IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

Reply to this topicStart new topic
> Test Av Samsung E710, Hva jeg likte og ikke likte
kattekwinnen
post 07.10.04 13:55
Innlegg #1

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 07.10.04
Medlem nr: 7 139

Jeg har nå hatt Samsung E710 i nesten en uke. Jeg kjøpte den brukt på QXL for 3000 kroner. Selv om jeg kjøpte den brukt, fikk jeg med utrolig mye (ubrukt biggrin.gif):

- To batterier
- Handsfree
- To neckstraps
- Lader

I tillegg alt som hører til OL-telefonen:

- Stort badehåndkle
- Drikkeflaske i børstet stål
- Litt harry solbriller
- Stilig ryggsekk

----
IR-port
65000 farger
Java
85 gram
VGA kamera
Innvendig TFT-skjerm
----

E710 er en liten og stilig telefon med super skjerm og BRA kamera, noe som jeg la stor vekt på når jeg skulle kjøpe ny telefon.

Ringetonene som er innebygd er nesten som å høre på musikk. Det er nesten bare klassiske som er innebygd, i tillegg til nasjonalsangene til landene i Norden (OL i Athen).
Har funnet ut at Sony Ericsson T610-ringetoner passer til telefonen (sikkert andre òg)

Det går fint å sende og motta MMS, noe som tar veeldig lang tid på andre telefoner jeg har vært borti (enkelte Nokia-telefoner bruker år og dag på å sende en MMS).

Kameraet er utstyrt med kameralys, som og kan brukes som lommelykt.

Det er zoom på kameraet.

Den utvendige skjermen kan brukes til selvportrett.

Meldingslydene er behagelige.

Du kan velge hvilken meny-visning du skal ha, enten rute-, standard- eller sidestil.

Du kan velge om du vil at telefonen skal blinke ”standby-lys”, og i tillegg hvilken farge.

Du kan ta bort operatørlogo – eller ta den på igjen, eller skifte farge på skriften.

Den har plass til 200 meldinger på telefonen, i tillegg god plass til bilder (har regnet ut at det er plass til 58 bilder på høyeste kvalitet).

Minnet er delt opp; fyller du mobilen opp med spill, reduserer ikke dette minne for video og bilder.

Den har god lyd, innser nå at mobilen jeg hadde før hadde dårlig lyd i samtaler. Har òg fått tilbakemeldinger på at den i andre enden hører meg bedre (Hadde SE T68i før).

Funksjoner jeg fant negative:

Det går ikke an bruke den som vekkerklokke på søndager, da telefonen har periodisk alarm fra mandag – fredag og mandag – lørdag.

Når det fulgte med så mye utstyr, kunne det godt fulgt med en kabel.

Hvis jeg får en melding og ikke vil lese den med en gang, sørger den for å kjøre meldingslyden med intervaller med ca. 2 minutters mellomrom. Lite interessant funksjon for en person som sover.

Skal du trykke inn telefonnummer manuelt, kommer det opp kjempedigre tall

Den har IR, men hvordan i all verden sender jeg og mottar ting fra min og en annen telefon? Kanskje den bare er ment for IR mellom PC og mobil?

Kalkulatoren er god og oversiktlig, men har sperre på hvor mange tall det skal gå an å legge sammen, jeg fikk bare plusse 5+5+5 osv. 22 ganger.

Kameraet tar med mer av motivet enn det som vises i displayet på sidene.

Ringetonene må visstnok ha innebygd vibrering i seg for at telefonen skal vibrere når den ringer.

T9-ordlisten er god, og har både ord fra bokmål og nynorsk (for eksempel ”sommer” og ”sommar”. Jeg får ikke til å lagre ord i den, som særnavn og dialektord! (Noen som får det til?)

Kommer du borti ”No” tasten mens du skriver MMS eller SMS, blir ikke meldingen lagret, du må begynne på ny.

Har ikke funnet noen funksjon som kopierer kontakter fra SIM til telefon.

Savner radio og Bluetooth.

----

Tar forbehold om at jeg har kritisert ting jeg ikke har funnet ut av enda, og er takknemlig for tilbakemeldinger som retter opp kritikk rolleyes.gif

Dette er en telefon jeg kan anbefale alle som ønsker en telefon med flott design, flott skjerm og veldig brukbart kamera! Telefonen er òg lett å sette seg inn i.

Ser at E700 har stupt i pris, så det er nok ikke lenge til denne heller kryper nedover. Har uansett fått med meg at Samsung synker sent i pris i forhold til andre telefoner mad.gif

Dette innlegget er endret av kattekwinnen: 08.10.04 10:30
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
vZ.
post 07.10.04 20:01
Innlegg #2

vZ

Ble med: 20.07.04
Fra: Stavanger
Medlem nr: 5 548

Kameraet er utstyrt med kameralys, som og kan brukes som lommelykt.

Lommelykt? Mener du lyset lyser hele tiden? Jeg får bare lyset til å lyse som kameralyst/blitz.. 1-2 sekunder kanskje..

Kameraet tar med mer av motivet enn det som vises i displayet på sidene.

Dette er fordi du kjører VGA(640x480), QVGA(320x240) eller QQVGA(160x120).. Dette kan du endre på ved å gå innpå kameraet, videreklikke deg til instillinger, og "photosize" og trykke på mobil(128x120).. Da får du like mye av motivet som vises i displayet..

Ringetonene må visstnok ha innebygd vibrering i seg for at telefonen skal vibrere når den ringer.

Telefonen vibrerer 3 ganger først, og så kommer ringetonen.. Skal ringetonene ha vibrering innebygd så må du legge dem inn via kabel..

T9-ordlisten er god, og har både ord fra bokmål og nynorsk (for eksempel ”sommer” og ”sommar”. Jeg får ikke til å lagre ord i den, som særnavn og dialektord! (Noen som får det til?)

Funker det da?

Har ikke funnet noen funksjon som kopierer kontakter fra SIM til telefon.

Her må du finne nummeret til personen, videreklikke deg til "kopier" og så kopiere til telefon. Jeg har ikke funnet noen funksjon der du kan kopiere alle på en gang.. Tror ikke det finnes heller.. Så jeg har kopiert gått gjennom alle, en for en..
Ganske greit, når du kommer inn i det.

--------------------
[ Signature removed by admin. ]
+Quote Post
kattekwinnen
post 08.10.04 10:36
Innlegg #3

vZ. :

Ja, jeg får lyset til å lyse så lenge jeg vil unsure.gif Jeg holder inne den nederste delen av knappen på venstre side av telefonen inne, så kommer det på.

Min telefon vibrerer ikke når det ringer, kanskje dette og ovenfornevnte "problem" skyldes at du har E700? Siden du har den som avatar smile.gif

Ang. ordlisten; hva mener du? At det ikke funker å lagre ord? Vet ikke...irriterende hvis det er Samsung som har laget telefonen uten mulighet for å lagre egne ord yucky.gif

Takk for hjelp & kommentarer thumbup.gif
+Quote Post
vZ.
post 08.10.04 15:04
Innlegg #4

vZ

QUOTE(kattekwinnen @ 08.10.04, 11:36)
Ang. ordlisten; hva mener du? At det ikke funker å lagre ord? Vet ikke...irriterende hvis det er Samsung som har laget telefonen uten mulighet for å lagre egne ord yucky.gif

Bare lurte på om det gikk ann å lagre ord og særnavn? Funker det på andre mobiler?
Bruker veldig lite t9 selv, fortrekker den andre måten smile.gif
Men viss det funker så hadde det vært toppers msn-wink.gif

--------------------
+Quote Post
vZ.
post 08.10.04 20:17
Innlegg #5

vZ

Ja, jeg får lyset til å lyse så lenge jeg vil unsure.gif Jeg holder inne den nederste delen av knappen på venstre side av telefonen inne, så kommer det på.

Ahh.. Fikk det til nå.. Det var jo sjeefs thumbup.gif
Aldri visst om lommelykta!

Takk skal du ha thumbup.gif thumbup.gif

--------------------
+Quote Post
kattekwinnen
post 10.10.04 14:19
Innlegg #6

QUOTE(vZ. @ 08.10.04, 16:04)

Bare lurte på om det gikk ann å lagre ord og særnavn? Funker det på andre mobiler?

Får det ikke til, nei dry.gif (håper dette havnet på rett plass, er litt ny på dette forumet) unsure.gif
+Quote Post
kattekwinnen
post 11.10.04 09:26
Innlegg #7

En ting til jeg ikke likte: telefonen blir frustrert og henger seg opp når jeg skal legge til både lyd, bilde og tekst i MMS-meldinger!
+Quote Post
kattekwinnen
post 13.10.04 09:55
Innlegg #8

QUOTE(kattekwinnen @ 10.10.04, 15:19)
QUOTE(vZ. @ 08.10.04, 16:04)

Får det ikke til, nei dry.gif (håper dette havnet på rett plass, er litt ny på dette forumet) unsure.gif

Jippi!!! Nå får jeg til å lagre ord!!

Du skriver ordet du vil lagre to-tre ganger, så er det lagret!! clap.gif clap.gif w00t.gif thumbup.gif
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 bruker(e) leser i dette emnet (2 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 25.05.18 04:23
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone