Trenger du hjelp til fjerning av operatørlås?
Unlock hjelper deg!
Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Telekiosken Generellt.
Unlock.no Diskusjon - Låse opp operatørlås > Kjøp og salg av produkter og tjenester (mobil-relatert) > Butikker
Delpy
Hei lurte på om noen der ute har noen erfaringer eller synspunkter de har lyst til å dele ang telekiosken?
Jeg jobber selv i en telekiosk butikk, og er interresert i å vite hva folk der ute mener og synes om oss.
Er servicen bra nok? Er kunnskapen bra nok? Ser butikken bra nok ut?
Jeg mener at dere som aktivt bruker dette forumet som en kunnskapsbase og deler ut deres meninger, har litt og si og mye kunnskap og videreføre.
Så sett gjerne av ett par minuter til å svar på dette innlegget.
Ris og ros tas i mot med kjempe takk...

thumbup.gif
y_not
Blir det ikke feil at vi skal diskutere din arbeidsplass? Når du jobber der?
Jan Helge
Dette kaller jeg snikreklame! LOL
Fredrik
SITÈR(Spoochy @ 22.08.06, 23:01) *

Dette kaller jeg snikreklame! LOL

Nei, han sier jo at han jobber i Telekiosken.

Han prøver heller ikke å selge noe produkt, men har derimot om ris/ros.
Er kanskje litt på kanten til reklame, men jeg har ikke inntrykk at det var det som var hensikten med tråden.
Jan Helge
SITÈR(Fredrik @ 23.08.06, 00:45) *

Nei, han sier jo at han jobber i Telekiosken.

Han prøver heller ikke å selge noe produkt, men har derimot om ris/ros.
Er kanskje litt på kanten til reklame, men jeg har ikke inntrykk at det var det som var hensikten med tråden.


smile.gif
Delpy
Dette var ikke ment som noen snik reklame.
Dette er kun ut av egen nysgjerrighet.
Man står fritt til å handle akkurat hvor man vil.
Jeg påstår ikke med dette at telekiosken er noe bedre enn alle andre, og det ville jeg heller aldri gjort.
Det er opptil en hver enkelt å definere ikke meg.
Jeg satte igang dette av egen interrese og ingen bak tanke om å videre "reklamere" kjeden på noen måte.
Beklager om det skulle oppfattes på denne måten.

Men takk for tilbakemeldingen uansett.. smile.gif


SITÈR(y_not @ 22.08.06, 22:56) *

Blir det ikke feil at vi skal diskutere din arbeidsplass? Når du jobber der?


Hvorfor skulle det på noen måte bli feil?
Jeg er interresert i deres synspunkter på butikken generellt.
Ja jeg jobber der?., og det skal da automatisk ikke gi meg muligheten til å være nysgjerrig på folks meninger å oppfatninger?

Jan Helge
@Delpy

Driver du en Telekiosk butikk eller bare annsatt?

Mine erfaringer har vært:

Negative:
Dårlig erfaringer med funksjoner på enkelte mobil typer.
Mye kø venting fordi det ikke var nok kundebehandlere.

Positive:
Lyttet til kunden når kunskapen har vært liten til selger.
Gitt rabat på telefoner som snart er ute av markedet.

Håper dette hjelper litt på synspunkter og meninger. smile.gif
Delpy
SITÈR(Spoochy @ 23.08.06, 10:45) *

@Delpy

Driver du en Telekiosk butikk eller bare annsatt?

Mine erfaringer har vært:

Negative:
Dårlig erfaringer med funksjoner på enkelte mobil typer.
Mye kø venting fordi det ikke var nok kundebehandlere.

Positive:
Lyttet til kunden når kunskapen har vært liten til selger.
Gitt rabat på telefoner som snart er ute av markedet.

Håper dette hjelper litt på synspunkter og meninger. smile.gif

Jeg jobber som assisterende butikk sjef i en telekiosk. smile.gif
Takk takk setter stor pris på at du svarte.
y_not
SITÈR(Delpy @ 23.08.06, 10:32) *

Hvorfor skulle det på noen måte bli feil?
Jeg er interresert i deres synspunkter på butikken generellt.
Ja jeg jobber der?., og det skal da automatisk ikke gi meg muligheten til å være nysgjerrig på folks meninger å oppfatninger?

Du er interissert i å finne ut hva Ola Normann synes om Telekiosken, for at du da skal bruke den infoen du har til å bli bedre i jobben din.
Jeg synes heller du burde sette fokus på hva du gjør galt på jobben, enn å bruken denne kanalen for
å fiske til deg selv andres meninger om Telekiosken.
Du vil aldri bli den beste selger ved å la andre gjøre din jobb. msn-wink.gif

Jeg synes det ville blitt feil om jeg skulle fortelle at jeg jobber som daglig leder i Telebutikken, er medlem av kjederådet + har min egen region
i drifts gruppa til Telebutikken. Også lure på hva dere synes om Telebutikken.
Jobben holder man utenom slike kanaler som dette her.

Derfor er det på en måte feil!
Delpy
SITÈR(y_not @ 24.08.06, 00:15) *

SITÈR(Delpy @ 23.08.06, 10:32) *

Hvorfor skulle det på noen måte bli feil?
Jeg er interresert i deres synspunkter på butikken generellt.
Ja jeg jobber der?., og det skal da automatisk ikke gi meg muligheten til å være nysgjerrig på folks meninger å oppfatninger?

Du er interissert i å finne ut hva Ola Normann synes om Telekiosken, for at du da skal bruke den infoen du har til å bli bedre i jobben din.
Jeg synes heller du burde sette fokus på hva du gjør galt på jobben, enn å bruken denne kanalen for
å fiske til deg selv andres meninger om Telekiosken.
Du vil aldri bli den beste selger ved å la andre gjøre din jobb. msn-wink.gif

Jeg synes det ville blitt feil om jeg skulle fortelle at jeg jobber som daglig leder i Telebutikken, er medlem av kjederådet + har min egen region
i drifts gruppa til Telebutikken. Også lure på hva dere synes om Telebutikken.
Jobben holder man utenom slike kanaler som dette her.

Derfor er det på en måte feil!

Jeg kjøper den absolutt. Men jeg bruker ikke dette forumet som en form for spørre undersøkelse. Men for min egen nysgjerrighets skyld. Og om jeg så gjør noe galt i jobben min som jeg ikke er klar over eller ser selv hvem bedre til å spørre enn Ola Normann selv? ?
Man kan lett bli blind av å se seg selv i ett perspektiv hele tiden. Jeg kunne like gjerne spørre hva folk mener om spaceworld, elkjøp, telebutikken eller telehuset. Men det ville kanskje blitt sett på som en måte å fiske negativ omtaler om konkurenter. (ikke misforstå at jeg mener at de er dårligere blush.gif ) Jeg spør på dette forumet fordi de som bruker dette forumet virker som oppegående mennesker med sterke meninger og synspunkter. Om du mener at det ikke egner seg her så er det helt i orden for meg. Det er det nydelige med egne menninger. Jeg er heller ikke ute etter å være den beste selgeren for å få innputt fra andre. Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare. Men jeg setter pris på innspillet ditt.
y_not
SITÈR(Delpy @ 24.08.06, 20:27) *

Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

OG derfor vil ikke Telekiosken noen gang bli den ledende kjeden. wink.gif
Delpy
SITÈR(y_not @ 24.08.06, 21:26) *

SITÈR(Delpy @ 24.08.06, 20:27) *

Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

OG derfor vil ikke Telekiosken noen gang bli den ledende kjeden. wink.gif

Hehehe keep up the good work thumbup.gif
tedis74
SITÈR(y_not @ 24.08.06, 21:26) *

SITÈR(Delpy @ 24.08.06, 20:27) *

Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

OG derfor vil ikke Telekiosken noen gang bli den ledende kjeden. wink.gif


Man skal aldri si aldri......... unsure.gif




Har brukt min ferie å farta litt rundt om i norge i sommer, har og vært innom masse telefon utsalg..
Både telehuset, telekiosken, elkjøp, ekspert. mobildata.. ja å div andre plassa.
Må si at den kundebehandlinga æ har fått på de flest plassa å den hjelpa æ har fått har vært stortsett heilt topp. Det e jo klart at enkelte butikker må mann vente litt for å få hjelp, andre plassa får mann det med en gang.

Så konklusjonen min e:

Ingen telefonutsalgsbutikk e bedre enn andre, de bærre har litt forskjellige prisa på produktan
Jan Helge
@Tedis74

Bra sagt.. smile.gif
Delpy
@Tedis74


Den skal ikke jeg diskutere på biggrin.gif
ZyCoN
SITÈR(tedis74 @ 24.08.06, 23:24) *

Ingen telefonutsalgsbutikk e bedre enn andre, de bærre har litt forskjellige prisa på produktan



Det kommer jo litt ann på hva du ønsker når du går inn i en butikk det da.. hvis service ikke er viktig handler man på nettet. men hvis du vil prate og få noen råd er vel vanlige butikker det beste. men da også prisen dyrere.

prisen øker etterhvert som kunnskapen og servicen blir bedre.

du kan jo feks sammenligne dette med norske håndtverkere, du kan sikkert få en fersk elektrikker lærling til å gjøre jobben "billig" men skal du ha en med kunnskap og erfaring så må du betale mer.

Jeg feks kjøper alle telefoner på nettet. da jeg ikke mener at jeg trenger noe hjelp med dette. men når jeg nå skal kjøpe meg et videokamera, noe jeg ikke har peiling på i det hele tatt. vil jeg velge en butikk der kan få råd og info, og da finne et kamera som passer meg perfekt.

Det lille jeg har vært borti telekiosken, har bare vært positive erfaringer smile.gif
Mortiz
Det eneste negative med Telekiosken, er litt overprising.
ZyCoN er inne på grunnen, nemlig erfaringen. Den er det ikke stort å klage på wink.gif
Joha
Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

Bra sagt.
Jeg driver selvstendig i en helt annen bransje og har samme instilling selv, ikke for at jeg ikke gidder å engasjere meg men for og ha et mål og jobbe mot.

Men Telebutikken har jeg null og niks erfaring med. Men jeg har en veldig negativ opplevelse fra en annen kjede. Jeg bruker heller røyksignaler om det så ble den eneste kjeden i verden.
rocky96
SITÈR(y_not @ 24.08.06, 21:26) *

SITÈR(Delpy @ 24.08.06, 20:27) *

Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

OG derfor vil ikke Telekiosken noen gang bli den ledende kjeden. wink.gif



Du har hatt veldig mange gode inlegg på dette forum
men denne gang bommer du

Jeg antar at du heller ikke er "verdensmester" i å selge telefoner
Det kan være mange ting som hindrer deg i det f.eks prisen på produktene
Tilfeldigvis samme grunn som trådstarter.........
HeHe

Delpy
SITÈR(Joha @ 25.08.06, 09:03) *

Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

Bra sagt.
Jeg driver selvstendig i en helt annen bransje og har samme instilling selv, ikke for at jeg ikke gidder å engasjere meg men for og ha et mål og jobbe mot.

Men Telebutikken har jeg null og niks erfaring med. Men jeg har en veldig negativ opplevelse fra en annen kjede. Jeg bruker heller røyksignaler om det så ble den eneste kjeden i verden.

Takk... Nettopp den instillingen jeg har og.
Om man sitter å mener at man er den beste selgeren der ute så kan man like gjerne slutte med det man driver med, for målet er allerede nåd.
Hva annet har man og jobbe mot da.
biggrin.gif
*Rune*
Nå er det vel vanskelig å gi konkret svar på trådstarters spørsmål, med tanke på at dette da er en kjede og ikke en enkelt butikk eller person vi skal analysere. For som vi alle har erfart så er elkjøp bra den ene dagen og dårlig dagen etter…osv…og mye bedre i Larvik enn Sandefjord ( bare et eksempel) og slik er det overalt i alle bransjer vil jeg anta.

For min del har jeg bare besøkt to Telekiosker, en med grei service og den andre med fullstendig udugelig betjening som overhode ikke hadde noe bak den disken å gjøre. Men ingen av gangene har jeg handlet i Telekiosken. Grunn en: Til tider alt for høye priser på produkter. Grunn to: For lite imøtekommende selger som overhode ikke viste interesse for å vise meg produktet slik jeg ønsket. Selv etter tre forespørsler om det samme var ikke interessen på topp. Ergo ingen handel der! Jeg har ingen ønsker å legge igjen mange tusen kroner uten å kunne ta på et reelt produkt og kjenne det fysiske vekten med egne hender.

Men det kommer jo an på hva en kunde legger i ordet service da. Skal betjeningen smile, le, fortelle vitser og stråle som en sol for deg for å være serviceinnstilt, eller skal betjeningen være åpne, ærlige, redelige, imøtekommende og alminnelig hyggelig mot deg?

Kan man forvente at de skal være på plass i det du kommer inn døren, eller må vi som kunder vente noen minutter på hjelp?

Tar det tid å få hjelp på grunn av en annen kunde som trenger masse hjelp, skal det da (som det i veldig mange tilfeller gjør) gå utover betjeningen? Vitner ikke det egentlig om at de tar kunden seriøst? Selvsagt innen rimelighetens tid tenker du sikkert nå, ja men hva er rett tid å vente? Og noen ganger har vi dårligere tid enn andre…

Men kanskje betjeningen da kunne gi deg et tegn på at du er sett og observert i butikken? Slik kan man som kunde føle at man er noe annet enn bare en kølapp unna kassa. At man blir sett, hørt og forsøkt forstått er veldig viktig for oss kunder generelt tror jeg. Og likeledes hvis det skulle være et problem i etterkant med det kjøpte produkt, at man blir møtt med samme innstilling som da du kjøpte det.

En selger bør kanskje ha litt mer menneskelige relasjoner enn en person som sorterer poteter på samlebåndet på Gartnerhallen syntes jeg. Ikke alle kan være selgere, ei heller kan alle sortere poteter på Gartnerhallen, slik er bare livet. Men at de som ansetter andre til ledige stillinger enten som sorterer eller kundebehandler i telekiosken ikke har denne bakgrunnen som kunde selv forundrer meg. At de ikke engasjerer seg litt mer når de velger ansatte er for meg en stor gåte. Man skulle da tro at de selv var interesserte i å selge mest mulig, ha så god som overhode service og bli ansett som seriøse dyktig handelsmann. De som står i butikken representerer kanskje deres eget livsverk som har kostet dem masse penger og slit for å få dem dit den er pr i dag, og da er det tragisk at man ikke finner betjening som passer til jobben og som er interessert i deres fagområde de betjener dagelig.

Ja, mye kunne vært skrevet om tema, for det er absolutt noe som engasjerer oss alle og ikke minst berører oss alle. Men å kunne være seg selv, ikke være så selvhøytidelig og kunne smile og observere er noe mange kundebehandlere burde ha lært seg.
y_not
SITÈR(rocky96 @ 25.08.06, 09:16) *

SITÈR(y_not @ 24.08.06, 21:26) *

SITÈR(Delpy @ 24.08.06, 20:27) *

Man kan aldri bli den beste selgeren, noen der ute er alltid bedre.. sånn er det bare.

OG derfor vil ikke Telekiosken noen gang bli den ledende kjeden. wink.gif



Du har hatt veldig mange gode inlegg på dette forum
men denne gang bommer du

Jeg antar at du heller ikke er "verdensmester" i å selge telefoner
Det kan være mange ting som hindrer deg i det f.eks prisen på produktene
Tilfeldigvis samme grunn som trådstarter.........
HeHe

Jeg synes ikke jeg bommer i det hele tatt. Hvis du ikke har innstillingen at du er den beste selgeren
så vil det gjenspeilse seg i det du gjør på jobben. Du må "tro" at du er verdens beste for å bli det.
Selv om du har bena godt plantet på jorda for det.
Pris har lite å si, vet du hva du skal si til kunden, handler han av deg uavhengig om den koster 500
kr eller 800 kr.
Er du en pris pirat så vil du som oftest handle på nett for det. msn-wink.gif
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den skikkelige siden, med mer informasjon, formattering og bilder, vennligst trykk her.
Dette er den simple utgaven av forumet. Klikk her for å se normalutgaven. Besøk gjerne sponsoren vår også: Unlock.no / Unlock blog
Unlock iPhone, Unlock iPhone 3G and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | iPhone med knust skjerm? Vi bytter knust glass på iPhone!