Trenger du hjelp til fjerning av operatørlås?
Unlock hjelper deg!
Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Ftp Fra Pc Til Xbox
Unlock.no Diskusjon - Låse opp operatørlås > XBOX > XBOX > Programvare
zaz
Er det noen som vet hva jeg gjør feil?
(sjekk vedlagt bilde for å få se hvilken feilmelding som kommer frem i FlashFXP.)

Jeg har satt opp ip'en instillingene på evox.ini fila slikl:

[Network]

SetupNetwork = Yes
StaticIP = Yes
Ip = 192.168.0.3
Subnetmask = 255.255.255.0
Defaultgateway = 0.0.0.0
DNS1 = 0.0.0.0
DNS2 = 0.0.0.0
SkipIfNoLink = No
SetupDelay = 0

På pc'en har jeg satt den opp slik:

Ip: 192.168.0.2
Subnetmask = 255.255.255.0
Defaultgateway = 0.0.0.0

På forhånd,
Takk smile.gif
Fredrik
Programmet prøver av en eller annen grunn å koble seg opp mot port 51723.

Hvorfor ikke bare gjøre det ultraenkelt, og bra:

kopier og lim inn dette i internet explorer: ftp://xbox:xbox@192.168.0.3

På xbox (over LAN generelt), synes jeg windows sin innebyggede FTP client fungerer mye bedre enn andre avanserte ftp klienter.
y_not
QUOTE(Fredrik @ 10. May -04, 22:31)
På xbox (over LAN generelt), synes jeg windows sin innebyggede FTP client fungerer mye bedre enn andre avanserte ftp klienter.

Er ikke FlashFxp det som går for å være det beste?
Siden de andre FTP programmene er trege?
noknowledge
bruk port 21 istedet for 51723....
Fredrik
QUOTE(noknowledge @ 11. May -04, 15:19)
bruk port 21 istedet for 51723....

Lurer på om det ikke har noe med PASV mode eller noe sånt. Tror ikke han manuelt har skrevet inn det portnummeret.

Jeg synes flashfxp er dårlig. Bruker vanligvis Cute FTP Pro - men ser ikke helt behovet for avanserte funksjoner når det er på LAN, og når det er så enkle operasjoner som å kopiere et par filer. Da er ingenting så enkelt og effektivt som windows sin innebyggede FTP klient.
zaz
QUOTE(Fredrik @ 10. May -04, 22:31)
Programmet prøver av en eller annen grunn å koble seg opp mot port 51723.

Hvorfor ikke bare gjøre det ultraenkelt, og bra:

kopier og lim inn dette i internet explorer: ftp://xbox:xbox@192.168.0.3

Jeg prøvde å kopiere det å lime det inn mens jeg var tilkobplet på internett. Da fikk jeg feilmeldingen som er på vedlagt bilde. (når jeg var frakoblet fra internett så fikk jeg en annen feilmelding, som gikk ut på den samme omtrent.)

Må jeg fjerne passordet "xbox" fra evox.ini filen? Løser det problemet?

PS:
Jeg har ikke installert noe annet på xboxen av programvare utenom en cromwell bios eller hva det nå er. (kommer frem en blå xbox logo.)

Takk for alle svarene forresten smile.gif
Fredrik
Det noe særdeles merkelig som skjer på nettverket/PC-en din... blink.gif

1. den prøver å koble seg opp på andre porter enn 21 som er standard
2. hvorfor står det 192.168.0.2 i feilmeldingen, mens det er 3 du prøvde å koble deg til?

Prøv denne: ftp://xbox:xbox@192.168.0.3:21
noknowledge
bruk krysset kabel istedet da... direkte fra boxen til pc'en, skip alt som heter ruter/switch/hub
zaz
QUOTE(noknowledge @ 12. May -04, 12:48)
bruk krysset kabel istedet da... direkte fra boxen til pc'en, skip alt som heter ruter/switch/hub

Jeg har bare prøvd med krysset kabel og jeg er helt sikker på at dette er en krysset kabel.
zaz
QUOTE(Fredrik @ 11. May -04, 22:11)
Det noe særdeles merkelig som skjer på nettverket/PC-en din... blink.gif

1. den prøver å koble seg opp på andre porter enn 21 som er standard
2. hvorfor står det 192.168.0.2 i feilmeldingen, mens det er 3 du prøvde å koble deg til?

Prøv denne: ftp://xbox:xbox@192.168.0.3:21

Prøvde dette også, men uten at det gikk. Jeg bruker krysset kabel. Har jeg feil instillinger (med tanke på TCP/IP, gateway etc) i forhold til at jeg bruker denne typne nettverkskabel?

Fikk forresten en ny type feilmelding når jeg prøvde nå sist. Men den har samme betydning tror jeg.

Er det viktig at jeg bruker : 192.168.000.003 i evox.ini fila? Har lest at man egentlig skal bruke nullene foran, men har det betydning tro..? Hmm...

Takker for alle svar. smile.gif
zaz
Ingen som vet noe om dette? huh.gif
ZyCoN
QUOTE(zaz @ 12. May -04, 19:34)
Har jeg feil instillinger (med tanke på TCP/IP, gateway etc) i forhold til at jeg bruker denne typne nettverkskabel?

Er det viktig at jeg bruker : 192.168.000.003 i evox.ini fila? Har lest at man egentlig skal bruke nullene foran, men har det betydning tro..? Hmm...

Tror ikke det har noe å si... min xbox ip er 192.168.0.1 og den fungerer veldig bra... tror det er noe feil i instillingene dine på pc`n din... men hva det er vet jeg ikke....
zaz
Jeg prøvde å koble meg til med instillingen : Uploading (PASV)

Da fikk jeg en helt annen feilmelding. Denne gangen koblet den seg opp til port 21.

Det virker som den ikke vil koble seg opp mot denne likevel, da den senere prøver å koble seg opp mot en annen port.
Eller er jeg helt på jordet nå? Hmm... Kjipt jeg må slite med dette så lenge. Lyst til å kopiere & spille på den !!!
ZyCoN
Tror feilen ligger i at du har samme adresse på "default gateway" på både pc og xbox..... jeg slet litt med å få kontakt jeg også... fordi jeg hadde like adresser på gatewayen
noknowledge
kontakt meg på msn, så kan vi se på det....

ingen_tvil at hotmail dot com

(skummelt å legge ut epost adr i forumer, spam monstrene kan se den :-)
hbren
jeg har akkurat samme problemet som zaz. jeg har prøvd alt! msn-cry.gif noen som kan hjelpe meg? noknowledge?
SpecTrax
kanskje du kan prøve å bytte dash
hbren
bytta til xbmc og da virket det. thumbup.gif virket ikke i evox eller avalaunch!
Toffen
C-XBox Tool 2 er et genialt program!

Der kan du extracke iso, lage iso, føre over filer med 8mb/s ++(ftp). Pluss mange andre nyttige funksjoner!

Verdt å laste ned
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den skikkelige siden, med mer informasjon, formattering og bilder, vennligst trykk her.
Dette er den simple utgaven av forumet. Klikk her for å se normalutgaven. Besøk gjerne sponsoren vår også: Unlock.no / Unlock blog
Unlock iPhone, Unlock iPhone 3G and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | iPhone med knust skjerm? Vi bytter knust glass på iPhone!