800 etc etc...;)
Sjekk ut galleriet mitt: www.gallerituddenham.com
+Quote Post
kezoom
post 04.10.06 19:53
Innlegg #44

Ble med: 26.08.06
Medlem nr: 15 449

Prisene til elkøp er greie, men supporten SUGER!

--------------------
Bloggen min <- Les!
+Quote Post
Jan Helge
post 04.10.06 20:46
Innlegg #45

Group Icon

Gruppe: Administrator
Ble med: 03.12.02
Fra: Trøndelag
Medlem nr: 3

Det er fordi at Elkjøp ikke har spesialsert seg på Mobil. Telebutikken eller Klart Svar f.eks driver hovedsakelig bare med Mobil. Derfor "kan" slike butikker yte bedre service. smile.gif

--------------------
http://www.mobilmuseum.net/
En av Norges største privatstyrte mobil museum.

-----------------------------------------
Donate / Donasjon:
IPB Bilde Takk til:
EXIDE jfthunder pamos Fredrik frodehans

PRIVATE MELDINGER om operatørlåskoder vil bli ignorert.
+Quote Post
Fredrik
post 05.10.06 00:47
Innlegg #46

Group Icon

Ble med: 30.11.02
Fra: Os, utenfor Bergen
Medlem nr: 1

QUOTE(Spoochy @ 04.10.06, 21:46) *

Det er fordi at Elkjøp ikke har spesialsert seg på Mobil. Telebutikken eller Klart Svar f.eks driver hovedsakelig bare med Mobil. Derfor "kan" slike butikker yte bedre service. smile.gif

Er egentlig ingen grunn til det... Ansatte i Elkjøp har jo bare ansvar for et område, f.eks. Mobil & tele, og har defor samme mulighet for å kunne like mye som en ansatt i telebutikker.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Administrator - Forum.Unlock.no
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
Jan Helge
post 18.10.06 22:22
Innlegg #47

Group Icon

Ble med: 03.12.02
Fra: Trøndelag
Medlem nr: 3

Det hender ofte at en hvitevare behandler stikker nesa si innom mobil & tele avdelingen. tongue.gif

--------------------
http://www.mobilmuseum.net/
En av Norges største privatstyrte mobil museum.

-----------------------------------------
Donate / Donasjon:
IPB Bilde Takk til:
EXIDE jfthunder pamos Fredrik frodehans

PRIVATE MELDINGER om operatørlåskoder vil bli ignorert.
+Quote Post
rocky96
post 29.11.06 20:14
Innlegg #48

Alzheimer-pasient

Ble med: 29.11.03
Fra: Oslo
Medlem nr: 2 169

Elkjøp var på FBI nå i kveld
Kom på plass nummer 8 i dårligst mulig kundeservice statistikken

+Quote Post
Fjellgjeit
post 27.05.07 10:58
Innlegg #49

Ble med: 11.03.07
Fra: Trondheim
Medlem nr: 17 001

SITÈR
Her ser vi forskjeller på meninger ja...! - Slik er det nok på de fleste butikker er jeg redd, selv om det ofte er lett å ta den største i klassen!

Et par fakta om Elkjøp til de av dere som er veldig negative:

* Hvilken annen kjede har et så stort utvalg av produkter fra alle elektronikk områder - og i tillegg har produktene utstilt på en slik måte at du får tatt på produktene?

Det har vel alle andre også, spessielt de større aktørene? Andre bruker forøvrig flere ekte telefoner kontra dummyer... Spørr i en butikk så får du helt sikkert lov til å "ta" på produktet, eventuelt få det demonstrert eller prøve det. (det kalles kundeservice).

SITÈR
* Hvilken annen kjede garanterer deg at den prisen du betaler er garantert lavest, samtidig som du får lov til å levere tilbake produktet dersom du ikke er 100% fornøyd?

Returretten til Elkjøp gjelder IKKE mobiltelefoner, gjenstander med abbonement eller pleieprodukter. Men for all del, kommer du med et komplett produkt (levere det i så godt som samme stand som du fikk det) så skal det ikke være så vanskelig å få returnert ting hos andre heller. Der jeg jobber tar vi sågar tilbake mobiltelefoner så fremt det ser bra ut og er komplett, vi trenger ikke skryte av det fordet. (også kundeservice)

SITÈR
* Elkjøp er en av de bedriftene her i landet som bruker mest penger på å kurse sine ansatte både i produktkunnskap, og i kundebehandling. En vanlig selger på Elkjøp er på minst 3-4 kurs i løpet av et år.

Da bør de ansatte jeg har vært i kontakt med vurdere å klage til kursledelsen, eventuelt bruke mer penger på produktkunskap istedenfor å få doktorgrad i mersalg etc. Hva gjelder kunnskap er elkjøp en av de kjedene i landet som "bytter" ut staben oftest, og man møter ofte på personell "i fra en annen avdeling". Der jeg jobber kurser vi faktisk hverandre, staben består av selgere med teknisk serviceerfaring, selgere på data med MCP sertifiseringer etc. Det som er poenget er at folkene er generelt meget dyktige i sitt fagfelt. MEN SELVSAGT, det er forskjellig i fra butikk til butikk! Bådde servicen og kunskapen er som en berg og dalbane fra hver enkelt filial! Noen vet faktisk hva de snakker om, selv er jeg meget heldig med mine kolegaer.

SITÈR
* På Elkjøp får du ALLTID det produktet vi annonserer i våre aviser/ på Tv! - Vi garanterer at du får kjøpt produktet i 3 dager etter annonsen startet, og får du ikke kjøpt produktet gir vi deg et annet, tilsvarende eller bedre produkt til samme pris!

Er ikke tilfelle, har jeg opplevd et par ganger at kunder har kommet å kjøpt faktisk det annonserte produktet til Eljøp hos oss, nettopp for at Elkøp ikke hadde produktet (selv innenfor de 3 dagene) og de har heller ikke blitt tilbydd eller snakket om et alternativt produkt (selv om det var på lager). Alle forstår jo det at selv "elkjøp" leker ikke butikk, man skal ikke selge for enhver pris dersom brutto fortjenesten ligger langt neddi kjelleren.

SITÈR
* På de store Elkjøp butikkene har vi egne servicemottak for å best hjelpe deg dersom du skulle oppleve trøbbel med ditt produkt i etterkant av kjøp!

Jada vist kan du få hjelp der, men med mindre du har betalt sjorta i serviceavtaler eventuelt vil betale en kjempesum for å få noe gjort, er dere ikke flinkere til ordinær reklamasjonsbehandling en alle andre. (Kunne vel ikke blitt bedre betegnet en kundeservice...?)

SITÈR
På bakgrunn av de ovennevnte punktene skulle jeg likt og visst hvorfor noen da i det hele tatt vurderer å handle på f.eks Expert eller Spaceworld...! Prisene til der ligger gjerne 20-50% høyere enn Elkjøp sine, du får ikke returnert ditt produkt, og de garanterer på ingen måte at du får det beste kjøpet!

Og jeg tar pointet med at noen selvfølgelig ikke ønsker å handle med Elkjøp pga. dårlige opplevelser ved tidligere kjøp... Sannsynligvis har du da desverre fått møte en selger som enten hadde en dårlig dag på jobben, eller ikke er en god Elkjøper.

Mvh. Elkjøp Lørenskog!

Er først og fremst dårlig holdning (også for en som driver med kundeservice), å rake ned på andre kjeder slik som i siste sitat. Til de andres kjedenes interesse ser jeg meg derfor min yttringsfrihet i å fortsette stilen msn-tongue.gif

Hva angår prismessig, så er prisene på mobiler (og da SPESSIELT med abbonement) like stabil som en kleptoman i en gullsmedforetning. Det er et spørsmål mellom produktets kost, provisjonering og ikke minst hva som regnes som fokusprodukter. Det er lite fortjeneste (ofte i direkte tap) på de billigste og råeste telefonene. Slik er det hos alle kjedene, og man selger ofte som indirekte reklame.

Opplever at det er en generell forskjell til enhver tid som gjør at "alle" kjedene er "billigst" på sine produkter, mens de er dyre på andre igjen. Så mener selv at sett i forhold til pris ligger bådde elkjøp, lefdal og expert nokså likt. Siba har vel så vidt jeg vet en noe lavere snittpris, men deres siste årsresultat viser til at driftsintektene er meget dårlige SELV om de har en god omsetning (men lav fortjeneste).

Dette er en diskusjon jeg tror vill kunne vært endeløs, med tanke på at alle har sine fordeler/bakdeler, og hva angår kundeservicen kommer nok den mer ann på BUTIKK til BUTIKK og ikke kjede, ikke minst hver enkelt ansatte. Og hvor mye "maskin" det kreves av hver enkelt ansatt. Har selv jobbet på Elkjøp tidligere, og da var det forbudt for meg å yte den servicen jeg selv ville, rett og slett for at salg var prioritet (ikke for vi hadde mye å gjøre, men for at det ikke var "viktig"). Som sagt; Ikke del opp service og holdninger i kjeder, det nytter ikke... Det er butikk for butikk, og selger for selger. Det er forskjell på KUNDESERVICE og "Utvidede garantier".

Dette innlegget er endret av Fjellgjeit: 27.05.07 11:07

--------------------
Med vennlig hilsen
Den norske fjellgjeita
Gjeitenes Samfunnsgruppe for Mobiltelefoni (GSM)

*SMT/SMD-Reworking, *Varmluft-/kontaktslodding, *Kretskortteknikk.
*PCB reconstruction, *Multi-Layer PCB construction.
+Quote Post

3 Sider V < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
5 bruker(e) leser i dette emnet (5 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 22.07.18 05:47
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone