IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

3 Sider V  1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fyyy Unlock.no Fyyy
Dougi
post 26.12.04 07:13
Innlegg #1

*

Gruppe: Medlem
Ble med: 26.12.04
Medlem nr: 8 961

kjære unlock.no

for å si det på ekte nordnorsk... koffør i hælveta.. tar dere betalt for deres unlock tjeneste.. som jeg så, så så jeg at dere var lei av at noen tok betalt for dette... men er et ikke sånn med all freeware at noen stjeler koder å gjør profit av det der og da... men det viser seg gang på gang at det kun er de som driver med dette på frivellig basis så lever lengst.. se foreksempel stopstop som driver med satelittkoder... sikkert en del som tjener en del kroner på dette... men over på deres sider... kan ikke se at noen i stor skala kan tjene penger på koder dere leverer.... er jo tross alt gratis... å i norge er det jo ikke noen lover om at det ikke er lov til å bryte en operatørlås.... så derfor ville jeg nok heller ha fådd inn en del sponsorer som sikker ville gitt dere mere penger i kassen enn de 29 kronene pr kode... JEG VIL IALLEFALL ALDRI BETALE DE KRONENE... noe som jeg oppfodrer alle andre brukere av disse sidene til ikke å gjøre heller..

Mvn

Daniel S. Dunvold

Svar fra admin:
Unlock.no tar ikke betalt for opplåsningskoder. Verken på websidene eller i forumet. Gratis kodekalkulator ligger tilgjengelig for nedlasting på www.unlock.no - spør du i forumet, vil sikkert noen gi deg kode.
Unlockshop.no drives helt seperat, og har ingenting med unlock.no å gjøre, bortsett fra at det reklameres på unlock.no.

Dette innlegget er endret av Fredrik: 26.12.04 16:43
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
zellus
post 26.12.04 07:40
Innlegg #2

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 30.12.03
Fra: klappeland
Medlem nr: 2 500

Har du ikke råd til kr 29,- så har DU et seriøst problem , Har selv ikke noe imot at unlock tar disse få kronene for jobben, domenet og serveren koster penger og alt her er på frivillig basis!! bare tåplig å komme med et slikt innspill!!!

vi e litt like vi sånn kroppslig sett smile.gif
+Quote Post
Flex
post 26.12.04 07:41
Innlegg #3

Ble med: 11.08.04
Fra: Sandnes
Medlem nr: 5 920

Jeg er så enig så enig med deg, Kommer heller aldri til og betale,Først ska jeg lete meg grønn etter en gratis generator til Nokia eller siemens før jeg betaler en krone,Det oppforder jeg og andre til og gjøre, Og ta betalt er unødvendig for pengene blir ikke brukt til det de skal uansett, og dessuten det er ikke nødvendigt og ta seg så godt betalt da en nettside ikke koster så mye og drive, Nå driver jeg en selv og betaler ikke mere enn 300 kroner i året maks...

Så i jeg må si meg enig med Dougi tongue.gif thumbup.gif

Dette innlegget er endret av Flex: 26.12.04 07:44

--------------------
+Quote Post
Dougi
post 26.12.04 08:04
Innlegg #4

*

takk flex...

hvis dere ikke har råd til webplass så skal jeg iallefall stå for webplass og domenekostnader... hehe seff mot en reklamebanner...

kontaktinfo finner dere i min profil.... (iallefall epost)

mvh

Daniel S. Dunvold
+Quote Post
Dougi
post 26.12.04 09:07
Innlegg #5

*

kjære zellus...

når du sier at du ikke har noe imot at unlock tar 29 kr for jobben så antar jeg at du også har alle dine programmer og spill lisensiert.. jeg for min del har linux og GPL lisenser på min maskin... men uansett så forsår jeg ikke dette, for et norsk domene + webplass så koster det ikke mere en 500 kr året.... så det vil si det samme si 17 stk betalende... så hvis de driver på fivillig basis... så antar jeg at det er flere enn 17 som vil ha sin mobil opphevet så hvor går da overskuddet??

Mange vil ha mere og fanden flere

Daniel S. Dunvold
+Quote Post
ball3
post 26.12.04 11:10
Innlegg #6

Ble med: 15.09.04
Fra: Buskerud,Østlandet
Medlem nr: 6 641

Nå driver jeg en selv og betaler ikke mere enn 300 kroner i året maks

Ja,og du har sikkert like mye trafikk og sikkert like mye serverplass??Bruk huet a,det er trafikk og serverplass som koster,det går da f**n meg an å tenke som om før man konkluderer med at unlock.no betaler 300,- i året for å drifte denne siden.Det tviler jeg nemlig sterkt på,mulig han har en god deal i såfall.

En annen ting,hvor mye tror dere unlock shoppen sitter igjen med av de 29,- etter at teleoperatørene og leverandøren av tjenesten har tatt sitt?Dette er ikke 29,- rett i lomma til Fredrik for å si det sånn.Men hvis 29,- er for mye så får dere heller leite dere "grønne" for å finne denne tjenesten gratis,men hvis du må bruke så mye tid å ressurser på det at du blir grønn så stakkars deg,for slike kalkulatorer er snart allemannseie og finnes overalt.Vanlige folk stusser ikke over å måtte betale 29,- for å få låst opp telefonen med support kjapt og enkelt.Og de som ikke vil betale disse kronene har enten en slik kalkulator selv eller dårlig med penger.

Jeg er i hvertfall bare glad til hvis disse småkronene kan hjelpe til å fortsatt holde liv i denne siden,for dette forumet er til hjelp for temmelig mange,meg selv inkludert.

Keep up the good work Unlock.no

thumbup.gif

Dette innlegget er endret av ball3: 26.12.04 11:11

--------------------
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines" -David Brent office wisdom-
+Quote Post
y_not
post 26.12.04 11:41
Innlegg #7

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 10.01.03
Fra: Sarpsborg
Medlem nr: 23

Unlockshop.no levere en ganske bra unlocking tjeneste.
Nå som du må vente i 2 uker på å få en opplåsningskode fra Telenor, så synes jeg det er greit å gi deg selv 2 min å betale 29 kr for å få koden med engang.
Du kan jo bruke litt tid på å finne en gratis unlocker...men da er du avhengig av å kjenne litt til hvordan et fungerer. Og det er i og for seg greit. Men det er ikke alle som er eksperter og kan dette her. Derfor er unlockshop.no et bedre valg for disse.

Får å si det på en enkel måte så dere andre kanskje forstår det:

Du har tv ikke sant? Du kan løfte ræva de opp fra stolen/sofaen vær gang du skal skifte kanal? Du kan det....men det er litt sjekt med en fjernkontrol. Eller? Den bruker jo til og med batterier. Det koster 30 kr på Nille for 4 stk...
Hvis du er så gjerrig at du ikke gidder betale for en kode for å kunne få det til enkelt og greit, ja da har du f*** ikke råd til batterier heller.

--------------------
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life."
Låser opp alle Sony Ericsson: T610/T630, K500i,K508i, K700i, K750i, W800 etc etc...;)
Sjekk ut galleriet mitt: www.gallerituddenham.com
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 12:25
Innlegg #8

Super Stilig

Ble med: 28.09.04
Fra: Oslo
Medlem nr: 6 941

Spørsmålet som kommer opp er selvsagt hvor etisk riktig det er av unlock.no og ta betalt for å gi ut slike koder.

Uten noen som helst oversikt over hva kostnadene ved å drive unlock.no samt inntektene fra salget av koder kan man spekulere som man vil om hensikten ved å måtte betale for det.

Personlig synes jeg det er litt på kanten å skylde på missbruk fra de store selskapene for at vi nå skal betale for disse kodene.

Også til trådstarter, fredrik har også lagt ut kildekode for generering av slike koder, og du kan søke etter et program som heter Nokiafree for å generere slike koder for deg free of charge.
+Quote Post
cruch
post 26.12.04 12:29
Innlegg #9

Ble med: 19.06.04
Fra: Fauske
Medlem nr: 4 888

hehehe...
Folk er forskjellige...noen mener ditt og andre datt!
Telenor skal ha 600,- for å gi ut en kode...så da er ikke 29,- urimelig!
Har selv brukt denne tjenesten til unlockshop.
Finnes mange gratise kalkulatorer, gjør man noe galt med disse kalkulatorene, så risikerer man å blokke telefonen. hva gjør man da??

Unlockshop har man support på nettopp dette og det hender noen klarer å taste inn feil imei/kode.

Jeg anbefaler folk å bruke denne tjenesten som er både raskere og sikrere enn alt annet!

Ha en riktig god jul til dere alle.

Dette innlegget er endret av cruch: 26.12.04 12:32

--------------------
mvh
Inge Olsen
Unlocker Nokia, Sony Ericsson, Samsung, Qtek og LG
holder til på #unlock.no
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 12:41
Innlegg #10

Super Stilig

cruch, det er uinteressant hvor mye telenor tar i forhold til unlock.no for samme tjeneste, spørsmålet er heller hvor etisk/moralsk riktig det er at unlock.no tar betalt for å fjerne en sperre som feks telenor har lagt inn på telefonen mot at telenor subsidierer telefonen.

Sett fra teleselskapenes side er vel det vi driver med her tyveri, og nå tar en stor aktør seg betalt for tyveriet smile.gif?

Og man kan jo spørre seg selv om dette i og med at endel kjøper store partier med subsidierte kontantkort telefoner, unlocker og selger dem videre. Dette er ganske frekt gjort synes nå jeg (selv om det for tidene er fult mulig og lovelig)... men elektronikk kjedene har fått forbud mot å selge store kvanta til en og samme kunde .. 2 maks elns.
+Quote Post
cruch
post 26.12.04 12:50
Innlegg #11

Jeg er forhandler til telenor og har selv snakket med telenor om dette med å bruke nettet for få tak i låskode til telefoner. De har ingenting imot av kundene deres bruker dette alternativet. De kan jo ikke gjøre noe uansett.

Om en kunde har kjøpt en telefon, så kan kunden gjøre hva en vil med den!

--------------------
mvh
Inge Olsen
holder til på #unlock.no
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 13:06
Innlegg #12

Super Stilig

japp, det har vel med lovverket og forbrukerombudets uttalelser.. eller manglende uttalelser om dette. Allikevel når en aktør tar seg betalt for å gjøre denne tjenesten? - sikkert helt lovelig, hvor riktig det er, er en annen sak.
+Quote Post
robot
post 26.12.04 13:13
Innlegg #13

mobilfreak

Ble med: 09.12.04
Fra: Ringebu
Medlem nr: 8 610

29 kroner er en grei pris å betale for en slik opplåsingstjeneste. Syns jeg.

--------------------
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 13:29
Innlegg #14

Super Stilig

hadde vært bedre om han tok en pris som akkurat dekket utgiftene til drive unlock.no
+Quote Post
larrog
post 26.12.04 14:01
Innlegg #15

Ble med: 25.11.04
Fra: Nordland
Medlem nr: 8 281

Bare av nyskjerrighet,hvordan i hel**** vet du at han ikke gjør det???
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 14:13
Innlegg #16

Super Stilig

D'oh. Selvsagt kan han gjøre det, men logikk og all sannsynelighet taler i mot dette. Hvor mye sitter han igjen med som marginal profitt? 20kr? Produktet hans har utrolig små marginale kostnader - hvis noen i det hele tatt, derfor er det nærliggende å tro at dette ikke bare dekker de faste (som også er små, sannsyneligvis) men også går inn som rent overskudd ganske raskt tongue.gif

Så jeg kan vel vende spørsmålet ditt mot deg selv. Hvordan i "banneord" kan du vite at han GJØR det smile.gif? - Det har du ihvertfall ikke noe belegg for.
+Quote Post
MiRaKuLiX
post 26.12.04 14:21
Innlegg #17

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 12.12.02
Fra: Trønderhovedstaden
Medlem nr: 13

Som et smart hode nevte her. Er ikke 29kr rett i lomma til han som leverer tjenesten. Så å si at han trenger 17personer for å få inntekter for å drive siden blir kanskje litt feil..

og for å ta 17*29kr = 493kr. som er nevnt tidligere. Så er jo det et relativt tall. Hvis denne siden står hostet på ei internettlinje fra Salten Bredbånd (som er internettleverandør der jeg kommer fra), så koster bare linja ca300kr pr mnd. så da hadde det bare vært til linje for 1.5 mnd.. så det er mange faktorer som må fram når dere lager et regnestykket.. helt klart man kunne laget home.no.net/unlock og fått den så å si gratis. Men er det det man er ute etter?

Og sist men ikke minst, som kanskje ikke alle har fått med seg. Leverer unlock.no koder lengere?!

Hvis dere setter dere ned å tenker litt, så koster det noen timer å holde styr på dette nettstedet, og dette blir faktisk gjort frivillig! Du finner vel ikke noe på unlock.no som koster penger?!

--------------------
Alltid sist hjem fra festen...
+Quote Post
boyakasha
post 26.12.04 14:30
Innlegg #18

Medlem

Ble med: 18.03.04
Medlem nr: 3 653

Er det noe galt i å tjene noen kroner i dette landet???

Dere som syter kan jo enkelt starte opp en liknende tjeneste om dere ønsker det. Du som har egen hjemmeside kan jo legge ut en kalkulator på din side.... Vi lever i en fri verden!!!!

Hva er etisk galt i å ta 29 kroner for en opplåsningskode??? Hadde det ikke vært for at disse hadde vært gratis før, så var det ingen som hadde stusset over den prisen. Ærlig talt, nå må vi droppe den der jantelov mentaliteten!

Unlock.no er norges beste mobilforum når det gjelder teknisk mobil informasjon. Det er 100% frivillig og være her!!!! Det er et gratis forum som har hjulpet 1000 vis av folk.

De som har peiling trenger aldri å kjøpe en kode til Nokia. For de som ikke har peiling er 29 kr en grei pris, hvor de får hjelp og veiledning for å låse opp telefonen sin!

Nå må syterne skjerpe seg!

Hvorfor ikke heller spørre: Hvor mange ganger har dere blitt hjulpet på dette forumet???? Uten at det har kostet dere en eneste krone???

--------------------
Ønsker du at jeg skal låse opp din telefon send PM til meg
Dersom du har spørsmål, post dem i forumet! Ikke send IMEI forespørsler på PM
Softwareversjon på siemens: *#06# og trykk på venstre menytast.Låsestatus på siemens: ta ut simkort, tast *#0606# og trykk på venstre menytast. Dersom det står unbarred på alle linjer er ikke telefonen din operatørlåst!
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 14:30
Innlegg #19

Super Stilig

Vel, jeg mener hele denne tråden handler om etikk. Skal han være "etisk" riktig i mine øyne her (med den måten han har valgt som finansiering) må Fredrik spille med åpne kort når det gjelder driften av nettstedet. Hvis ikke han gjør det er det fult mulig og helt riktig å komme med kritikk.

Også kanskje det er mulig å finne en annen betalingsløsning enn den som er på plass wink.gif .. når den koster så mye

Jeg er også glad for at vi har et forum som unlock.no, allikevel er berettiget kritikk være på sin plass. Håper fredrik er lur nok til å innse det. Jeg vil på ingen måte fjerne unlock.no, men kanskje være med på å reformere den igjen...

Jantelovmentalitet er et sterkt uttrykk å benytte seg av. Det kan tilogmed brukes om din post som syter over kritikk, boyakasha. Dersom Unlock.no var arbeidet til fredrik og han så på det som sin inntektskilde så er saken en annen - jeg har gått utifra at unlock.no ikke skal ha dette som formål tongue.gif

Dette innlegget er endret av snekk: 26.12.04 14:42
+Quote Post
cruch
post 26.12.04 15:54
Innlegg #20

av de 29 kronene som han får for denne tjenesten, går vel halvparten tilbake til innholdslevrandøren og noe til telenor. (eller var det omvendt?) Det er ikke mye penger igjen da. Han sitter igjen med ca 10,- igjen av denne tjenesten.

Så er det bare å regne...

--------------------
mvh
Inge Olsen
holder til på #unlock.no
+Quote Post

3 Sider V  1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 20.09.18 15:13
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone