IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

8 Sider V  1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ok- Se Her Alle Med X65 Serien-, unlock løsning uten testpoint
boyakasha
post 04.11.04 22:20
Innlegg #1

Medlem

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 18.03.04
Medlem nr: 3 653

Det er nå utviklet en rekke løsninger for unlock av x65 serien, dvs m65, c65, s65, cx65 og sk65. Dette er altså med gratis software.......

LØSNING 1 fungerer for x65 med gammel type bootcore:

Programmer en trenger: px65i, DES (Dataexchangesoftware) eller MPM (mobile phone manager), GetCode.exe, Freia 10, Siemens EEPROM tool 3.15 by skyloord og x65flasher by chaos. Du trenger også en hex editor (jeg bruker Cygnus eller winhex)

1. Først må du patche bootcoren på telefonen med et program som heter px65i. Dette er en jar og en jad fil som en må legge til telefonen med DataExchangeSoftware eller MPM. Filene kan legges til en mappe under Data\Java\jam\applications. Her lager du en mappe med navn patch og legger de to filene. Etter du har lagt disse filene til telefonen må du kjøre programmet fra telefonen. Telefonen slår da seg av. Vent 10 sekunder, og slå på telefonen igjen. Kjør programmet en gang til, og det vil da komme opp "already patched" Nå er bootcoren patchet!! Etter en har patchet bootcoren kan en kommunisere med x65flasher og freia (Freia støtter enda ikke x65).

2. Ta backup av flash med x65flasher by chaos.

3. Kjør cmd.exe og start getcode.exe (comport) for eksempel: getcode 2 (dersom du har telefonen på comport 2)

4. Du får da FSN (som er phoneID), denne må du lagre. Jeg skriver denne ned!

5. Gjør patch for eneble Eeprom: (du må bruke en hex editor for dette)
EnableEeprom:
;CX65 v16 by SkyLord
A096A26C: 00 01
;C65 v12 by SkyLord
;Translate to C65 by Phantom
A143CA14: 00 01

For å låse opp en Siemens mobil, trenger vi tilgang til EEPROM blocks:

0x1391 = 5009 (EEfull) - Freia IMEI Block 00
0x004C = 0076 (EElite) - Freia IMEI Block 01
0x1390 = 5008 (EEfull) - Freia IMEI Block 02
0x13D5 = 5077 (EEfull) - Freia IMEI Block 03

Uten fullflash patching kan vi bare få tilgang til EEPROM block 0076.

Fullflash patching: fra din fullflash finner du HEX streng:
01 14 00 00 90 13 00 00 D5 13 00 00 91 13 00 00 02 14 00 00 03 14 00 00
Du erstatter denne strengen med nullere (0x00)
Så lagrer du denne patchete fullflashen (ikke skriv over den orginale). Flash telefonen med den patchete fullflashen.

Les med EEPROM Tool 3.1 EEPROM blocks 0076, 5008, 5009, 5077, 5121, 5122, 5123 fra telefonen for å være sikker på at patchen virker.

6. Create log med Freia 10, du bruker A50 setting, fra telefonen din. (Jeg har lagt ut en log fil i denne tråden som du kan laste ned)
LOG File.
This log file should be sent to /dev/null

[Model: Siemens A50][PhoneID: XXXXXXXX][Desired IMEI: ZZZZZZ-ZZ-ZZZZZZ]

7. Skriv PhoneID (fra getcode.exe) til Log: [PhoneID: XXXXXXXX]

8. Skriv Imei til Log: [Desired IMEI: ZZZZZZ-ZZ-ZZZZZZ]

9. Med Freia lager du en map fra log (create map file from log)

10. Start siemens EEPROM tol 3.15, connect to phone. Lag en backup av den orginale EEPROM, og lagre denne!!!!!

11. Åpne map filen du har laget med freia, og skriv disse fire blokkene over til telefonen. Slik gjør du det: I venstre vindu trykker du på load og finner .map filen du har laget. Så trykker du på select all. Phone =x65. Sett rett com-port. Nå trykker du Init, og telefonen settes i service mode. Nå skal mobile information komme opp. Dersom det ikke gjør det trykker du stop, og venter til prosessen er stoppet. Så trykker du Init engang til. Nå trykker du på pilen mot høyre for å overføre eepromblokkene. På høyre side trykker du select all, og så trykker du på SAVE SELECTED. OBS! IKKE BRUK SAVE ALL FUNKSJONEN! (da vil din eeprom bare inneholde disse fire blokkene)

Nå er telefonen låst opp!!!! Dersom du er nybegynner så styr unna dette, da du nesten garantert dreper telefonen din.

Her finner du programmene du trenger:
Freia 10: her på unlock.no
DES: her på unlock.no
Siemens EEPROMtool 3.15:http://download.siemens-club.ru/files/x65/...M_tool_3.15.rar
PhoneID finder:http://download.allsiemens.com/phantom/All_Exe_Files.rar
x65flasher og px65iv3: http://www.vi-soft.com.ua/dn.php?n=chaos_x65flasher

LØSNING 2 fungerer for x65 med gammel type bootcore:

Bruk easy unlock x65 by legija. Denne softwaren var opprinnelig laget for tornado brukere, men ble cracked, derfor gav Legija det ut gratis. Når dere bruker programmet vil dere forstå at det var en kar som kaller seg dima_debil som cracket det. Problemet er at den ikke funker for alle versjoner. Det er også rapportert døde telefoner ved bruk.....

LØSNING 3 fungerer for x65 med gammel type bootcore:

Bruk cracked SST 5.32. Glimrende programvare, men fungerer visstok heller ikke for alle versjoner..... Kan lastes ned fra nettet dersom du søker litt. Det ligger også i denne tråden, men det har en time patch slik at en må bruke et program som også ligger i denne tråden for å få det til å fungere. Eller må du stille klokken på PC`en tilbake i tid...... Merk! Vær forsiktig med crackede versjoner over dette, da de kan inneholde virus som crasher din PC!! Jeg vet om en virusfri versjon cracked av BB-gsm, men denne fungerer visstnok utilfredstillende.

Hvilken kabel trenger du: En USB som emulerer dca-510 er å foretrekke. Dersom du har en noname x55 kabel, så kan du få det til å fungere med et program som heter ATenebler. Dersom du har behov for dette programmet, så søk litt på nettet, eller spørr i forumet så skal jeg legge den ut!

Hva om jeg ikke har Sim kort til operatøren som telefonen er sperret til: Til x65 serien er det laget et program som heter SimSim (Simkortsimulator). Kan også finnes på nettet, eller ved å spørre i forumet!

Hvor går grensen for ny og gammel bootcore? I praksis kan en ikke vite det sikkert, fordi leverandørene kan ha oppgradert de eldre telefonene med nye SW versjoner. Det betyr at du kan ha SW versjon 43, og likevel ha gammel type bootcore. Dersom en skal sette en grense, så går den ved SW 25. Har du SW 25 eller under, har du gammel type bootcore. Har du sw over 25 har du sannsynligvis ny type bootcore, men altså ikke nødvendigvis.

Hvordan kan jeg vite om telefonen har ny eller gammel bootcore når SW versjon er over 25 Ved å prøve å downgrade med winswup til SW 25 kan du finne dette ut. Merk! En bør bruke winswup med lg 2 og versjo 4.10. Dersom ikke downgrade fungerer har du telefon med ny type bootcore. Dersom det fungerer kan du låse opp telefonen med en av løsningene som er skissert ovenfor.

Hvor finner jeg Siemens software og winswup pakker? Det beste stedet er LANDY`S SERVER Username: mobile Password:elibom Merk! Last bare ned det du trenger fra denne serveren, ikke gå amok. Det er til tider stor trafikk, slik at en må ofte vente en stund for å kunne laste ned nødvendig software. Takk til Landy for at han deler siemens software med oss!

Hva gjør jeg dersom telefonen har ny type bootcore? Da må den låses opp med testpoint metode og et program som heter Papuautils. I korte trekk betyr dette at du må fysisk åpne telefonen og jorde et punkt i telefonen med en resistor på 15-50 ohm, mens du kalkulerer bootkeys til telefonen. Når dette er gjort kan en lage map med i Freia, og låse den opp med Eeprom tool. En kan også lage en spesifikk loader til telefonen, slik at den kan flashes med Vklay. Når jeg har fått testet denne metoden, vil jeg poste en guide som omhandler dette!

DERSOM DET ER NOEN SOM ØNSKER AT JEG SKAL LÅSE OPP TELEFONEN DERES, TA KONTAKT PR PERSONLIG MELDING (PM).

DERSOM DERE HAR SPØRSMÅL OM UNLOCK ELLER BRUK AV SOFTWARE, POST DET I DENNE TRÅDEN. JEG BER OM FORSTÅELSE FOR AT JEG IKKE GIR INDIVIDUELL VEILEDNING TIL FOLK SOM ØNSKER Å LÅSE OPP TELEFONENE SINE, F.EKS VIA MSN MESSENGER ELLER ICQ (HAR ET LIV JEG OGSÅ).

EDIT: Jeg har idag oppdater guide.

Dette innlegget er endret av boyakasha: 09.06.05 12:16

--------------------
Ønsker du at jeg skal låse opp din telefon send PM til meg
Dersom du har spørsmål, post dem i forumet! Ikke send IMEI forespørsler på PM
Softwareversjon på siemens: *#06# og trykk på venstre menytast.Låsestatus på siemens: ta ut simkort, tast *#0606# og trykk på venstre menytast. Dersom det står unbarred på alle linjer er ikke telefonen din operatørlåst!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
StephenM
post 05.11.04 14:55
Innlegg #2

Unlocker

Ble med: 19.12.03
Medlem nr: 2 371

Endelig:) Vil flashinga funke med uoriginal x55 kabel fra hammar.no? Bruker en DCA540 til å overføre filer så det burde gå greit å legge inn på java-prog'et.

--------------------
+Quote Post
boyakasha
post 05.11.04 20:01
Innlegg #3

Medlem

Endelig:) Vil flashinga funke med uoriginal x55 kabel fra hammar.no?

Det mener jeg bestemt at det skal gjøre!!!

Som hex editor har jeg brukt Cygnus. Den kan lastes ned herfra:http://www.softcircuits.com/cygnus/

Men vær forsiktig, jeg ser at det er mange uforsiktige folk rundtom som dreper telefonene sine.....

EDIT: Jeg legger ut winhex pro cracked under!

Dette innlegget er endret av boyakasha: 15.01.05 14:33

Vedlagt fil(er)
Vedlagt fil  WinHEX_Professional_v11.9_SR_9_Final.REG.rar ( 855.93k ) Antall nedlastinger: 145

--------------------
Softwareversjon på siemens: *#06# og trykk på venstre menytast.Låsestatus på siemens: ta ut simkort, tast *#0606# og trykk på venstre menytast. Dersom det står unbarred på alle linjer er ikke telefonen din operatørlåst!
+Quote Post
StephenM
post 05.11.04 20:08
Innlegg #4

Unlocker

Ble med: 19.12.03
Medlem nr: 2 371

Vil vente litt før jeg gjør noe drastisk:P Har bare erfaring med x45/55/60, så jeg vet ikke om jeg tørr å teste ut på c65'en min enda.. Men hadde vært greit å tjene inn litt cash igjen:D

--------------------
+Quote Post
boyakasha
post 08.11.04 11:09
Innlegg #5

Medlem

Dersom noen av dere skal låse opp en x65 telefon: Sett dere godt inn i hvordan eeprom tool fungerer!!!! Vær veldig forsiktig med "save all" funksjonen. Jeg ser at det er her de fleste dreper telefonene sine! Og husk å gjøre java patch, ellers går dette rattata!

Jeg vil prøve løsningen en av de nærmeste dagene (når jeg har en x65 telefon i min hånd).

--------------------
+Quote Post
mckvakk
post 10.11.04 20:24
Innlegg #6

Pensjonert unlocker

Ble med: 29.12.03
Fra: hamar
Medlem nr: 2 488

kompliserte greier. venter til det kommer en enklere løsning
+Quote Post
boyakasha
post 20.11.04 22:58
Innlegg #7

Medlem

Da kan jeg gratulere medlemmet andreus med en operatørlås fri c65 v12. Endelig fikk jeg testet løsningen, og den fungerer.....

Det jeg oppdaget er at DES ikke fungerer for x65 serien. Jeg brukte MPM(mobile phone manager), men en kan også bruke SIMoCo.

Dersom det er noen andre som ønsker unlock av x65, ta kontakt pr. PM. Er for tiden i Bergen.

--------------------
+Quote Post
ball3
post 20.11.04 23:23
Innlegg #8

Ble med: 15.09.04
Fra: Buskerud,Østlandet
Medlem nr: 6 641

Artig!

Har prøvd å sette meg litt inn i dette de siste dagene selv å vurderer å prøve snart,men det jeg lurer på er om jeg kan bruke samme kabel som jeg har til C60 o.l.Veit du det boyakasha?

Har også sett at det har kommet en litt enklere løsning med en OpenAllX65.bat fil,har du noe kjennskap til denne løsningen?

--------------------
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines" -David Brent office wisdom-
+Quote Post
boyakasha
post 20.11.04 23:57
Innlegg #9

Medlem

Ja, du kan bruke en vanlig x55 kabel (mc60,c60,m55 etc), både usb og rs232 (ikke orginal siemens rs232). Problemet er når du skal legge inn px65i på telefonen, da fikk jeg det ikke til med rs232 (prøvde med AT enebler), så da brukte jeg en uorginal usb av x55 serien.

Ja, jeg har fått med meg at det er kommet OpenAllX65.bat. Jeg er alltid litt skeptisk når ting mekkes på gutterommet, men for all del: det kan godt være at den funker greit. Jeg venter med den løsningen, for å se hvor mange som dreper telefonene sine først.

Fordelen med den løsningen som er skissert øverst er at en har bra kontroll dersom en tenker litt før en gjør ting! Jeg tok f.eks backup av hele flash (32 mb), backup av orginal eeprom og eeprom full etter patch. Dermed hadde jeg litt spillerom dersom noe skulle gå galt....

--------------------
+Quote Post
Fredrik
post 21.11.04 01:02
Innlegg #10

Group Icon

Gruppe: Administrator
Ble med: 30.11.02
Fra: Os, utenfor Bergen
Medlem nr: 1

Hvorfor må Siemens gjøre det så vanskelig? tongue.gif

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Administrator - Forum.Unlock.no
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
boyakasha
post 21.11.04 10:38
Innlegg #11

Medlem

Tror ikke det er siemens som er problemet, men at det finnes for få gode programmerere til siemens. Denne løsningen er fullt og helt Chaos sin. Martech team er for treig, og gudene vet hva Nutzo driver med. Jeg håper faktisk at han holder på å utvikle en komersiell løsning, slik at en får litt konkurranse på siemens markedet. Hos SE har vi fighter og divusb, dermed skjer det noe der hele tiden....

Men når du ser på denne løsningen, så er det jo akkurat det freia gjør når en skal låse opp siemens, bare at her må en gjøre det manuelt............. Denne løsningen er jo kjent fra tidligere, jeg har selv låst opp noen c60 med denne metoden. Fordelen med det er at en slipper å tulle med bootcore.

--------------------
+Quote Post
boyakasha
post 04.12.04 22:16
Innlegg #12

Medlem

Det er nå gitt ut en x65 unlocker som er veldig mye enklere enn metoden beskrevet øverst. I følge en del folk fungerer den, og i følge en del andre fungerer den ikke yucky.gif

Telefonen må være på når du starter programmet, så følger du anvisningene programmet gir!

Historien er slik: Legija har laget programmet til tornado team, men det ble cracket, og da valgte han å slippe det fritt. Jeg legger det i linken under. Jeg har ikke testet det selv, og jeg foretrekker metoden øverst!!!

NB! Testes på eget ansvar!! (Ikke klag til meg dersom dere dreper telefonen)

Vedlagt fil(er)
Vedlagt fil  x65_Easy_Unlocker.rar ( 266.6k ) Antall nedlastinger: 676

--------------------
+Quote Post
cti
post 06.12.04 16:44
Innlegg #13

**

Ble med: 23.09.04
Medlem nr: 6 819

Noen andre som har prøvd dette programmet??
+Quote Post
cti
post 07.12.04 19:13
Innlegg #14

**

Ble med: 23.09.04
Medlem nr: 6 819

Det er 24 som har lastet ned programmet inklusive meg, ingen som har prøvd det ennå?
+Quote Post
jendor
post 07.12.04 21:08
Innlegg #15

Master Unf*cker!

Ble med: 16.12.03
Medlem nr: 2 331

Kjøpte meg Siemens A65 på Rimi bare for å få låst den opp (kun for å leke med.. hehe) Finnes det noen løsning på denne enda? Har lest på gsmforum, og der sies det at det ikke finnes noen løsning... bortsett fra med testpoint, som det finnes 200 forskjellige bilder av...
+Quote Post
boyakasha
post 07.12.04 21:50
Innlegg #16

Medlem

Du er i feil tråd, A65 er egentlig en x55 med infenion cpu. Men du MÅ kutte testpoint får å låse den opp. Testpoint er det samme som for c60, også låser du opp med freia.

--------------------
+Quote Post
jendor
post 08.12.04 00:04
Innlegg #17

Master Unf*cker!

Ja ja.. kuttet printbanen jeg, og låste den opp som C60 med Freia 15.

Funket 100%! clap.gif

Kjøpte den på Rimi for 290kr, med Djuice kontant.. 50kr ringetid, pluss 150kr ekstra ringetid ved registrering på Djuice.no - totalt 200kr ringetid. Er vel en grei deal for en ekstra leketelefon.. 90 kroner? hehe
+Quote Post
boyakasha
post 08.12.04 00:37
Innlegg #18

Medlem

Ja, det er bra, men du er fremdeles i feil tråd! Men gratulerer!

I dag har jeg låst opp to stk c65 v12 med metoden beskrevet først i denne tråden, fungerer glimrende (den ene var din gelisabethg).

Men det kjekkeste jeg gjorde var å fjerne ENTRY på en av de. Det var litt kronglete, men det løste seg til slutt! Jeg hadde en 32 mb Fubu lest med x65 flasher (uten entry og med korrekt patch). Så flashet jeg telefonen med den, og etterpå oppdaterte Eepromfull med korrekt phoneid og imei med Siemens eepromtool og voila: ENTRY VAR BORTE VEKK!!

Forbanna telenor hadde herjet villt med den telefonen, med 1881 som ringelyd og alt slags faenskap!!

Jeg har fremdeles ikke prøvd den easy unlockeren av Legija. Grunnen til dette er at jeg har hørt om flere telefonen den ikke virker på, og idag hørte jeg også om en annen som hadde en død telefon etter bruk av den (kan jo være at det er han som har gjort noe feil, og ikke programmet sin feil!). Samtidig er det mange som rapporterer at de har låst opp telefonen sin med den programvaren så.............................Uansett er jeg mest komfortabel med å gjøre det på den litt tyngre måten, fordi det er lettere å hente seg inn dersom noe går galt.

--------------------
+Quote Post
ball3
post 08.12.04 08:56
Innlegg #19

Ble med: 15.09.04
Fra: Buskerud,Østlandet
Medlem nr: 6 641

Ja ja.. kuttet printbanen jeg, og låste den opp som C60 med Freia 15.

Selv om det ikke hører hjemme i denne tråden så føler jeg at det er her jeg må spørre.

Du jendor,du kunne ikke lagt ut eller sendt meg det korrekte bildet du brukte for å kutte testpoint?Jeg har som deg lett en del rundt,men det er jo så mye forskjellige bilder at det ligner ikke grisen.Var det C60 du fulgte eller var det MC60?Veit ikke om det er noen forskjell da men.

I freia,valgte du bare direct unlock?Med eller uten saving?

--------------------
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines" -David Brent office wisdom-
+Quote Post
jendor
post 08.12.04 10:08
Innlegg #20

Master Unf*cker!

Hehe, selv om svaret ikke hører hjemme i tråden her:

Bilde av printbanen til C60 du må kutte finner du her på unlock.no: http://www.unlock.no/modules.php?name=Cont...showpage&pid=18

Freia 15 fant jeg her: http://codedata.box.sk/mobile.box.sk/Freia15.rar

Åpne opp bakdeksel, fjern batteriet, skru ut de 4 T5-skruene, og deretter må du fjerne et lite metalldeksel. Vipp det veldig forsiktig av med en liiiiten skrutrekker - ta hver av "taggene" og vipp forsiktig opp.

Når du har gjort dette, finner du frem til stedet du skal kutte.. lett å se med det blotte øyet, men litt vanskeligere når du skal kutte, hvis du ikke har forstørrelsesglass. Jeg brukte en liten nål for å ripe over printbanen, som ligger inni selve kortet.

Jeg var helt sikker på at jeg hadde klart å kutte printbanen, så jeg skrudde sammen telefonen igjen, og koblet datakabelen min på den. Brukte Freia 15, og valgte C60 som telefon, og inne på unlocking functions valgte jeg "direct unlock, no map saved" + "original IMEI"... satte igang prosessen, og etter noen sekunder var den låst opp.

biggrin.gif

Dette innlegget er endret av jendor: 08.12.04 10:10
+Quote Post

8 Sider V  1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 bruker(e) leser i dette emnet (2 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 17.01.18 21:05
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone