IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

Reply to this topicStart new topic
> Nokia N73, Telefonen som har alt.. eller?
Arildm
post 31.07.06 11:16
Innlegg #1

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 14.11.04
Fra: Vestfold
Medlem nr: 8 053

Nokia N73 .. The phone who has everything..or?..

Fikk på fredag N73 (takk til Telebutikken Drammen for Rask leveranse).

Først og fremst så er ikke dette en mobiltelefon men en "multimedia-maskin" som Nokia kaller det så fint.
Her er hvertfall min Anmeldelse av telefonen:

Nokia N73:

Telefonen har minneinngangen nedenifra så du slipper å åpne opp batteri og styre inne i telefonen for å bytte minne noe som er meget praktisk. (Det fulgte ikke med noen minnekort i esken så dette må kjøpes seperat)
Telefonen har et internt-minne på 50 mb noe som kan komme godt med siden det er et 3.2 mpx kamera på denne. Bildene som blir tatt, Selv i makromodus/nærbilde modus er knall-skarpe. Skjermen er flott å se på og lys-sterk noe som gjør at du kan bruke denne i (nesten) direkte sollys. Telefonen er meget lett og slank, med et deksel foran kamera for å beskytte dette.

Videokonferanse-funksjonen fungerer bra, til tider så hakker den litt men tror det var pga min dekning.
Den nye vev-leseren som er lagt inn er knall-go. Rask, lett og fin å bruke, når du setter dette sammens med den store skjermen så blir dette en liten suksess som jeg likte godt. En nytting funksjon er at den nå automatisk kobler seg opp mot din Tele-operatør og automatisk henter ned alle innstillinger til MMS, SMS, WAP 3G osv osv osv.. noe som sparte meg for mye tid slik at jeg kunne ta i bruk telefonen med en gang.

På toppen av telefonen så er det stereo-høytalere som gir en knall-go lyd på radio og høytaler funksjon noe som gjør at denne kan fint kan brukes i sekken eller på stranda. blink.gif

Men som alle andre telefoner så er det noen bugs. Har klart å restarte telefonen 3 ganger allerede pga den har hengt seg i diverse anledninger. Den restartet faktisk sist når Alarmen min slo inn og min far ringte for å vekke meg.

Programvare:
Det følger med diverse programmer på denne telefonen som QuickOffice, Adobe PDF reader, opptaks-mulighet og Antivirus. Det følger nå en utfyllende hjelpe-funksjon med på alle ikoner som hjelper deg videre noe som er bra for førstegangs brukere.

Det som følger med av ringetoner og slikt er minimalt, siden dette er noe som de fleste velger å legge inn selv. Tlf støtter Blåtann og Infrarød eek.gif noe som gjør den allsidig.

Nokia har også lagt inn en Life-blog som automatisk sorterer dine bilder og hvem du har ringt til så du kan sjekke hva du har gjort i dag så å si på minuttet..Unyttig / Nyttig funksjon. Kommer vel ikke til å bruke den så mye men morsomt å prøve ut.

Skjerm: 8/10
Kamera: 10/10 (har ikke sett noe bedre mobil-kamera enda)
Høytaler: 8/10
Innstillings-muligheter: 6/10
Totalt: 32/40 ..
Hvis du trenger en ny telefon, så er dette en telefon som jeg vil anbefale. Selvom du er en førstegangs-bruker

Vedlagte thumbnails
Vedlagt bilde

--------------------
---
Arildm
Eier av en N73, men finner den ikke i Avatar-galleriet :P
---
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
cruch
post 31.07.06 13:46
Innlegg #2

Ble med: 19.06.04
Fra: Fauske
Medlem nr: 4 888

Nyttig info da! Vurderer denne telefonen wink.gif

--------------------
mvh
Inge Olsen
Unlocker Nokia, Sony Ericsson, Samsung, Qtek og LG
holder til på #unlock.no
+Quote Post
Mortiz
post 31.07.06 16:25
Innlegg #3

Half Life2 FanBoy

Ble med: 06.01.04
Fra: Selbu
Medlem nr: 2 590

Hvordan pris er det på denne?
Og takker for infoen. SKAL ha denne når binndingstiden min er over. 1 måned igjen biggrin.gif

--------------------
Half life2: Deathmatch RULER!!!!!!
+Quote Post
emcee
post 02.08.06 17:46
Innlegg #4

Ble med: 10.03.03
Medlem nr: 224

den har ikke wifi sad.gif
+Quote Post
Mortiz
post 03.08.06 21:58
Innlegg #5

Half Life2 FanBoy

Ble med: 06.01.04
Fra: Selbu
Medlem nr: 2 590

Da er telefonen bestillt. Kostet 4200 kr uten binding. Grei pris det vel? til å være så ny og med de funksjonene?
Uansett, søkte på finansiering på MPX.no, så det er ikke sikkert jeg får den sad.gif

--------------------
Half life2: Deathmatch RULER!!!!!!
+Quote Post
Arildm
post 07.08.06 20:08
Innlegg #6

Ble med: 14.11.04
Fra: Vestfold
Medlem nr: 8 053

Har jo hatt denne telefonen nå i snaue 1 1/2 uke og har nå funnet ut et par feil med den. Den har noen barnesykdommer så jeg anbefaler alle å vente litt med å kjøpe den før en SW-oppgradering er ute på markedet.

Var nettopp ute å jogget med radioen på da noen ringte meg. Da tok telefonen like greit å restartet seg selv (noe som var litt plagsomt). Finnes andre bugs men bare et tips..Alle barn har feil, Nokia har et par de også.

--------------------
---
Arildm
Eier av en N73, men finner den ikke i Avatar-galleriet :P
---
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 27.04.18 03:54
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone