IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

8 Sider V < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ok- Se Her Alle Med X65 Serien-, unlock løsning uten testpoint
titopartija
post 02.01.05 17:59
Innlegg #41

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 22.09.04
Medlem nr: 6 786

Prøvde å ringe Legija i kveld ,men han svarer ikke på telefon.
Viste at han hadde program som han ga GRATIS til de som samarbeider med ham,men jeg viste ikke om det crackede programmet.

Vet at original program virker 100% .

For de som ikke vet-mannen er guru blant unlockere i verden.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
palooka
post 03.01.05 14:52
Innlegg #42

**

Ble med: 15.12.04
Fra: Fredrikstad
Medlem nr: 8 727

boyakasha

@palooka
Telefonen skal være avslått når du skal sette den i testmode!

Jeg bruker en USB-kabel, og når jeg slår av telefonen som forsvinner den som USB-device fra Device Manager, og som følge av det så forsvinner også bindingen til COM3.

x65flasher sier derfor "Cannot open port" og GetCode sier "Unable to open COM3 port".

Er det sånn å forstå at jeg MÅ bruke en seriell kabel til dette?

Hva mener du forresten med testmode?
+Quote Post
boyakasha
post 03.01.05 18:09
Innlegg #43

Medlem

Ble med: 18.03.04
Medlem nr: 3 653

@palooka
Du kan fint bruke USB!!
Jeg antar at du har innstallert driverne som følger med kabelen!
I enhetsbehandling (device manager) går du inn på: porter(Com og Lpt), her kommer din USB kabel opp og her kan du konfigurere den. Velg så korrekt port i x65flasher.

Når du så har dette på plass leser du flash. Telefonen skal da være AV og du trykker på connect. Da kommer det opp scanning og "press red button shortly"
Når du da trykker på power et kjapt trykk setter du telefonen i testmode, og du kan velge kommando i x65 flasher.

Med getcode mener jeg å huske at telefonen skal være på, men du må velge den com porten USB kabelen er emulert til!!

Lykke til!

--------------------
Ønsker du at jeg skal låse opp din telefon send PM til meg
Dersom du har spørsmål, post dem i forumet! Ikke send IMEI forespørsler på PM
Softwareversjon på siemens: *#06# og trykk på venstre menytast.Låsestatus på siemens: ta ut simkort, tast *#0606# og trykk på venstre menytast. Dersom det står unbarred på alle linjer er ikke telefonen din operatørlåst!
+Quote Post
titopartija
post 04.01.05 12:29
Innlegg #44

Ble med: 22.09.04
Medlem nr: 6 786

Mr Martech har kommet med løsning til X65 serien.
Det er en testpoint boks som erstatter testpoint ,en operasjon der man kutter på selve kortet på telefonen ,en opersjon som er veldig farlig,pasient kan dø w00t.gif
Må selvfølgelig brukes med MBII
man får en kabel som simulerer testpoint og da er tilgang til nye Boot cores telefoner som C65 og da kan man gjøre alt -unlock ,skrive EEprom ,osv osv

Desverre er den løsningen dyrt for personer som ønsker å låse opp in telefon-koster 4000 NOK

Ellers fin løsning boyakasha men det er kommet en program som forenkler det hele

http://www.vi-soft.com.ua/dn.p...i-soft.co..._klay_setup.zip
+Quote Post
boyakasha
post 04.01.05 13:43
Innlegg #45

Medlem

For det første: Martech box og TP adapters har eksistert lenge. Du slipper å kutte lederen på printkortet, men du må åpne telefonen fysisk for å bruke dem. Altså: garantien ryker uansett!!! Elers er det ingen løsninger i martech box som ikke eksisterer med gratis software. Martech er den eneste komersielle boxen for siemens, de har ingen konkurranse, men de er selvsagt dyktige. De får en minus i margen for å være en av de siste med løsningen for x65 serien, tilogmed etter gratis løsning! KONKLUSJON: Martech box er ikke verd pengene!

For det andre: V_klay har eksistert aldri så lenge, og også hatt støtte for x65 en stund. V-klay er ikke et unlock program, men et program for å lage "patches" i programvaren i telefonen! Dette er bare v3.1 av programmet.

KONKLUSJON: Ikke noe nytt å melde!

@titopartija
Du virker som en energisk person, men gjør litt research før du poster. Ikke bare post. Jeg kan garantere deg at dersom det kommer et nytt siemens program eller nye løsninger så skal jeg poste det i forumet.

--------------------
Softwareversjon på siemens: *#06# og trykk på venstre menytast.Låsestatus på siemens: ta ut simkort, tast *#0606# og trykk på venstre menytast. Dersom det står unbarred på alle linjer er ikke telefonen din operatørlåst!
+Quote Post
gromitee
post 04.01.05 19:20
Innlegg #46

Ble med: 04.01.05
Medlem nr: 9 175

QUOTE(boyakasha @ 04.11.04, 22:20)
6. Create log med Freia 10, du bruker A50 setting, fra telefonen din.

Har litt problemer med å få freia til å virke. Får følgende beskjed når jeg prøver å koble til:

COMM_LoadBoots : selected phone family is 7
TTY_OpenCOMPort : opening COM3
COMM_IsBootRunning : bootcode does not seem to be running
COMM_LoadBoots : Waiting to power on the phone ...
COMM_LoadBoots : phone is not powered on

Hva betyr det??
Har C65 forresten.
+Quote Post
ball3
post 04.01.05 19:27
Innlegg #47

Ble med: 15.09.04
Fra: Buskerud,Østlandet
Medlem nr: 6 641

Du må gi et kjapt/kort trykk på power (on/off) knappen på telefonen.

Dette innlegget er endret av ball3: 04.01.05 19:28

--------------------
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines" -David Brent office wisdom-
+Quote Post
boyakasha
post 04.01.05 19:27
Innlegg #48

Medlem

Selvsagt- fordi du kan ikke lage en logg fra c65 fordi freia støtter ikke denne.

Jeg ligger ut en a50 log under som du kan modifisere!!

Vedlagt fil(er)
Vedlagt fil  Siemens_C65___XXXXXXXXXXXXXX.log ( 129bytes ) Antall nedlastinger: 92

--------------------
+Quote Post
gromitee
post 04.01.05 21:28
Innlegg #49

QUOTE(boyakasha @ 04.01.05, 19:27)
Selvsagt- fordi du kan ikke lage en logg fra c65 fordi freia støtter ikke denne.

Jeg ligger ut en a50 log under som du kan modifisere!!

Takk! Glimrende, det virket med en gang. Men ett lite problem oppstod; plutselig fikk jeg ikke lengre tilgang til telefonminnet. Hverken meldinger eller telefonliste. Vet du hva som er galt? Fulgte oppskriften slavisk, så tror ikke jeg har gjort noe feil der altså.
Fins det andre tråder som har tatt opp temaet?
Så vil jeg veldig, veldig gjerne vite hvordan jeg fjerner ENTRY. Helt vekk! :-)
+Quote Post
boyakasha
post 04.01.05 23:26
Innlegg #50

Medlem

Men ett lite problem oppstod; plutselig fikk jeg ikke lengre tilgang til telefonminnet. Hverken meldinger eller telefonliste. Vet du hva som er galt? Fulgte oppskriften slavisk, så tror ikke jeg har gjort noe feil der altså.
Fins det andre tråder som har tatt opp temaet?

Har du låst opp telefonen? Og etterpå har du ikke tilgang til telefonminne? Høres veldig rart ut...... Telefonen fungerer greit ellers? Hva skjer om du prøver å lagre en ny melding f.eks? Kan du ha skadet eepromen din????? Her må du forklare litt nærmere!

Så vil jeg veldig, veldig gjerne vite hvordan jeg fjerner ENTRY. Helt vekk! :-)

Jeg fullflashet den (unttatt bootcore) med en flash uten entry, og låste den opp på nytt. (den flashen jeg hadde hadde jeg patchet tidligere, slik at jeg hadde tilgang til Eeprom full). Men det finnes en annen løsning med bruk av programmet Vissie.... ligger her i forumet......

--------------------
+Quote Post
gromitee
post 05.01.05 14:57
Innlegg #51

QUOTE(boyakasha @ 04.01.05, 23:26)
Har du låst opp telefonen? Og etterpå har du ikke tilgang til telefonminne? Høres veldig rart ut...... Telefonen fungerer greit ellers? Hva skjer om du prøver å lagre en ny melding f.eks? Kan du ha skadet eepromen din????? Her må du forklare litt nærmere!

Jeg skjønner ikke hva som skjedde. Da jeg startet opp etter å ha låst den opp var entry nede i venstre hjørne erstattet av et annet ikon. Da jeg trykket på det kunne jeg velge mellom telefonbok og telefonliste, tror jeg valgte det siste. (da kom entry tilbake). Så langt virker alt. Men etter å ha tatt en telefon forsvinner plutselig alle kontaktene. Fikk bare opp <ny oppføring> og <grupper> da jeg trykket joysticken ned. Det rare er at jeg fortsatt kunne se de hvis jeg gikk inn på MPM, og enda merkeligere; fra adressebok via hovedmenyen. Skjønner du noe av dette???
Nå har plutselig telefonlisten og meldingsinnboksen kommet tilbake igjen, men T9 har forsvunnet. Velger jeg f.eks. t9 når jeg skriver mms får jeg beskjeden "det har oppstått en feil".
Hjelp... Skal jeg prøve å legge inn original eeprom og flash igjen og se om alt virker som det skal?
+Quote Post
boyakasha
post 05.01.05 17:04
Innlegg #52

Medlem

@gromitee
Akkurat den problemstillingen der har jeg aldri vært borti! Mitt tips er at det er noe feil med eepromen din. Pass på at du har backup av din fullflash før du gjør noe!!!!!

PS! Husk at dersom du flasher tilbake den orginale FUBU, må du ikke rote med Eprom tool uten å ha tilgang til Eeprom full!!! Da må du gjøre en ny patch, og sjekke at du har tilgang til eeprom full (5009 (EEfull) - 0076 (EElite) - 5008(EEfull) -5077) før du låser opp med det map du har laget!!!!!

Dette innlegget er endret av boyakasha: 05.01.05 17:16

--------------------
+Quote Post
gromitee
post 05.01.05 17:46
Innlegg #53

Den er død. (var inne med eeprom tool og sjekka etter jeg hadde skrevet forrige innlegg, 5008 og 5009 manglet.) Prøvde å skru på igjen, kun pip.
Skulle nok ha sendt den inn til deg. smile.gif uansett, takk for hjelpen!

Dette innlegget er endret av gromitee: 05.01.05 17:47
+Quote Post
boyakasha
post 05.01.05 18:45
Innlegg #54

Medlem

Jeg tror det der kan ordnes, så slapp av litt!!! Så lenge du har kjørt px65 så kan du kommunisere med telefonen, så det der skal la seg ordnes. Det viktigste nå er at du ikke flasher bootcore området!!!

Hvordan har du patchet den fullflashen? Har du patchet hele eller bare en del av flashen?

Dersom du har patchet hele, så skriv hele flashen tilbake til telefonen! X65 flasher lar deg ikke flashe bootcore, så bare skriv 32mb til telefonen. Den fullflashen har orginal imei, så det burde fikse det! Når du har skrevet den tilbake så prøv å slå på telefonen. Bruk så eepromtool og sjekk at du har tilgang til alle eeprom blokkene. Dersom du har det: lås opp med unlock map du har laget!

Dersom du ikke har tilgang til alle blokkene, så post her, så skal jeg hjelpe deg!

--------------------
+Quote Post
palooka
post 06.01.05 09:59
Innlegg #55

**

QUOTE(boyakasha @ 03.01.05, 18:09)
@palooka
Du kan fint bruke USB!!
I enhetsbehandling (device manager) går du inn på: porter(Com og Lpt), her kommer din USB kabel opp og her kan du konfigurere den. Velg så korrekt port i x65flasher.

Hmm... det fulgte ingen drivere med min kabel. Kun en versjon av Mobile Phone Manager (samt en cd full av ringetoner og logoer).

Kjøpte følgende USB-kabel på QXL.

Så lenge jeg har telefonen skrudd på, og kabelen plugget inn, så ser jeg mobilen under Modems, hvor den heter Siemens Mobile Phone USB Modem. Slår jeg av telefonen, så forsvinner den herfra (selv om den fortsatt er plugget inn). Under Ports (COM & LPT) dukker den aldri opp. msn-cry.gif

(Der den ligger, under Modems, kan jeg forsåvidt endre hvilken COM-port den skal bruke, men det hjelper jo lite når mobilen forsvinner som device i det jeg slår den av...)

Det jeg med andre ord trenger er en driver til min no-name uoriginale usb-kabel?!
+Quote Post
boyakasha
post 06.01.05 10:42
Innlegg #56

Medlem

Det står jo der at den leveres med driver CD.... Jeg anbefaler deg å lete litt på de cd`ene. Dersom det ikke finnes driver der:
Trykk på denne linken:Landy`s server
Brukernavn: Mobile
Passord: Elibom
Der ligger det noen USB drivere!

--------------------
+Quote Post
gromitee
post 07.01.05 18:06
Innlegg #57

@boyakasha
Det gikk! La inn patchet flash på nytt og skrev over eeprom blokkene freia lagde. Nå virker telefonen perfekt! Tusen takk for hjelpen!
Problemene med telefonboken og innboksen fant jeg ut av.. Det hadde bare med innstillinger på telefonen å gjøre.

Hvilken del av prosessen er det egentlig som fjerner sim låsen? Jeg innbiller meg at det er når man lager map fra log med freia, men er ikke helt sikker..

Dette innlegget er endret av gromitee: 07.01.05 20:03
+Quote Post
zaz
post 07.01.05 19:08
Innlegg #58

Ble med: 02.05.04
Medlem nr: 4 240

QUOTE(palooka @ 06.01.05, 09:59)
QUOTE(boyakasha @ 03.01.05, 18:09)
@palooka
Du kan fint bruke USB!!

Hmm... det fulgte ingen drivere med min kabel. Kun en versjon av Mobile Phone Manager (samt en cd full av ringetoner og logoer).

Kjøpte følgende USB-kabel på QXL.

Så lenge jeg har telefonen skrudd på, og kabelen plugget inn, så ser jeg mobilen under Modems, hvor den heter Siemens Mobile Phone USB Modem. Slår jeg av telefonen, så forsvinner den herfra (selv om den fortsatt er plugget inn). Under Ports (COM & LPT) dukker den aldri opp. msn-cry.gif

(Der den ligger, under Modems, kan jeg forsåvidt endre hvilken COM-port den skal bruke, men det hjelper jo lite når mobilen forsvinner som device i det jeg slår den av...)

Det jeg med andre ord trenger er en driver til min no-name uoriginale usb-kabel?!

Kan du skrive om du får til å firmware oppgradere mob din? Har tenkt å kjøpe samme kabel men ble veldig i tvil når jeg leste posten din.. Finner du driverne på cd'en?
+Quote Post
palooka
post 11.01.05 09:12
Innlegg #59

**

Sendte en forspørsel om driver til selgeren, og fikk svar i går. Han hadde ikke noe mer enn det som lå på cd-en. Der lå det kun Mobile Phone Manager, men ingen driver til selve kabelen. (Har sjekket, både med wizarden til Device Manager, og manuelt.)

Nevnte for ham at jeg trengte en egen driver til selve kabelen, fordi jeg har behov for å kommunisere med telfonen når den er avslått. Han svarte følgende:
Kabelen er beregnet til å kommunisere med telefonen når den er påslått for å overføre ringetoner osv.

Skal prøve med forskjellige drivere jeg finner, og melde i fra her når/hvis jeg finner en som funker.
+Quote Post
zaz
post 12.01.05 16:28
Innlegg #60

Ble med: 02.05.04
Medlem nr: 4 240

Han skrev dette i auksjonen:

Kabelen funker 100% lik en orginal kabel.
Det stemmer jo ikke i det hele tatt..!! mad.gif
+Quote Post

8 Sider V < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 17.01.18 21:04
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone