IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

Forum Rules Diskusjon vedr warez/cracks er ikke tillatt!
3 Sider V  1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Koble Mobilen Til Pcen's Internett Oppkobling, .::Guide ::.
Fredrik
post 10.04.03 23:34
Innlegg #1

Group Icon

Gruppe: Administrator
Ble med: 30.11.02
Fra: Os, utenfor Bergen
Medlem nr: 1

Det går faktisk an å få mobilen til å bruke PC-en din sin oppkobling til internett. På den måten kan du f.eks ligge på sofaen (bluetooth...) og surfe på internett, eller chatte på MSN - uten å måtte betale mer enn du betaler for internett abbonnementet på PC-en!

Å få dette til er veldig enkelt:
Du trenger bare å lage et nytt tilgangspunkt på mobilen, kalle det for "PC - internett" eller noe slikt og la alle instillingene være blanke/standard (GPRS)! thumbup.gif

Når du så skal på internett med mobilen, er det bare å sette opp en kobling mellom PC-en og mobilen (bluetooth), sørge for at internett er slått på på PC-en, og på mobilen velger tilgangspunktet du laget over i programmet du skal bruke (IM+ eller Netfront f.eks).

Jeg har kun prøvd dette med bluetooth, men det er godt mulig det fungerer med IR også, men uansett vil ikke det være særlig praktisk... blink.gif

Oppdatert: For å få Wireless IRC til å fungere, gå inn i innstillingene, og sett standard tilgangspunkt til ingen

Dette innlegget er endret av GeeZuZz: 29.04.03 23:45

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Administrator - Forum.Unlock.no
Daglig leder Unlock.no
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
y_not
post 11.04.03 07:47
Innlegg #2

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 10.01.03
Fra: Sarpsborg
Medlem nr: 23

Genialt.....hm.....kanskje på tide å skaffe seg 3650....tongue.gif

--------------------
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life."
Låser opp alle Sony Ericsson: T610/T630, K500i,K508i, K700i, K750i, W800 etc etc...;)
Sjekk ut galleriet mitt: www.gallerituddenham.com
+Quote Post
flymicro
post 08.05.03 17:08
Innlegg #3

flymicro

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 03.04.03
Medlem nr: 365

jeg har adsl fra telenor. modemet er koblet til en router, og pc'n min er koblet til routeren. jeg har msi bluetooth-adapter.
hvordan skal jeg da få dette til å virke???

unnskyld meg, men jeg skjønte ikke helt forklaringen din... wallbash.gif for å være ærlig så skjønner jeg absolutt ingenting!
og at dette i det hele tatt er mulig skjønner jeg ingenting av...
kan du være så snill å hjelpe meg med å skrive opp hvordan jeg gjør det..? msn-wink.gif

når jeg har fått satt opp ett tilgangspunkt på moben (med riktige innstillinger, som du forhåpentligvis hjelper meg med) så er det bare å sette opp en serial-port-connection mellom moben og pc'n...
stemmer det???

--------------------
-=/3650\=-
+Quote Post
Alex
post 13.05.03 18:06
Innlegg #4

Ble med: 12.05.03
Medlem nr: 842

QUOTE(flymicro @ 8. May -03, 18:08)
jeg har adsl fra telenor. modemet er koblet til en router, og pc'n min er koblet til routeren. jeg har msi bluetooth-adapter.
hvordan skal jeg da få dette til å virke???

unnskyld meg, men jeg skjønte ikke helt forklaringen din... wallbash.gif for å være ærlig så skjønner jeg absolutt ingenting!
og at dette i det hele tatt er mulig skjønner jeg ingenting av...
kan du være så snill å hjelpe meg med å skrive opp hvordan jeg gjør det..? msn-wink.gif

når jeg har fått satt opp ett tilgangspunkt på moben (med riktige innstillinger, som du forhåpentligvis hjelper meg med) så er det bare å sette opp en serial-port-connection mellom moben og pc'n...
stemmer det???

Slik som jeg skjønner det må det bli sånn her med en 3650:
Meny - Verktøy - innst. - tilkoblig - tilgangspunkter - trykk "valg" - gå til "nytt tilgangspunkt" - -> - "Bruk std.innstillinger - så skal alle bare stå som de er untatt "tilkoblingsnavn"..(Det er i allfall bare 1 som skal endres.. huh.gif ) thumbup.gif thumbup.gif thumbsup.gif

--------------------
MVH Alexander Hatlen.=>
PS: Beklager skrive feil..:(
Det går sånn når man ikke kan Norsk.. ;)
+Quote Post
jan_roar
post 07.06.03 18:40
Innlegg #5

*

Gruppe: Medlem
Ble med: 14.05.03
Medlem nr: 877

jeg får ikke til det å være på internett på dataen, kan du hjelpe. kanksje forklare litt bedre. hva må jeg gjør på dataen for att det skal virke.
+Quote Post
Fredrik
post 07.06.03 19:21
Innlegg #6

Group Icon

Først må du koble mobilen til PC (det er vel dette du gjør når du bruker Nokia data suite!?).

Jeg vet ikke hvordan du gjøre det med ditt bluetooth adapter, men jeg trykker i hvertfall på "My Bluetooth places" og deretter på navnet på mobilen, med et slikt seriell kabel ikon.

Da vil bluetooth ikonet på mobilen få sånn "runding" rundt seg, som markerer at den er tilkoblet en annen enhet.

Så lenge mobilen er koblet til PC-en er den også koblet til internett...

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
jan_roar
post 09.06.03 13:26
Innlegg #7

*

Ble med: 14.05.03
Medlem nr: 877

men når jeg ikke får koblet mobilen til dataen sånn att det blir en runding. å må jeg gjøre da? jeg får sendt ting til og fra mobilen. Men går ikke ann å være kobla til mobilen hele tida. noen som kan hjelpe?
wink.gif
+Quote Post
Turboo
post 17.08.03 22:08
Innlegg #8

TurboDollar

Ble med: 26.07.03
Fra: Valdres
Medlem nr: 1 369

QUOTE(Fredrik @ 11. Apr -03, 00:34)
Det går faktisk an å få mobilen til å bruke PC-en din sin oppkobling til internett. På den måten kan du f.eks ligge på sofaen (bluetooth...) og surfe på internett, eller chatte på MSN - uten å måtte betale mer enn du betaler for internett abbonnementet på PC-en!

Å få dette til er veldig enkelt:
Du trenger bare å lage et nytt tilgangspunkt på mobilen, kalle det for "PC - internett" eller noe slikt og la alle instillingene være blanke/standard (GPRS)! thumbup.gif

Når du så skal på internett med mobilen, er det bare å sette opp en kobling mellom PC-en og mobilen (bluetooth), sørge for at internett er slått på på PC-en, og på mobilen velger tilgangspunktet du laget over i programmet du skal bruke (IM+ eller Netfront f.eks).

Jeg har kun prøvd dette med bluetooth, men det er godt mulig det fungerer med IR også, men uansett vil ikke det være særlig praktisk... blink.gif

Oppdatert: For å få Wireless IRC til å fungere, gå inn i innstillingene, og sett standard tilgangspunkt til ingen

Hei jeg har satt opp min nokia7650 slik som du sier og bruker bluetooth og IM+ på telefonen.. har sittet på nett med den i ca 10 min og jeg merker jeg blir trukket på kortet. jeg kan ringe og ta i mot samtaler selv om jeg er på nett med den.. blir trukket veldig lite ser jeg.. GPRS greia som trekker meg sikkert.. rart dette..
"må nok betale litt" blink.gif

--------------------
$ TurboDollar $

- Money is what makes the world go around -

+Quote Post
Turboo
post 17.08.03 23:45
Innlegg #9

TurboDollar

å sette opp en serial-port-connection mellom moben og pc'n... får jeg ikke til.
når jeg prøver så kommer feilmeldingen "Feil på Bluetooth Serial Port-Forbindelsen: Den eksterne enheten lukket forbindelsen"

noen som kan hjelpe???

--------------------
$ TurboDollar $

+Quote Post
Fredrik
post 18.08.03 06:05
Innlegg #10

Group Icon

Jeg vet ikke helt hva som er galt med serial port-forbindelsen din, men det problemet har ikke noe å gjøre med mobilen, men med oppsettet av bluetooth adapteret til PC-en din å gjøre (drivere, og instillinger).

Gratis skal det være uansett. Hvis du gjør det riktig skal det ikke komme noen G oppi hjørnet som viser at du er på koblet til med GPRS. Jeg antar at det skjedde når du ble trukket.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
Turboo
post 18.08.03 10:11
Innlegg #11

TurboDollar

Oki, jeg får startet serial porten på pc og jeg må vel starte serial port på min telefon i bluetooth programmet, det får jeg ikke til.. får sendt filer fra pc til mobil men har aldri sett en runding på blåtann symbolet på tlf.. jeg får fjerne hele oppsettet og prøve på nytt ttenker jeg..

--------------------
$ TurboDollar $

+Quote Post
Turboo
post 18.08.03 11:12
Innlegg #12

TurboDollar

Da vil jeg bare si at jeg har fått til dette her og (*) på bluetooth iconet. fikk feilmelding da jeg skulle starte serial porten. symbolet kom på mobilene selv om det står at serial porten ikke er startet. det funker perfekt lell rolleyes.gif

--------------------
$ TurboDollar $

+Quote Post
Turboo
post 18.08.03 11:15
Innlegg #13

TurboDollar

Takker Fredrik som kom med dette geniale tipset.. men jeg bruker irc og IM+, finnes det flere programmer?

--------------------
$ TurboDollar $

+Quote Post
Fredrik
post 18.08.03 19:26
Innlegg #14

Group Icon

De fleste programmer skal fungere. Opplegget er at telefonen allerede er tilkoblet internett så lenge den er tilkoblet PC-en. Så det skal gå an med alle programmer med mindre de er laget slik at de SKAL ha en GPRS forbindelse, uten å sjekke om telefonen allerede er på internett.

Jeg har ikke fått til å sjekke mail på denne måten sad.gif

Jeg pleier også å få feilmeldinger på PC-en når jeg kobler opp telefonen, men det fungerer allikevel.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
Erlend g
post 12.09.03 12:56
Innlegg #15

*

Ble med: 12.09.03
Fra: Bjerka
Medlem nr: 1 668

QUOTE(Fredrik @ 18. Aug -03, 20:26)
Jeg pleier også å få feilmeldinger på PC-en når jeg kobler opp telefonen, men det fungerer allikevel.

jeg og!

--------------------
Erlend
+Quote Post
Bastardo
post 24.10.03 15:10
Innlegg #16

Ble med: 18.10.03
Medlem nr: 1 920

QUOTE(Turboo @ 18. Aug -03, 00:45)
å sette opp en serial-port-connection mellom moben og pc'n... får jeg ikke til.
når jeg prøver så kommer feilmeldingen "Feil på Bluetooth Serial Port-Forbindelsen: Den eksterne enheten lukket forbindelsen"

noen som kan hjelpe???

Jeg får samme feilmelding som deg Turboo "Feil på Bluetooth Serial Port-Forbindelsen: Den eksterne enheten lukket forbindelsen"
(*) tegnet står dere uansett, men det gjør GPRS G'en! Det går ikke, men det jeg ikke skjønner er hvordan telefonen vet at den skal bruke tilkoblingen via pc'en bare ved at jeg velger "PC - Internett" tilgangspunktet...Er det ikke noe mer jeg må gjøre?? wink.gif

--------------------
:N-Gage-
+Quote Post
Jmsmms
post 22.12.03 21:19
Innlegg #17

Akershus, Bærum

Ble med: 25.10.03
Medlem nr: 1 970

Buhhuuu jeg har 5100 som d ikke går ann å få bluetooth på...
Men men jeg får da bruke en bærbar pc...

--------------------
[url=http://www.norlegal.no]Norlegal advokatfirma
+Quote Post
bergetun
post 29.12.03 14:01
Innlegg #18

**

Ble med: 10.12.03
Medlem nr: 2 259

Noen som har fått dette til på en 6600 ?

Får dere agile messenger til å koble seg opp på denne måten ?
+Quote Post
Fredrik
post 29.12.03 17:48
Innlegg #19

Group Icon

Har hørt at dette ikke funker på 6600. Hvis det er noen som har fått det til å funke på 6600 må dere si i fra!

Her er noe jeg fant på et annet forum, men det virket ikke som det funket for folk som prøvde det:
Go to Settings - Connection - Access Points. Create new access point

Connection Name - Bluetooth DSL (Anything really)
Data Bearer - GPRS (Even if you don't have access to it)
Access Point Name - (Important must be the name of your PC shared via BT !!! Check Bluetooth - Paired Devices to be sure)
User name - None
Prompt password - No
Password - Leave as is
Authentication - Secure
Gateway IP address - 0.0.0.0

Now go to settings - connection - GPRS

GPRS connection - when needed
Access Point - (Same as access point name of computer on BT connection <check paired devices> )

Now start PC Suite. Open Mrouter make sure your com port is ticked for serial port.

Start your BT software and set up a connection as normal for serial port. PC Suite should show that phone is online and connected.

If all is ok, you can now start Doris and surf the net via BT using your computer internet connection. Modem must be online but as you have a dedicated connection this is not applicable in your case.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
kyberbob
post 29.12.03 21:02
Innlegg #20

Ble med: 28.02.03
Medlem nr: 87

har prøvd det der, leste det på nokiafree, funka ei. men jeg tror kanskje det også har med hva slags bluetoothdongle som du har på pc også.. :-/
+Quote Post

3 Sider V  1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 20.09.18 06:31
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone