IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

Reply to this topicStart new topic
> Test Av Panasonic X700(må Ses), En sotr og fyldig test
sir-alex
post 12.03.05 10:19
Innlegg #1

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 30.12.04
Medlem nr: 9 071

Nå har jeg fått min Panasonic x700, så jeg tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med dere.

Panasonic X700 er første telefon fra selskapet med operativsystemet Symbian OS. Telefonen er også den første Symbian-telefonen i kamskjellformat.

Det første inntrykket jeg fikk av X700 var at den er god del mindre enn dagens Symbian-telefoner i candybar-format. X700 er dermed et godt alternativ for de som gjerne kunne tenkt seg en Symbian-telefon, men samtidig er opptatt av størrelsen. Telefonens tyngde er meget bra, siden vekten er på 95 gram som er svært lite for en Series60-telefon.

I åpen tilstand er derimot telefonen mer et monstrum enn det den kan virke i lukket tilstand. Skjermen er til gjengjeld stor, og det store overflaten gir rikelig med plass til store knapper, som er viktig for de av de med store fingre. Knappene og den fireveis-navigasjonsknappen var alle av god kvalitet, og passet fingrene perfekt. De var ikke for harde og satt heller ikke løst.

X700 skiller seg fra andre Symbian-telefoner også på andre områder. Batterilevetiden er for eksempel svært god tatt i betraktning at telefonen både er en Symbian-telefon og at den er i kamskjellformat. Begge disse faktorene har en tendens til å senke batterilevetiden betraktelig.

X700 har faktisk en standbytid på hele 300 timer, som er betydelig høyere enn det konkurrerende telefoner kan levere. Til sammenligning har 6600 en standbytid på maks 240 timer, som holder til to dagers bruk. Taletiden på telefonen er 3 timer, som igjen også overstiger det konkurrerende modeller kan tilby.

X700 er den eneste Symbian-telefonen som benytter seg av miniSD-minnekort istedenfor MMC, som har vært anvendt av både Nokia sine Symbian-telefoner og Siemens SX1. Forskjellen er at MiniSD er halvparten så store som MMC-kort.

Minnekortet har også innebygget "hotswap"-funksjon, som betyr at man kan fjerne og legge til minnekort mens telefonen er på. Dermed kan man benytte flere minnekort uten å måtte slå av telefonen og fjerne batteriet for å bytte ut minnekortet, slik man må på Nokia sine Symbian-telefoner

X700 er også første Symbian-telefon ut med en ekstern skjerm. Panasonic har her valgt å legge inn en fargeskjerm med hele 65.000 fargers dybde, som gir en svært god fargegjengivning. Oppløsningen på ytterskjermen er 96x28 piksler som holder til å vise en klokke samt annen relevant informasjon.

En annen artig funksjon som jeg har fått prøve var at man kan bruke ytterskjermen som kamerasøker. Tidligere har telefoner som blant annet X700 hatt en slik funksjon, men i disse tilfellene har ikke funksjonen vært spesielt anvendelig enkelt og greit fordi skjermen ikke har vært god nok til å vise en kamerasøker. På X700 derimot kan man se fargene mye klarere i tillegg til at man ser klart og tydelig hva kamerasøkeren er rettet mot.

Programvare og innhold

På programvaresiden mangler som sagt X700 Opera, noe som er svært synd med tanke på at Opera ser ut til å bli en standard-nettleser for Series60-grensesnittet. Istedenfor har Panasonic valgt å legge inn en egen leser som mangler SSR-teknologi, eller Small Screen Rendering, som gjør at enheter med små skjermer kan vise nettsider som er laget for større oppløsninger enn 640x480 piksler. Men det er ikke noe problem å innstallere Opera som tredjepartsprogramvare.

Et annent MEGET godt program i Panasonic x700 kalles Mobile Office, det er et program der man kan lage og redigere vanlige Word og powerpoint presentasjoner.

En liten konklusjon av denne telefonen er at det er en fin og greit telefon,, med mange funksjoner, den er stilfull, liten og lett.

Positive ting med mobilen:

+Plass for minnekort
+Ir og bluetooh
+Symbian (series 60)
+God og stor skjerm
+MEGET rask i menyer osv
+ Mange andre ting
+Bra kamera og videokvalitet til å være vga kamera thumbup.gif
+Systematiske menyer

Negavite ting:

- Mangler Radio.
-Ikke megapiksel kamera.

Jeg kommer også til å legge med noen live bilder av telefonen

Dette innlegget er endret av sir-alex: 23.03.05 17:10
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sir-alex
post 23.03.05 17:06
Innlegg #2

Her er noen livebilder:

Vedlagte bilde(r)
Vedlagt bilde
+Quote Post
sir-alex
post 23.03.05 17:07
Innlegg #3

Sammenlignet med siemens sx1

Vedlagte bilde(r)
Vedlagt bilde
+Quote Post
sir-alex
post 23.03.05 17:08
Innlegg #4

Når mobilen er lukket igjen:

Vedlagte bilde(r)
Vedlagt bilde
+Quote Post
sir-alex
post 23.03.05 17:09
Innlegg #5

Noe av meny systemet:

Vedlagte bilde(r)
Vedlagt bilde
+Quote Post
Fredrik
post 24.03.05 05:18
Innlegg #6

Group Icon

Gruppe: Administrator
Ble med: 30.11.02
Fra: Os, utenfor Bergen
Medlem nr: 1

Bra test thumbup.gif

Stilig at den hadde symbian, men ellers så syntes jeg ikke telefonen så så veldig interessant ut... Forskjellen fra Nokias Symbian telefoner ser ikke ut til å være veldig stor?

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Administrator - Forum.Unlock.no
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
sir-alex
post 24.03.05 21:48
Innlegg #7

Det er det som er konge med denne mobilen,,den er like liten som en vanlig mobil ,,,men den har SYMBIAN!!! thumbup.gif
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 21.10.18 02:17
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone