IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

Reply to this topicStart new topic
> Test Av 5500
PinGo
post 05.01.07 18:23
Innlegg #1

1337h4xx0r

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 07.06.04
Fra: Ålesund\Skodje
Medlem nr: 4 707

Brukertest av 5500
Test skrevet av: JVik \\ PinGo

I slutten av sommerferien hadde jeg et lite uhell der jeg klarte å ødelegge displayet på min P910i. Et nytt display kostet 1500,- så nå har jeg gått rundt med en Nokia 3310 siden sommeren. Etter å ha fått noen kroner i julegave bestemte jeg meg for å gå til innkjøp på ny telefon, og valget falt til slutt på Nokia 5500. Mottok telefonen for 3 dager siden, og nå har jeg bestemt meg for å skrive en liten annmeldelse av telefonen.

Designet på Nokia 5500 er jeg middels fornøyd med, men oppbyggingen er veldig god. Den er dekt med hardplast, og har en kant med rustfritt stål på fremsiden. Noe av det jeg kanskje ikke liker så godt er knappene. Det er lett å trykke feil, men dette er sånt man venner seg til. Hadde heller ikke hatt noe imot litt større knapper for å ta telefon og legge på. Som alle vet er dette en "sportstelefon", og har derfor 3 moduser: Normal, musikk og sport. Sportsmodusen blir ikke akuratt hyppig brukt av meg, men har en stilig skritteller og masse morsome funksjoner. Telefonen har også både infrarød, bluetooth, edge og et kamera på 2 megapixel.

Telefonen går på Symbian S60 9.1 v3. Dette gjør at det kan være noe vanskelig å få tak i software siden det er den eneste s60 v3 telefonen som har 208x208 pixel display. Siden det er en ganske ny telefon, antar jeg at det kommer flere programmer til den senere. Nokia 5500 er også den første i klassen som har symbian. Dette byr på både fordeler og ulemper. Siden Symbian er et eget operativsystem, har den lett for å henge seg opp og gå tregt. Til gjengjeld kan du installere utrolig mye av programmer som msn, opera, fjernkontroll og så videre. Internminnet på 10 mb er ikke noe å skryte av, siden det er en symbiantelefon. Telefonen har minnekortplass som sitter under batteriet, og går på "sd Micro". Siden det er bare en 64mb minnebrikke som følger med kan være lurt å slenge på ei minnebrikke på kjøpet.

Av underholdning har telefonen mye å by på. Blandt annen har den et spill der du skal styre ei kule fra punkt A til B ved å bikke på telefonen. Den har god musikkavspiller, og som tidligere nevnt har den symbian. Dette gjør at du kan installere mye rart.

Alt i alt er det en grei telefon, til tross for litt ekle knapper og at den kan henge seg opp av og til. Gir telefonen et sterkt terningkast 4..

Bilde kommer

--------------------
Mvh Jørgen Vik
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 bruker(e) leser i dette emnet (2 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 15.12.17 07:35
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone