IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

2 Sider V < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Telekiosken Generellt.
*Rune*
post 25.08.06 14:21
Innlegg #21

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 15.04.04
Medlem nr: 4 067

Nå er det vel vanskelig å gi konkret svar på trådstarters spørsmål, med tanke på at dette da er en kjede og ikke en enkelt butikk eller person vi skal analysere. For som vi alle har erfart så er elkjøp bra den ene dagen og dårlig dagen etter…osv…og mye bedre i Larvik enn Sandefjord ( bare et eksempel) og slik er det overalt i alle bransjer vil jeg anta.

For min del har jeg bare besøkt to Telekiosker, en med grei service og den andre med fullstendig udugelig betjening som overhode ikke hadde noe bak den disken å gjøre. Men ingen av gangene har jeg handlet i Telekiosken. Grunn en: Til tider alt for høye priser på produkter. Grunn to: For lite imøtekommende selger som overhode ikke viste interesse for å vise meg produktet slik jeg ønsket. Selv etter tre forespørsler om det samme var ikke interessen på topp. Ergo ingen handel der! Jeg har ingen ønsker å legge igjen mange tusen kroner uten å kunne ta på et reelt produkt og kjenne det fysiske vekten med egne hender.

Men det kommer jo an på hva en kunde legger i ordet service da. Skal betjeningen smile, le, fortelle vitser og stråle som en sol for deg for å være serviceinnstilt, eller skal betjeningen være åpne, ærlige, redelige, imøtekommende og alminnelig hyggelig mot deg?

Kan man forvente at de skal være på plass i det du kommer inn døren, eller må vi som kunder vente noen minutter på hjelp?

Tar det tid å få hjelp på grunn av en annen kunde som trenger masse hjelp, skal det da (som det i veldig mange tilfeller gjør) gå utover betjeningen? Vitner ikke det egentlig om at de tar kunden seriøst? Selvsagt innen rimelighetens tid tenker du sikkert nå, ja men hva er rett tid å vente? Og noen ganger har vi dårligere tid enn andre…

Men kanskje betjeningen da kunne gi deg et tegn på at du er sett og observert i butikken? Slik kan man som kunde føle at man er noe annet enn bare en kølapp unna kassa. At man blir sett, hørt og forsøkt forstått er veldig viktig for oss kunder generelt tror jeg. Og likeledes hvis det skulle være et problem i etterkant med det kjøpte produkt, at man blir møtt med samme innstilling som da du kjøpte det.

En selger bør kanskje ha litt mer menneskelige relasjoner enn en person som sorterer poteter på samlebåndet på Gartnerhallen syntes jeg. Ikke alle kan være selgere, ei heller kan alle sortere poteter på Gartnerhallen, slik er bare livet. Men at de som ansetter andre til ledige stillinger enten som sorterer eller kundebehandler i telekiosken ikke har denne bakgrunnen som kunde selv forundrer meg. At de ikke engasjerer seg litt mer når de velger ansatte er for meg en stor gåte. Man skulle da tro at de selv var interesserte i å selge mest mulig, ha så god som overhode service og bli ansett som seriøse dyktig handelsmann. De som står i butikken representerer kanskje deres eget livsverk som har kostet dem masse penger og slit for å få dem dit den er pr i dag, og da er det tragisk at man ikke finner betjening som passer til jobben og som er interessert i deres fagområde de betjener dagelig.

Ja, mye kunne vært skrevet om tema, for det er absolutt noe som engasjerer oss alle og ikke minst berører oss alle. Men å kunne være seg selv, ikke være så selvhøytidelig og kunne smile og observere er noe mange kundebehandlere burde ha lært seg.

Dette innlegget er endret av Nokiabuggern: 25.08.06 14:25
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
y_not
post 25.08.06 23:59
Innlegg #22

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 10.01.03
Fra: Sarpsborg
Medlem nr: 23

SITÈR(rocky96 @ 25.08.06, 09:16) *

SITÈR(y_not @ 24.08.06, 21:26) *

SITÈR(Delpy @ 24.08.06, 20:27) *

Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

OG derfor vil ikke Telekiosken noen gang bli den ledende kjeden. wink.gif

Du har hatt veldig mange gode inlegg på dette forum
men denne gang bommer du

Jeg antar at du heller ikke er "verdensmester" i å selge telefoner
Det kan være mange ting som hindrer deg i det f.eks prisen på produktene
Tilfeldigvis samme grunn som trådstarter.........
HeHe

Jeg synes ikke jeg bommer i det hele tatt. Hvis du ikke har innstillingen at du er den beste selgeren
så vil det gjenspeilse seg i det du gjør på jobben. Du må "tro" at du er verdens beste for å bli det.
Selv om du har bena godt plantet på jorda for det.
Pris har lite å si, vet du hva du skal si til kunden, handler han av deg uavhengig om den koster 500
kr eller 800 kr.
Er du en pris pirat så vil du som oftest handle på nett for det. msn-wink.gif

--------------------
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life."
Låser opp alle Sony Ericsson: T610/T630, K500i,K508i, K700i, K750i, W800 etc etc...;)
Sjekk ut galleriet mitt: www.gallerituddenham.com
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

2 Sider V < 1 2
Reply to this topicStart new topic
2 bruker(e) leser i dette emnet (2 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 14.11.18 14:02
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone