Trenger du hjelp til fjerning av operatørlås?
Unlock hjelper deg!
Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Oppdateringer På Www.unlock.no
Unlock.no Diskusjon - Låse opp operatørlås > www.Unlock.no > Informasjon om websidene.
Fredrik
Begynner med at kodekalkulatoren genererer nå en annen type koder enn det den først gjorde (for spesielt interesserte: nå brukes versjon 2 koder, mens jeg brukte griffin før).

Grunnen til dette er at det viser seg at Nokia 3200 ikke fungerer med griffin koder. Hvis noen har forsøkt å låse opp en 3200 tidligere men fått "kode feil", er sannsynligheten ganske stor for at det vil fungere nå.

Men husk på at du uansett kun har 5 forsøk!!

PS! Jeg har enda ikke fått bekreftet at det fungerer å låse opp Nokia 1100 med denne kodekalkulatoren. Hvis det er noen som har fått tak i en operatørsperret Nokia 1100, og har mulighet for å forsøke hadde det vært fint om jeg kunne få tilbakemelding. Send en e-post til unlock@unlock.no og fortell hvordan det går.
Fredrik
Flere modeller er lagt til i kodekalkulatoren:

Siemens ST55
Siemens CL50

Panasonic G50
Panasonic GD55

LG 510
LG 510w
LG 520
LG B1200
LG 7010
LG 7020
LG G510
LG 1300
Fredrik
Unlock.no flyttes til ny server!

Klokken 01:35 begynte unlock.no (forumet og websiden) å ta i bruk databasen på den nye serveren. Domenet er enda ikke oppdatert hos alle, men vil sannsynligvis bli oppdatert i løpet av natten eller tirsdag morgen.

Hvis dere merker noe tull i forbindelse med flyttingen, så må dere si i fra!!
djdiper
Så flott at du har fått lagt ut andre koder igjen. Det er hel topp ;o)

Du jobber godt Fredrik thumbup.gif
Fredrik
Takker!

Ser ut til at flyttingen har gått temmelig problemfritt. Jeg har fått tilbakemelding fra en som hadde "mistet" noen innlegg, men det er ikke sikkert det har en sammenheng med flyttingen. Er det noen andre som har lagt merke til innlegg som har forsvunnet?

De mest observante av dere vil merke at responsen i forumet er mye bedre nå - Ikke det at vi svarer mye raskere tongue.gif, men når du trykker på en link åpnes linken med en gang. Før tok det ca 1-2 sekunder før noe skjedde etter at du trykket på linken.
y_not
QUOTE(Fredrik @ 27. Jan -04, 15:25)
Er det noen andre som har lagt merke til innlegg som har forsvunnet?

Ja, virka nesten som forumet var tilbakestillt et par uker....
Jani
QUOTE(y_not @ 27. Jan -04, 16:42)
QUOTE(Fredrik @ 27. Jan -04, 15:25)
Er det noen andre som har lagt merke til innlegg som har forsvunnet?

Ja, virka nesten som forumet var tilbakestillt et par uker....

Jeg merka det spesielt i går.. skulle inn å se på ett emne jeg hadde laget, og så var det der ikke.. men noen poster fra 20. Januar var der scared.gif

...Det ser ut til å være fint igjen nå da.. msn-wink.gif
Fredrik
Hmm. Dett er særdeles merkelig. Jeg skrudde av forumet når jeg tok backup av databasen, og la denne inn på den nye serveren. Så egentlig skulle ikke noen innlegg har forsvunnet.

Det som imidlertid stemmer er at en "gammel" kopi av forumet lå på den nye serveren før midnatt i går. Så hvis det var noen av dere som allerede hadde kommet til den nye serveren da, vil det har vært en "gammel" kopi dere var på.

y_not: Er det noen innlegg du vet er borte?
Det er nemlig ingenting som tyder på at masse innlegg er borte, siden det nå er 10700 innlegg, og jeg husker det var over 10650 innlegg før jeg flyttet.
djdiper
Ser ut til at dette egentlig har gått ganske så problem fritt.. Det er bra..

Godt jobbet fredrik.
smile.gif
y_not
QUOTE(Fredrik @ 27. Jan -04, 20:58)
y_not: Er det noen innlegg du vet er borte?

Nei, ikke nå....rimelig oppdatert på innlegga jeg vettu. Alt på plass.

Som du sa, så var jeg nok på det "gamle" forumet.
Fredrik
Flott. Er det andre enn meg som synes websidene er litt trege?

Altså første gang jeg går inn (åpner nytt vindu og skriver inn url) pleier det å ta flere sekunder før noe skjer. Deretter går det rimelig fort.

Er dette bare meg eller? Synes dere det er litt "ustabil" hastighet?
y_not
QUOTE(Fredrik @ 28. Jan -04, 21:13)

Det er supertregt....tar 4-5 sekunder før innlegga kommer opp.
Tar jeg ikke helt feil har du flyttet over til servetheworld.net?

Hadde sånne problemer jeg og, før de flytta meg over til ny server.
Og etter det så funker ikke DCT4 unlock scriptet heller..sad.gif
Jmsmms
QUOTE(Fredrik @ 28. Jan -04, 21:13)
Flott. Er det andre enn meg som synes websidene er litt trege?

Altså første gang jeg går inn (åpner nytt vindu og skriver inn url) pleier det å ta flere sekunder før noe skjer. Deretter går det rimelig fort.

jeg synes d går ganske bra egentlig... biggrin.gif
Fredrik
Jeg er klar over at hastigheten er elendig, og har iverksatt tiltak. thumbsup.gif

Tiltaket er at jeg nok en gang flytter til en ny webhost... wallbash.gif

Men hos den nye webhosten ser hastigheten ut til å være på plass... biggrin.gif
Fredrik
Databasen er nå flyttet over på den nye serveren. Det vil si, alle innlegg og slike ting hentes og legges til fra den nye serveren, mens resten (bilder, ferdiggenerert html kode, filer) kjøres fremdeles på den gamle serveren, inntil domenet er flyttet.

Så hvis dere opplever at ting går tregt er det fordi all data hentes og skrives til en ekstern server.

Forløpig har jeg opplevd at alt har gått ca 10-20 ganger raskere enn den forrige serveren... thumbup.gif
hmitande
QUOTE(Fredrik @ 23. Dec -03, 03:11)
Begynner med at kodekalkulatoren genererer nå en annen type koder enn det den først gjorde (for spesielt interesserte: nå brukes versjon 2 koder, mens jeg brukte griffin før).

Grunnen til dette er at det viser seg at Nokia 3200 ikke fungerer med griffin koder. Hvis noen har forsøkt å låse opp en 3200 tidligere men fått "kode feil", er sannsynligheten ganske stor for at det vil fungere nå.

Men husk på at du uansett kun har 5 forsøk!!

PS! Jeg har enda ikke fått bekreftet at det fungerer å låse opp Nokia 1100 med denne kodekalkulatoren. Hvis det er noen som har fått tak i en operatørsperret Nokia 1100, og har mulighet for å forsøke hadde det vært fint om jeg kunne få tilbakemelding. Send en e-post til unlock@unlock.no og fortell hvordan det går.

Hei !

Når kommer opplåsningskoden på Siemens C60?
Fredrik
Når den blir tilgjengelig gratis. Noe ingenting tyder på forløpig.
hmitande
Takk skal du ha.

Harald
nasse
Har en låst siemens C 60. Eg føler meg bondefanget da den var kjøpt uten bindingstid, men den er opperatørlåst. Det er jo rein SVINDEL av foretningen som solgte den til meg som konttantkorttelefon å ikke opplyse om at den var låst, eller har koden slik at den kan oppnast. Likeeins at når ein har hatt bindingstid, og den er ute, så kan ein gå til andre opperatører. DET ER DYRT Å KJØPE BILLIG TELEFON MED BINDINGSTID!!!!! OPPLYS OM DET TIL DINE VENNER. mad.gif
y_not
QUOTE(nasse @ 29. Feb -04, 23:11)
DET ER DYRT Å KJØPE BILLIG TELEFON MED BINDINGSTID!!!!! OPPLYS OM DET TIL DINE VENNER. mad.gif

Du kan bare gå tilbake til forhandleren å kreve pengen tilbake. De har ikke lov å selge deg noe uten å forklare at telefonen er låst. smile.gif
Fredrik
Jeg har fått et par tilbakemeldinger fra dansker og svensker som ønsker koder til sine operatører. Jeg har derfor lagt til danske og svenske operatører også i listen over operatører som kan genereres koder til.

Hvis det er feil på noen av operatørene, eller noen som mangler si i fra! (PS! Jeg prøver å unngå operatører som ikke selger operatørlåste mobiler.[/b].

Flyttingen av unlock.no er nok en gang gjennomført, og websidene skal nå være merkbart raskere enn den forrige webhosten (servetheworld.net). Websidene er nå lokalisert hos Webcode.no
ole martin
Jeg har merket at det har gått litt raskere enn vanlig den siste tiden thumbup.gif
Hastigheten er topp!! biggrin.gif
Fredrik
Guide som beskriver hvordan Siemens C60 låses opp, er nå lagt ut smile.gif

Link: http://www.unlock.no/modules.php?name=Cont...showpage&pid=18
y_not
QUOTE(Fredrik @ 10. Apr -04, 22:00)
Guide som beskriver hvordan Siemens C60 låses opp, er nå lagt ut smile.gif

Link: http://www.unlock.no/modules.php?name=Cont...showpage&pid=18

Hvem har laget infoen?
Fredrik
"godspeed!" - men han ønsket ikke å stå oppført som forfatter.
Mobilis8
Hei, jeg fant en samsung e700 uten sim-kort og er veldig gira på å bruke den. Hvordan kan jeg bruke den helt sikkert. Dvs uten at noen kan spore den eller finne ut at jeg har den? Den har sikkert en sperre også..men jeg har ikke tort å prøve med mitt sim.kort enda. Hvordan fungerer dette?
Og kan telefonen spores hvis jeg ikke bruker den?
y_not
QUOTE(Mobilis8 @ 14. Apr -04, 08:21)
Og kan telefonen spores hvis jeg ikke bruker den?

Det kan den ikke....

De kan kun spore den opp hvis de sjekker på ditt abo om hvem imei du bruker.
Da du har funnet den, er det litt vanskelig å mistenke deg...og derfor liten sjangse for at det skjer noe.

Det værste som skjer er at telefonen blir sperra av seg selv etter en hvis tid.
Mobilis8
Ok, så du mener og er da sikker på at d værste som kan skje er at mobiltelefonen blir sperret?
Jeg har funnet den, men den som mistet den har vel meldt den stjålet ?
Hva skjer da?
Jeg prøvde sim-kortet mitt på den og den var ikke låst på noen måte..foreløpig..
Har du en mail-adresse jeg kan skrive til for flere spørsmål?
Mobilis8
Så d går ikke å søke opp en telefon med bare imei nummeret altså?
Fredrik
Som dere sikkert har lagt merke til, har jeg lagt ut reklamebannere, for finansiering av server-utgiftene. Håper ikke disse bannerene er plagsom - for mange er de vel egentlig bare til hjelp... smile.gif
Fredrik
Guide for unlock av Siemens MC 60 er lagt ut! For folk som spør om hvordan denne modellen låses opp, kan dere henvise til følgende adresse:
CODE
http://www.unlock.no/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19

Her er guiden: http://www.unlock.no/modules.php?name=Cont...showpage&pid=19
boyakasha
Jeg oppfordrer herved alle som bruker sidene og skal kjøpe noe på nettet og gå via bannerne her på siden. Dette forumet er så bra at det fortjener å tjene litt penger på oss thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Fredrik
Opplåsningkode-kalkulatoren er oppdatert.

I stedet for å måtte hake av for at vilkårene er akseptert på forsiden, før du bruker kalkulatoren, vil en lignende skjerm presenteres først når knappen "Lag kode!" trykkes (såfremt det ikke er feil i IMEI/operatør/modell-valg).

Dette er gjort fordi jeg tror dette er mer brukervennlig/oversiktlig, og muligens fører til at flere faktisk leser vilkårene, fremfor å bare hake av i vanvare. (Endringen er også gjort for å gi de som misbruker tjenesten et siste hint, om å lese (de oppdaterte) vilkårene... mad.gif ).
Balkan87
Det er flott gjort Fredrik thumbup.gif
Fredrik
Jeg minner igjen om at vilkårene på unlock.no er endret, og oppfordrer alle til å lese disse på nytt. Se nyhet på http://www.unlock.no
Excellence
Stå På du gjøren kjæmmpe stor job he he smile.gif
Fredrik
Takker smile.gif

Ny guide er lagt ut:

Slik fjerner du operatørlåsen på Siemens med ny software

Stor takk til boyakasha for hjelp til denne.
Fredrik
Fra nå av lager jeg heller nye emner, for hver endring som blir gjort på unlock.no. Blir enklere å få oversikt da, pluss at det blir vist under "Siste nyheter" øverst i forumet.
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den skikkelige siden, med mer informasjon, formattering og bilder, vennligst trykk her.
Dette er den simple utgaven av forumet. Klikk her for å se normalutgaven. Besøk gjerne sponsoren vår også: Unlock.no / Unlock blog
Unlock iPhone, Unlock iPhone 3G and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | iPhone med knust skjerm? Vi bytter knust glass på iPhone!