IPBReklame: Unlock

Velkommen, gjest ( Logg på | Registrèr )

4 Sider V  1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Betale For å Låse Opp Tlf. På Unlock.no
Solan
post 07.10.04 15:42
Innlegg #1

Gruppe: Fullverdig medlem
Ble med: 08.03.04
Medlem nr: 3 512

Redigert av Fredrik: Dette er herved den offisielle diskusjontråden om meninger/synspunkter på fjerningen av kodekalkulatoren, samt misbruket operatørene og mobilbutikkene har bedrevet.

Opprinnelig innlegg:

Det er jo straffbart å låse opp en mobiltelefon.
Å ta betaling for opplåsing av tlf. på unlock.no
er ikke dette NÅ lovstridig?? scared.gif
Jeg siterer: "Dette innebærer at det ikke aksepteres at bedrifter og personlig næringsdrivende benytter unlock.no som en del av sin næringsvirksomhet, med mindre en avtale er gjort med meg."
Ingen kan nekte dette. Så klart det kan gjøres så lenge det blir betalt for å gjøre dette !!!!

Dette innlegget er endret av Fredrik: 09.10.04 17:28

--------------------
Ingenting er umulig-det umulige tar litt lengre tid!
Solan Gundersen
Livsnyter
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Fredrik
post 07.10.04 17:18
Innlegg #2

Group Icon

Gruppe: Administrator
Ble med: 30.11.02
Fra: Os, utenfor Bergen
Medlem nr: 1

QUOTE(Solan @ 07.10.04, 16:42)
Det er jo straffbart å låse opp en mobiltelefon.

Hvor har du det fra?

Sitatet du skrev er fra vilkårene på unlock.no, og er der for å hindre at f.eks Telenor, Netcom og mobilsjapper bruker unlock.no til å hjelpe kundene sine.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Administrator - Forum.Unlock.no
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
Betale?
post 08.10.04 09:56
Innlegg #3

Uregistrert

Hvorfor er det slik plutselig?
Blir vel galt at du skal ta betalt og "vi" skal gi deg gratis info om koder og andre relevante ting om mobiltlf stuff? scared.gif
Eller har jeg gått glipp av noe?
+Quote Post
Solan
post 08.10.04 11:58
Innlegg #4

Ble med: 08.03.04
Medlem nr: 3 512

QUOTE(Betale? @ 08.10.04, 10:56)
Hvorfor er det slik plutselig?
Blir vel galt at du skal ta betalt og "vi" skal gi deg gratis info om koder og andre relevante ting om mobiltlf stuff? scared.gif

Der har du et poeng! cool.gif Det er jo brukerene av forumet som har gjort den så populær slik den har blitt smile.gif

Dette innlegget er endret av Solan: 08.10.04 12:08

--------------------
Ingenting er umulig-det umulige tar litt lengre tid!
Solan Gundersen
Livsnyter
+Quote Post
MiRaKuLiX
post 08.10.04 14:49
Innlegg #5

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 12.12.02
Fra: Trønderhovedstaden
Medlem nr: 13

Men brukere av dette forumet kan vel å låse opp en telefon gratis da? Eller har dere kanskje ikke fått med dere måtene det gjøres på?
Det med betalingen, er som GeeZuZz sier at han vil forhindre at telenor, netcom, chess, forhandlere å slike folk bruker.
Dessuten håper jeg for deres del at dere har råd til å bruker 29kr hvis dere skal få låst opp en telefon!

Det er brukerne av forumet som har gjort det populært ja! Men det er vel det som skjer på forumdelen som er populært? ikke kodekalkulatoren? er det derfor dere henger her?

--------------------
Alltid sist hjem fra festen...
+Quote Post
Fredrik
post 08.10.04 16:39
Innlegg #6

Group Icon

QUOTE(Betale? @ 08.10.04, 10:56)

Ja, du har nok gått glipp av noe. smile.gif

La meg presisere til å begynne med at Unlock.no er GRATIS, og vil alltid være gratis. Det er ingenting på unlock.no som koster penger. Det gjelder også forumet.
UnlockShop.no er et helt uavhengig nettsted, og kodekalkulatoren på forsiden av unlock.no er å betrakte som REKLAME. UnlockShop.no reklamerer på unlock.no.

I praksis er eneste forskjellen at opplåsningskode-kalkulatoren (som forøvrig ikke var der for et år siden), nå er byttet ut med REKLAME.

Når det gjelder at dere gir meg gratis info, og jeg tar betaling, så kan vi snu litt på det: Er det ikke like feil at jeg skal betale, mens dere får alt gratis? En del av dere har faktisk direkte inntekter, på ting jeg gir dere gratis ("bruktmarkedet", reklame for opplåsningstjenster etc). Dessuten, all info dere gir meg blir jo publisert her så jeg ser ikke helt problemet.

Når det gjelder tjenesten UnlockShop tilbyr, så er det en vesentlig forskjell i den tjenesten, og den kodekalkulatoren som var gratis før. UnlockShop sin tjeneste innebærer SUPPORT. Det vil si, at kunden får hjelp hvis det skulle være problemer etc. Kunden har med andre ord noen rettigheter. På tjenesten som var på unlock.no før, hadde du ingen garanti for at noe fungerte. De aller fleste er nok villig til å betale usle 29 kroner for å få den tryggheten support gir dem.

Husk også at UnlockShop sin målgruppe er dem som ikke er ekspert på området. De som heller betaler litt for å raskt få noe som fungerer, i stedet for å lete, prøve, feile og stresse for å få låst opp mobilen.

Hadde jeg fjernet all informasjon om hvordan mobiler kunne låses opp, slettet denne kategorien, og fjernet nedlastingene til opplåsningsprogrammene, så kan jeg heller skjønne at det ville bli reagert.

Er det bare jeg som synes at jeg etterhvert fortjener litt inntekter på dette? blink.gif Jeg har tross alt ca 100kr månedsutgift bare for serverleie, for at dere skal få bruke forumet og få informasjonen som ligger på unlock.no. Det jo også en ganske stor arbeidsmengde som ligger bak driften av unlock.no...

Spørsmålet "Hvorfor er det slik plutselig?", skal jeg besvare senere. Dere skjønner situasjonen kanskje litt bedre da.

thumbup.gif

Dette innlegget er endret av Fredrik: 08.10.04 17:35

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
ZyCoN
post 08.10.04 16:52
Innlegg #7

Group Icon

Gruppe: VIP Medlem
Ble med: 03.02.03
Fra: Nordkisa
Medlem nr: 50

hehe... sytere hele gjengen!!... Nordmenn er noen gjerrige jævler...

synes du skal ta mer betalt jeg...!

--------------------
Save a dollar a day and some day you'll be sorry it
wasn't two dollars.
+Quote Post
jalla
post 08.10.04 23:13
Innlegg #8

Dealer

Ble med: 20.07.03
Fra: Oslo
Medlem nr: 1 352

Helt enig at det er greit å ta betalt 29 kroner fra dem som bare skal låse opp 1 telefon eller 2. De som låser opp flere klarer helt fint å finne kodeprogram for nedlasting på nettet.

Jalla
+Quote Post
boyakasha
post 09.10.04 08:46
Innlegg #9

Medlem

Ble med: 18.03.04
Medlem nr: 3 653

Jeg synes det er helt greit at det taes betaling for disse kodene. Dessuten fortjener du litt income på denne siden!!!

Et eksempel:
En kamerat kjøpte en N3200 hos telekiosken, han betalte 1200 kr for denne. Den var låst til telenor. Han kameraten min forklarte at datteren hadde netcom kontant, og om en kunne bruke dette. Vent litt sa han som solgte telefonen, slo opp en side på internett, og trykte noen tall på telefonen. Og som kameraten min sa: "så kunne datteren min bruke netcom kortet."

Selgeren "kjøpte" dermed en kunde, som han sannsynligvis ikke hadde fått dersom det ikke var for kodekalkulatoren (jeg går ut fra at det var unlock.no han benyttet).

De fleste av oss her på forumet har egne kodeprogrammer, så det er jo ikke noe problem anyway! Synes det er litt smålig med denne sytingen om de 29 kronene. Min største bekymring er at advokatene begynner å rasle med sablene igjen, men uansett vil ikke dette påvirke unlock.no, men unlockshop.....

--------------------
Ønsker du at jeg skal låse opp din telefon send PM til meg
Dersom du har spørsmål, post dem i forumet! Ikke send IMEI forespørsler på PM
Softwareversjon på siemens: *#06# og trykk på venstre menytast.Låsestatus på siemens: ta ut simkort, tast *#0606# og trykk på venstre menytast. Dersom det står unbarred på alle linjer er ikke telefonen din operatørlåst!
+Quote Post
labbe
post 09.10.04 09:13
Innlegg #10

Sjæfen!

Ble med: 02.04.03
Fra: Dalen!!
Medlem nr: 361

Er helt enig..ekke enkelt å drive for fredrik å lage et forum pluss sider..det tar lang tid,og da syntes jeg at Vi skal slutte å klage å være heller taknemlige for at noen gidder å lage såpass mye..
Syntes heller at det burdte gjøres så det er vi i forumet som betaler for det..I hvert fall vi som er her mye-......
I hvert fall syntes jeg dere er fryktelige utaknemlige for all den jobben fredrik har gjort!!!

--------------------
Bilde Fjernet
Vennligst les igjennom Reglene.(6. Signaturer)

Spoochy
+Quote Post
liru
post 09.10.04 12:18
Innlegg #11

Ble med: 16.07.04
Medlem nr: 5 475

Jeg er enig med deg labbe, og det er helt greit at fredrik tar betalt for det, så stå på Fredrik.. Du er eb av de få i norge som gidder å hjelpe folk med mobilen på nett, og noen må vi jo ha.. thumbup.gif
+Quote Post
K-Gell
post 09.10.04 12:43
Innlegg #12

Uregistrert

Skal vi se... betale noen tusen med for å få en ulåst telefon, eller 29,- for å få hjelp med å låse opp telfonen.... hmmmm
heter det ikke "mye vil ha mer"?

Om man tenker på mengden med informasjon som ligger her, kostnadene ved serverleie, båndbredde, domenenavn osv pluss all den jobben som MÅ ligge bak denne siden synes jeg 29,- slett ikke er urimelig....

Dem som synes det, kan jo lete videre på nett for å finne kodene andre plasser, så kan dem se hvor mye arbeid som skal til for å finne en måte å låse opp den ene telfonen dem har...
Men tipper jeg rett, så orker de fleste ikke det engang wink.gif

Stå på, jeg er kjempeimponert over siden
+Quote Post
Heika
post 09.10.04 12:56
Innlegg #13

Ble med: 23.06.04
Fra: Oslo
Medlem nr: 4 960

http://amobil.no/art.php?artikkelid=10967

Dette er nok grunnen til at det koster å bruke kodekalkulatoren.
+Quote Post
K-Gel
post 09.10.04 13:20
Innlegg #14

Uregistrert

jepp. klar over det.
Men alikevell, hvorfor skal han bare ha utgifter på å drive unlock.no?
+Quote Post
labbe
post 09.10.04 13:50
Innlegg #15

Sjæfen!

Forresten..har du prøvd å blokke ip'en dem??om du vet hvem det er..
Syntes det er direkte dårlig gjort av netcom og telenor og det er de som bedriver handling som strider mot god forretningsskikk næringsdrivende imellom,og bryter markedsføringsloven § 1.

Er derfor du startet det ja..Nå skjønner jeg litt bedre..
Stå på fredrik!!

--------------------
Bilde Fjernet

Spoochy
+Quote Post
Fredrik
post 09.10.04 17:20
Innlegg #16

Group Icon

Hehe, nå løsnet det litt ja smile.gif
Virker som om de fleste har forståelse for at jeg fjernet gratistjenesten.

Det som utløste det hele var faktisk oppdagelsen av det enorme misbruket som ble bedrevet. Telenor, Netcom, Tele2 etc. sparte på titusener (hundretusener?) av kroner ved å bruke unlock.no til å låse opp telefoner. I tillegg kommer de bedriftene som faktisk har direkte inntekter ved å selge telefoner dyrere etter at de har brukt unlock.no til å låse den opp. En kunde av en mobilbutikk måtte punge ut 500kr ekstra for at telefonen skulle være uten operatørlås. Han så med sine egne øyne at de brukte unlock.no til dette.

labbe: Ja, blokkering av IP fungerer til en viss grad, men det utestenger svært mange "uskyldige" personer også. Er dessuten vanskelig å "ta" de bedriftene som ikke er så aktive.

Har nå lagt ut pressemelding om saken, på http://www.unlock.no - en avstemning er også lagt ut der.

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
tommyskaten
post 09.10.04 18:37
Innlegg #17

øøøøø va eg ikke administrator då????

Ble med: 03.07.04
Fra: rogaland
Medlem nr: 5 248

netcom og telenor er så "frekke" først anmelder de unlock og etterpå brukker de det selv yucky.gif

29kr må vel folk klare er nok ikke noen annen plass det er biligere. msn-wink.gif

håper telenor og netcom sluter å bruke unlock det er "frekt" å gjøre det som de gjør synest hvertfal jeg. men det er vel helst butikkene som selger det.

men det gjør meg ingenting om du tar 29kr tongue.gif , jeg er ikke inne på unlock for kode kalkulatoen jeg. takker for en fortsat bra side og forum thumbup.gif

--------------------
ford sierra 1987 2.0cl
ford sierra 1987 2.0gl
+Quote Post
Fredrik
post 09.10.04 21:54
Innlegg #18

Group Icon

QUOTE(tommyskaten @ 09.10.04, 19:37)
håper telenor og netcom sluter å bruke unlock det er "frekt" å gjøre det som de gjør synest hvertfal jeg. men det er vel helst butikkene som selger det.

Akkurat nå håper jeg de bruker den mer enn noen gang! Nå må jo de betale for det... tongue.gif

--------------------
Mvh,
Fredrik Grevstad
Daglig leder Unlock.no
+Quote Post
tommyskaten
post 09.10.04 22:06
Innlegg #19

øøøøø va eg ikke administrator då????

Ble med: 03.07.04
Fra: rogaland
Medlem nr: 5 248

QUOTE(Fredrik @ 09.10.04, 22:54)
QUOTE(tommyskaten @ 09.10.04, 19:37)

Akkurat nå håper jeg de bruker den mer enn noen gang! Nå må jo de betale for det... tongue.gif

hehe sant det,tenkte ikke på det jeg tongue.gif

--------------------
ford sierra 1987 2.0cl
ford sierra 1987 2.0gl
+Quote Post
labbe
post 09.10.04 23:35
Innlegg #20

Sjæfen!

QUOTE(Fredrik @ 09.10.04, 18:20)
labbe: Ja, blokkering av IP fungerer til en viss grad, men det utestenger svært mange "uskyldige" personer også. Er dessuten vanskelig å "ta" de bedriftene som ikke er så aktive.

Daså..Men ta kontakt med denne navngitte kontakten i det brevet og be han enten inngå en avtale eller stoppe umiddelbart...!!!

stå på!!!!
Syntes det er veldig pinlig for disse selskapene, og egentlig kan du jo gå til saksmål mot dem.. tross alt er det jo du som eier siden og kodekalkolatoren....

--------------------
Bilde Fjernet

Spoochy
+Quote Post

4 Sider V  1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser i dette emnet (1 gjester og 0 anonyme brukere)
0 brukere:

Lo-Fi versjon Dato og klokkeslett: 11.12.19 11:54
Unlock iPhone, Unlock iPhone 4 and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | Bytte knust iPhone skjerm/glass? | Knust iPhone