IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

3 Sider V < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fyyy Unlock.no Fyyy
MiRaKuLiX
post 26.12.04 16:02
Innlegg #21

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 12.12.02
Fra: Trønderhovedstaden
Medlem nr: 13

Som vil ville sagt det i Nord-norge. SLUTT Å SYT KJÆRRINGE!!!!

Blir så lei av å lese det dere skriver! HVOR I FAEN ER DET DERE SER AT UNLOCK.NO TJENER 29KR?!?!

Skatteavisen kan dere kjøpe til neste år om dere vil se hva Fredrik tjener på opplåsningskoder og slikt.. men er vel for dyrt å betale 29kr for den også?! Dere sjekker den sikkert på nett..

SLUTT Å WHIN UNGER!!

--------------------
Alltid sist hjem fra festen...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
boyakasha
post 26.12.04 16:07
Innlegg #22

Medlem

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 18.03.04
Medlem nr: 3 653

Først av alt: Jeg syter ikke over kritikk, jeg kritiserer syterne. Det er en vesentlig forskjell!

Fredrik får svare selv, men:
Jeg synes det er ganske drøy påstand at han ikke spiller med åpne kort.

At betalingsløsningen koster så mye, skjønner jeg desverre ikke. Kanskje det er bare meg, men 29 kroner er ikke så mye penger for meg ihvertfall. Samtidig vil jeg si: Jeg har aldri brukt unlockshop, da jeg skaffer mine egne koder. Dersom du ikke er i stand til det, så synes jeg 29 kroner er billig!

Når jeg snakker om janteloven, så er det fordi det virker som om noen av dere er livredd for at Fredrik skal sitte igjen med noen penger av dette. Om han gjør det så er det ikke noen av oss her på forumet som har noe med det å gjøre! Akkurat like lite som han har med å gjøre om noen av dere tjener penger på andre ting!

Til slutt: Dersom du Snekk har lyst å være med å reformere en unlock side, så foreslår jeg at du starter din egen side. Den kan du reformere så mye du vil, hele dagen. Inntil det så er det Fredrik som bestemmer hvordan denne siden skal utformes, og hvordan den skal drives!

--------------------
Ønsker du at jeg skal låse opp din telefon send PM til meg
Dersom du har spørsmål, post dem i forumet! Ikke send IMEI forespørsler på PM
Softwareversjon på siemens: *#06# og trykk på venstre menytast.Låsestatus på siemens: ta ut simkort, tast *#0606# og trykk på venstre menytast. Dersom det står unbarred på alle linjer er ikke telefonen din operatørlåst!
+Quote Post
Dougi
post 26.12.04 16:10
Innlegg #23

*

Gruppe: Medlem
Ble med: 26.12.04
Medlem nr: 8 961

kjære dere...

jeg er heller ikke for at en god tjeneste skal forsvinne men siden denne tjenesten har vært gratis så syns jeg det er litt rart at man plutselig skal måtte betale for dette.... så enten er det fordi han som driver dette stedet ser at wow her er det mange som bruker dette og tenker her kan man tjene penger på å ta betalt... for som tidligere i denne tråden så var det noen som reagerte på at jeg hadde kalkulert men en for liten pris på hostingen.... ja det kan nok være riktig fordi man må ha php og mysql og da er prisen 799,- pr mnd i følge fasthost.no og de har ingen begrensninger på trafikk og 100 mbit tilknytning.. så da er vi vel oppe i 28 (vet man ikke kan regne slik men tar meg den frihet) "unlockere"
per år. hvor går da resten.... tviler litt på at telenor får betalt per oppheving.. for da har vell han som driver dette vært fattigmann for lenge siden. og man kan jo seff argumentere for at dette tar tid bla bla bla osv. men det tar også all den freeware som ligger her ute... da syns jeg heller de som driver her skal ta betalt for support for da vet man hva man betaler for.

mvh
Dougi
+Quote Post
cruch
post 26.12.04 16:10
Innlegg #24

Ble med: 19.06.04
Fra: Fauske
Medlem nr: 4 888

word! thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

--------------------
mvh
Inge Olsen
Unlocker Nokia, Sony Ericsson, Samsung, Qtek og LG
holder til på #unlock.no
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 16:12
Innlegg #25

Super Stilig

Ble med: 28.09.04
Fra: Oslo
Medlem nr: 6 941

1. Jeg synes fredrik løste problemet med missbruket på en dårlig måte. Særlig dersom 2 stemmer.

2. Betalingsløsningen virker dårlig hvis det av de 29 kronene går <20,- til Fredrik.

også dere metawhinere som whiner over whining.... imøtegå kritikken med argumenter i stede.
+Quote Post
Fredrik
post 26.12.04 17:08
Innlegg #26

Group Icon

Gruppe: Administrator
Ble med: 30.11.02
Fra: Os, utenfor Bergen
Medlem nr: 1

Dette har vi diskutert før, men vi får vel kjøre en runde til siden det er MASSE misforståelser her.

Det viktigste først: Unlock.no ER og har alltid vært, GRATIS. Det har aldri kostet penger å bruke unlock.no..

Årsaken til at den automatiske kodekalkulatoren ble fjernet var fordi den ble misbrukt noe så til de grader. Over 20000 koder har blitt laget av bedrifter, som har hatt både direkte og indirekte inntekter på det. Hvor gøy tror dere jeg synes det er å få tilbakemeldinger fra folk som var i butikken og kjøpte telefon, men måtte betale 500kr ekstra for å kjøpe telefonen uten lås - og så ser de at betjeningen gikk inn på unlock.no for å hente koden? Hvor gøy tror dere jeg synes at andre generer inntekter oppimot hundretusen-kroners klassen på arbeid jeg gjør gratis, som jeg faktisk har direkte utgifter ved?

UnlockShop.no er et helt uavhengig nettsted, som tilbyr salg av koder med support. Tjenesten er enestående, og jeg vil påstå at det er den klart beste tjenesten i verden. Trycktill og andre slike gratis-tjenester kan ikke måle seg med tjenesten som tilbys på unlockshop.no. Slike gratistjenester er egentlig direkte skadelig, fordi svært mange låser telefonene sine i stedet for å låse dem opp, rett og slett fordi de mangler kunnskapen, og erfaringen unlockshop.no besitter.

Jeg legger også til at målgruppen til unlockshop.no overhode IKKE er dere som er på forumet. Skal du ha en kode og vil gjøre dette selv er det bare å spørre i forumet, eller bruke kodekalkulatoren som ligger på www.unlock.no sin nedlastingsseksjon. Men dette brukes på eget ansvar.

Kan også ta med at UnlockShop får inn 14kr av de 29kr. Noe særlig høyere avanse er ikke mulig å få når betalingen gjøres via SMS.

Det er heller ikke helt riktig at UnlockShop ble startet for å dekke utgiftene til unlock.no. Nå er det slik at jeg både driver firmaet UnlockShop, og nettstedet Unlock.no, og når jeg tjener penger på UnlockShop er det ikke noe problem for meg at jeg har utgifter ved drift av unlock.no. Det er ikke lenger et problem for meg med andre ord. Eller vil dere heller ha forumet og websiden dekorert med blinkende reklamebannere i alle størrelser å fasonger? Tenk litt over at Unlock.no for øyeblikket ikke har noen reklamebannere. Det har vært noen der, men det meste av tiden har både websiden og forumet vært tomt for reklamebannere. Det er et skjelden syn på nettsteder som dette. Det er heller ikke tilfeldig at oppetiden til unlock.no er svært høy, og hastighet/respons på nettsidene er ekstremt bra. Jeg tar ikke til takke med en jalla-webhost som drifter en server i USA. Jeg betaler for kvalitets-hosting. Det er forøvrig ikke bare webhosting jeg har utgifter ved. Jeg bruker faktisk en god del tid på websidene. Akkurat nå holder jeg på å oppgradere forumet, som er en ganske tidkrevende prosess siden hele utseende må redesignes, samt integreres med websiden.

Jeg skal innrømme at det har vært lite oppdateringer på unlock.no i det siste, men det lover jeg at skal gjøres noe med i løpet av kort tid. Jeg kommer til å skrive en del guider (hovedsaklig Sony-Ericsson unlocking/flashing). Har også planer om å lage et eget publiseringsystem, da det nåværende (phpnuke) er elendig og tungvindt.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Administrator - Forum.Unlock.no
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 17:21
Innlegg #27

Super Stilig

Fredrik, unlock.no er et kjempebra forum! hadde du satt opp en doneringsak ala paypal ting eller lignende for å dekke finansieringen skulle jeg bidratt med mitt.

Men problemet med misbruk av tjenesten din kunne vel vært løst på andre måter, det synes nå jeg. Det er også kjedelig at du får kun 14 kr av dette, med en annen betalingsløsning (sende koden til kunden per epost) kunne dette altså vært billigere ... så slapp vi å støtte en grådig operatør samtidig.

Dette innlegget er endret av snekk: 26.12.04 17:25
+Quote Post
Fredrik
post 26.12.04 17:29
Innlegg #28

Group Icon

QUOTE(snekk @ 26.12.04, 17:21)
Fredrik, unlock.no er et kjempebra forum! hadde du satt opp en doneringsak ala paypal ting eller lignende for å dekke finansieringen skulle jeg bidratt med mitt.

Poenget nå er at dere slipper å donere eller gjøre noenting. Jeg spanderer, fordi min månedlige inntekt er høyere nå enn den var før (hadde ikke jobb før).

Jeg presiserer en ting til:

UnlockShop er et firma, og drives uavhengig av unlock.no. Det er egentlig det som er det største problemet. Folk tror at UnlockShop er det samme som Unlock.no. Folk skal ikke bruke dette forumet som et support-forum, men kontakte UnlockShop på e-post dersom de har kjøpt koder fra unlockshop.
UnlockShop er et nytt firma, som foreløpig selger opplåsningskoder, og vanlige opplåsningstjenester. Dette firmaet vil også starte med salg av produkter om ikke så lenge. Som de fleste andre firmaer har dette firmaet et mål om å tjene penger. Jeg utelukker f.eks. ikke at prisen på kodene kan bli økt i fremtiden.

Snekk: Ja jeg vet at betalingsløsningen slett ikke er den mest økonomiske. Men det er den desidert enkleste og raskeste for både UnlockShop og kunden, fordi kodene kan leveres innen minuttet etter at kunden har bestillt koden.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
snekk
post 26.12.04 17:44
Innlegg #29

Super Stilig

Vel, ok - da skal jeg gi meg med kritikken av ideen, det fordi jeg på en eller annen måte har fått det for meg at dette var erstatningen for online kodekalkulatoren på unlock.no.

Da kan det igjen presiseres for bla. trådstarter at du kan få koden din generert ved å laste ned en kalkulator og generere koder - på egen risiko som før. Og at denne kalkulatoren ligger tilgjengelig på unlock.no. smile.gif
+Quote Post
titopartija
post 03.01.05 10:38
Innlegg #30

Ble med: 22.09.04
Medlem nr: 6 786

Hvis priser på unlocking var 300-400 NOK,ingen ville klage w00t.gif
Sånn er det med folk.
Men ærlig talt de som klarer det selv,trenger ikke å betale.

Dette innlegget er endret av titopartija: 03.01.05 10:46
+Quote Post
Toffen
post 25.08.05 17:56
Innlegg #31

Ble med: 02.12.03
Medlem nr: 2 194

QUOTE(Dougi @ 26.12.04, 08:13)
Svar fra admin:
Unlock.no tar ikke betalt for opplåsningskoder. Verken på websidene eller i forumet. Gratis kodekalkulator ligger tilgjengelig for nedlasting på www.unlock.no - spør du i forumet, vil sikkert noen gi deg kode.
Unlockshop.no drives helt seperat, og har ingenting med unlock.no å gjøre, bortsett fra at det reklameres på unlock.no.

Link til denne kalulatoren?
smile.gif

--------------------
+Quote Post
Fredrik
post 25.08.05 18:01
Innlegg #32

Group Icon

http://www.unlock.no/modules.php?name=Down...=titleA&show=10

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
Toffen
post 25.08.05 18:13
Innlegg #33

QUOTE(Fredrik @ 25.08.05, 19:01)

Takk skal du ha =)

--------------------
+Quote Post
Jmsmms
post 25.08.05 18:18
Innlegg #34

Akershus, Bærum

Ble med: 25.10.03
Medlem nr: 1 970

Er dette i det hele tatt mulig!?!?!?!Jeg blir sur jeg! Det koster 500-600 kr å kjøpe en av Telenor/Netcom og Unlockshop(Daglig leder Fredrik Grevstad) Tar 29.-!

HVIS DU KLAGER PÅ DETTE SÅ STIKK!HVIS DU HAR LYST TIL Å BETALE 5-600 SÅ VÆR SÅ GOD. Jeg har benyttet denne tjenesten ofte for å hjelpe venner for å låse opp sine mobiler. Server er ikke akkurat gratis. Det er ikke domene heller.

Fredrik bruker også frivillig tid på å sette opp siden/forumet og i tillegg denne generatoren. Enig med det y_not sa med fjernkontroll argumentet!

Og hvis du i det hele tatt har lyst til å bruke tid på å finne en generator på nettet så gjør det. Men gjør du en feil så sperrer mobilen seg, og hvem skal du gå til da?

Unlockshop er det sikreste når det gjelder denne generatoren. Vi skal være heldig for at Fredrik har satt opp alt dette for å hjelpe andre.

--------------------
[url=http://www.norlegal.no]Norlegal advokatfirma
+Quote Post
Toffen
post 25.08.05 18:26
Innlegg #35

Dere må ikke tro galt om meg, synes det ikke er galt at Unlockshop tar 49,- kr for den tjenesten. Har benyttet meg av den og betalt flere ganger!

Ville bare sjekke ut programmet =)

--------------------
+Quote Post
CEH
post 05.04.06 18:59
Innlegg #36

*

Gruppe: Medlem
Ble med: 02.04.06
Medlem nr: 14 229

Kjempebra tiltak. De som er så kjipe på penga sine får bare styre unna og årne tinga sjæl. Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med jobben Fredrik gjør.

QUOTE(Fredrik @ 26.12.04, 18:08) *

Dette har vi diskutert før, men vi får vel kjøre en runde til siden det er MASSE misforståelser her.

Det viktigste først: Unlock.no ER og har alltid vært, GRATIS. Det har aldri kostet penger å bruke unlock.no..

Årsaken til at den automatiske kodekalkulatoren ble fjernet var fordi den ble misbrukt noe så til de grader. Over 20000 koder har blitt laget av bedrifter, som har hatt både direkte og indirekte inntekter på det. Hvor gøy tror dere jeg synes det er å få tilbakemeldinger fra folk som var i butikken og kjøpte telefon, men måtte betale 500kr ekstra for å kjøpe telefonen uten lås - og så ser de at betjeningen gikk inn på unlock.no for å hente koden? Hvor gøy tror dere jeg synes at andre generer inntekter oppimot hundretusen-kroners klassen på arbeid jeg gjør gratis, som jeg faktisk har direkte utgifter ved?

UnlockShop.no er et helt uavhengig nettsted, som tilbyr salg av koder med support. Tjenesten er enestående, og jeg vil påstå at det er den klart beste tjenesten i verden. Trycktill og andre slike gratis-tjenester kan ikke måle seg med tjenesten som tilbys på unlockshop.no. Slike gratistjenester er egentlig direkte skadelig, fordi svært mange låser telefonene sine i stedet for å låse dem opp, rett og slett fordi de mangler kunnskapen, og erfaringen unlockshop.no besitter.

Jeg legger også til at målgruppen til unlockshop.no overhode IKKE er dere som er på forumet. Skal du ha en kode og vil gjøre dette selv er det bare å spørre i forumet, eller bruke kodekalkulatoren som ligger på www.unlock.no sin nedlastingsseksjon. Men dette brukes på eget ansvar.

Kan også ta med at UnlockShop får inn 14kr av de 29kr. Noe særlig høyere avanse er ikke mulig å få når betalingen gjøres via SMS.

Det er heller ikke helt riktig at UnlockShop ble startet for å dekke utgiftene til unlock.no. Nå er det slik at jeg både driver firmaet UnlockShop, og nettstedet Unlock.no, og når jeg tjener penger på UnlockShop er det ikke noe problem for meg at jeg har utgifter ved drift av unlock.no. Det er ikke lenger et problem for meg med andre ord. Eller vil dere heller ha forumet og websiden dekorert med blinkende reklamebannere i alle størrelser å fasonger? Tenk litt over at Unlock.no for øyeblikket ikke har noen reklamebannere. Det har vært noen der, men det meste av tiden har både websiden og forumet vært tomt for reklamebannere. Det er et skjelden syn på nettsteder som dette. Det er heller ikke tilfeldig at oppetiden til unlock.no er svært høy, og hastighet/respons på nettsidene er ekstremt bra. Jeg tar ikke til takke med en jalla-webhost som drifter en server i USA. Jeg betaler for kvalitets-hosting. Det er forøvrig ikke bare webhosting jeg har utgifter ved. Jeg bruker faktisk en god del tid på websidene. Akkurat nå holder jeg på å oppgradere forumet, som er en ganske tidkrevende prosess siden hele utseende må redesignes, samt integreres med websiden.

Jeg skal innrømme at det har vært lite oppdateringer på unlock.no i det siste, men det lover jeg at skal gjøres noe med i løpet av kort tid. Jeg kommer til å skrive en del guider (hovedsaklig Sony-Ericsson unlocking/flashing). Har også planer om å lage et eget publiseringsystem, da det nåværende (phpnuke) er elendig og tungvindt.

+Quote Post
XxErrorxX
post 02.11.06 22:54
Innlegg #37

Ble med: 11.08.05
Medlem nr: 12 198

Og ta penger for sånne ting er patetisk.. det er akkurat som viss folka som lager PD programmer til spillemaskiner og pcer skulle begynt å ta penger for det :S tenk hvis Xbox mc skulle kosta penger ? ohmy.gif

jaja jeg bare synes det er galt å ta penger for noe som egentlig burde være gratis.. men men.. og 1 kr eller 600kr .. penger er penger selv om 25 kr er lite så er det fortsatt i mine øyne galt..
+Quote Post
Jan Helge
post 03.11.06 00:21
Innlegg #38

Group Icon

Ble med: 03.12.02
Fra: Trøndelag
Medlem nr: 3

SITÈR(XxErrorxX @ 02.11.06 22:54) *

Og ta penger for sånne ting er patetisk.. det er akkurat som viss folka som lager PD programmer til spillemaskiner og pcer skulle begynt å ta penger for det :S tenk hvis Xbox mc skulle kosta penger ? ohmy.gif

jaja jeg bare synes det er galt å ta penger for noe som egentlig burde være gratis.. men men.. og 1 kr eller 600kr .. penger er penger selv om 25 kr er lite så er det fortsatt i mine øyne galt..

@XxErrorxX

Etter 42 poster å bedømme så synes du vel at dette forumet er greit?

Hva om du hadde sett dusinvis av reklame/popups eller måtte betale en viss månedsum.. synes du da forumet hadde vært greit?

Noe av Inntektene til Unlocksop dekker faktisk kostnadene til det fine forumet som du liker å bruke.

Uansett så er ikke dette noe å klage over. Bruk tjenesten eller la vær. Veldig enkelt valg.

--------------------
http://www.mobilmuseum.net/
En av Norges største privatstyrte mobil museum.

-----------------------------------------
Donate / Donasjon:
IPB Bilde Takk til:
EXIDE jfthunder pamos Fredrik frodehans

PRIVATE MELDINGER om operatørlåskoder vil bli ignorert.
+Quote Post
-Knight-
post 03.11.06 05:44
Innlegg #39

- Xbox Modifiserer -

Ble med: 12.04.05
Fra: Nord-Trønderlag
Medlem nr: 10 804

Uansett for mye Fredrik vil ta betalt for sine tjenester så vil jeg alltid være her, Det er tross alt hans forum og uansett hvilke endringer han ville måte foreta så støtter jeg dette forumet..

dessuten skjønner jeg ikke hvorfor folk er imot at noen tjenester koster! altså, du MÅ ikke bruke tjenesten viss du ikke vil.. og MÅ du bruke den så kan du velge å enten betal mye (hos andre) eller lite (unlock)

om fredrik en dag finer ut at det skal koste 10 kr mnd for å kunne bruke forumet hadde jeg med glede betalt...

--------------------
+Quote Post
y_not
post 05.11.06 21:14
Innlegg #40

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 10.01.03
Fra: Sarpsborg
Medlem nr: 23

Synes det er greit å tjene penger på en slik tjeneste jeg. smile.gif Han er bare smart å gjort noe vi andre burde å tenkt på først. smile.gif

--------------------
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life."
Låser opp alle Sony Ericsson: T610/T630, K500i,K508i, K700i, K750i, W800 etc etc...;)
Sjekk ut galleriet mitt: www.gallerituddenham.com
+Quote Post

3 Sider V < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 23.07.18 16:39
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone