Trenger du hjelp til fjerning av operatørlås?
Unlock hjelper deg!
Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Problemer Med Dato & Helgedager På Nokia E51
Unlock.no Diskusjon - Låse opp operatørlås > Mobilprodusenter > Nokia
Limerep
Jeg har problemer med dato på min Nokia E51.
- Hver gang mobilen skal skifte fra fredag til lørdag uteblir dette, og datoen forblir på fredag hele lørdagen.
- Når dato skal skifte fra lørdag til søndag forblir datoen på lørdag hele søndagen.
etc...

Hver helg må jeg derfor stille dato på nytt for å komme meg på jobb på mandagen.
Jeg kan ikke fatte hvorfor mobilen skulle oppføre seg sånn hver eneste helg, mens ukedagene skifter til riktig dato hver dag kl 0.00.

Jeg har prøvd å ha nettverksoperatørtid både av og på automatisk oppdatering, uten hell.
Jeg har også oppdatert til nyeste firmware, også dette uten hell.
Det siste jeg prøvde var å resette hele telefonen og ikke bruke noen synkroniseringsverktøy (ettersom noen mente dette kunne være en årsak til problemet), men også dette slo feil. Så fort mobilen skulle skifte fra fredag til lørdag falt verden i grus msn-cry.gif

Finnes det noen andre uti den store verden som har vært borti noe lignende, og kanskje vet hvordan problemet kan løses? Setter STOR pris på all hjelp!
Boris
Hei! Har akkurat samme problemet på min e51. Feilen oppstår når jeg bruker repeterende vekkerklokke, dvs at den piper på samme tid hver arbeidsdag. Ikke noe feil dersom jeg starter og stopper vekkerklokken hver dag.

Har ikke gjort noe med det bortsett fra å kjøpe ny nokia e66 for 4 dager siden. Gjett hvilken dag det var da jeg startet telefonen på lørdag morgen 11.10.2008? Selvsagt fredag 10.10.2008! wallbash.gif Får ta opp dette med zodiac, mobilfiksern, nokia eller andre; glupingen på elkjøp svarte at 'det var bare å oppdatere sw på internett så ville problemet forsvinne'.
Han hadde hatt 2 andre kunder med samme problem og ingen av dem var kommet tilbake, dermed hadde problemet løst seg!. Problemet mitt er at både e51 og e66 har siste versjon så jeg får aldri gjort noen sw-oppdatering.
Limerep
Dette må jo være en utbredt feil med Nokia-telefoner i så fall, men takk for tipset om repeterende vekkerklokke. Må bare velge om jeg skal skru på vekkerklokka hver dag eller om jeg skal stille datoen på nytt hver helg. Er vel tryggest å stillle datoen hver helg enn å prestere og glemme å skru på vekkerklokka en arbeidsdag wink.gif Du får si ifra dersom du får fikset problemet og hvordan.
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den skikkelige siden, med mer informasjon, formattering og bilder, vennligst trykk her.
Dette er den simple utgaven av forumet. Klikk her for å se normalutgaven. Besøk gjerne sponsoren vår også: Unlock.no / Unlock blog
Unlock iPhone, Unlock iPhone 3G and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | iPhone med knust skjerm? Vi bytter knust glass på iPhone!