IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

Reply to this topicStart new topic
> My Trendy Phone, dhl vs posten
mrloseth
post 02.03.09 12:49
Innlegg #1

*

Gruppe: Medlem
Ble med: 01.02.09
Medlem nr: 22 852

hei.. tenkte jeg skulle dele en erfaring rikere med dere, jeg var så dom att jeg handlet med my trendy phone .no, noe som viste seg att dem hadde lager i dannmark, jeg bestilte en lcd skjerm og ett skrujarn til min iphone, jeg betalte 1200,- med frakt for denne,men jeg fikk satt ned verdien til 724kr..så nå er det seg slik att dem bruker dhl som transportør,, noe som ikke lønner seg om før du bestiller noe som er over 500 kg.. for dem skulle ha 111.- kr i gebyr toll osv,, noe som posten skal ha 103,- for, så skal dem ha 181 kr i mva,, noe som er normalt for begge firma.. men dhl skal ha ett fast gebyr på 440 kr også, for att dem toller pakken din, noe som posten ikke skal ha... og ikke nokk med det, så står det på sidene til mytrendy phone, att dem sender varene innen 12 timer.. men den greia fungerte ikke.. dem sendte etter 4 dager, varene var på lager, og jeg motar pakken min 2 uker seinere..
så totalt om du bestiller lcd skjerm og 3 skrujarn koster deg 1924,- kr.. sykt spørr du meg...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
emcee
post 02.03.09 18:31
Innlegg #2

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 10.03.03
Medlem nr: 224

da registerer du deg på tvinn (fortolling via internett) og så fortoller du varen selv og gir beskjed til DHL at dette er gjort. Og slipper fortollingsgebyr fra speditør.
+Quote Post
chiron
post 12.02.10 12:27
Innlegg #3

Ble med: 11.08.04
Fra: Karmøy
Medlem nr: 5 914

Jeg kjøpte en høyttaler til en SE K810i hos MyTrendyPhone, da ringehøytalleren/høyttaler-funksjonen vrengte og skurret som et esel når jeg brukte den.
Så jeg hadde bestil t feil høyttaler, da K810i har to stk, en på framsiden, og en på baksiden, ved antennen som tar seg avb ringelyden og høyttalerfunksjonen.Det var denne som var gåen, og etter å ha snakket med kundeservice, fikk jeg forsikring om at NÅ skulle jeg få den rette høyttaleren tilsendt.
Hva tror du skjedde? Akkurat samme høyttaler kom i posten, og da jeg hadde returnert begge to, kranglet jeg med en som het Fred (tror jeg) om å få pengene mine tilbake. Først sa han at returene ikke var blitt registrert, så forsto han ikke hva som var problemet, og slik holdt det på i 3-4 måneder ( ! ) For en høyttaler/buzzer til en K810i. Helt utrolig!
Jeg fikk omsider de få kronene igjen for høyttalerne,men ikke portoutgiftene og tollsatsen jeg måtte betale på den ene forsendelsen, da jeg bestilte snoe annet også, så beløpet overskred 200 "big ones" (Forsto du den Kristin Halvorsen?) ;-)
Så jeg kjøper ALDRI noe mer av MyTrendyphone, de er veldig flinke til å ta imot penger, men når de skal sende tilbake, er det straks MYE vanskeligere! Så supporten er etter mitt syn bedre hos Telekiosken på alle kjøpesentre i Norge. (Ja, de som selger 4Gb minnekort til 690.- vet dere)

--------------------
Vennlig hilsen
ChiRon
+Quote Post
Hickey
post 08.03.10 11:25
Innlegg #4

Ble med: 22.09.04
Medlem nr: 6 808

Kan desverre ikke være enige med dere som har dårlig erfaring med MTP...Har kjøpt diverse utsyr/deler der opp gjennom årene og har aldri hatt noe problemer de, sist var når jeg kjøpte lcd til SE C902, det viste seg at det jeg fikk var defekt, fikk ett nytt iløpet av 3-4 dager..

Når det kommer til Posten/DHL, du kan da selv velge om du vil sende med posten, småting som lcd osv er da ikke noe vits å bruke DHL..

Om det du kjøper koster over 200NOK, så spør de hvilke muligheter det er for å løse dette..smile.gif

Dette innlegget er endret av Hickey: 08.03.10 11:27
+Quote Post
tedis74
post 30.03.10 19:18
Innlegg #5

==Sony Ruller==

Ble med: 17.01.05
Fra: Fauske
Medlem nr: 9 484

Har og bare positive erfaringer med MTP.
Nå har jeg handlet for mer enn tusenvis av kroner.
Deler til mobiler, da jeg samler på gamle "utrangsjerte" sådan..
Noen med ødelagt display, høytalere, kameralinser, tastatur, ja å i det hele tatt..

Men jeg såg første gang at dette var en butikk som sender fra danmark
så jeg går inn i nettbutikken flere ganger i løpet av dagen å bestiller det jeg skal ha, sånn at det ikke blir toll å betale.

Vet at det kommer mer i gebyr på frakt, men alt for å ungå at den norske staten skal få mer penger av meg enn de allerede tar i form av skatt. mad.gif

så det er jo synd at noen oppfatter denne nettbutikken som elendig da det egentlig er en egens feil.

Men det er jo ikke å stikke under en stol, visse ting der inne koster mer enn den tollgrensa ligger på, å da er det desverre ingen andre utveier enn å bite i det sure eplet å krype til korsjet å betale toll likavell.

--------------------
Ingenting er umulig, Det umulige tar bare litt lengere tid.

+Quote Post
chiron
post 08.02.11 21:41
Innlegg #6

Ble med: 11.08.04
Fra: Karmøy
Medlem nr: 5 914

SITÈR(emcee @ 02.03.09 18:31) *

da registerer du deg på tvinn (fortolling via internett) og så fortoller du varen selv og gir beskjed til DHL at dette er gjort. Og slipper fortollingsgebyr fra speditør.

Går det an?
Merkelig, har aldri hørt om dette før. Det må da være utrolig mange som ikke vet om dette?
Fortolle selv? Mener du å oppgi hvilken vare det er man kjøper? Evt. antall/pris?

Vennlig hilsen
ChiRon

--------------------
Vennlig hilsen
ChiRon
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 19.09.18 15:28
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone