Trenger du hjelp til fjerning av operatørlås?
Unlock hjelper deg!
Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Linker Til Smart-sms Er Bannlyst!
Unlock.no Diskusjon - Låse opp operatørlås > Andre ting > Andre ting
Sider: 1, 2
Fredrik
På grunn av det skremmende raske tempoet disse linkene spres i, har jeg bannlyst all form for reklamering/linking til dette nettstedet.

Grunnen er:
- det er utrolig irriterende når slike ting postes over alt
- 99% sikkert tull
- Hvis ikke det er tull, og du faktisk tjener penger er det 99% sikkert ulovlig
- Jeg har lite til overs for pyramidespill og andre lignende prosjekter, og ønsker på ingen måte å hjelpe til å markedsføre slikt.

Alle reklame-innlegg vil bli stengt.
Fredrik
dry.gif
sonygirl
hva er galt med det nettstedet?
vZ.
alt tongue.gif
hehe
sonygirl
oki
og det er?? rolleyes.gif
hehe
Fredrik
De prøver å lure folk til å tro at de blir rik uten å gjøre noe... Så lenge det ikke rammer andre ville ikke jeg brydd meg, men denne type "pyramidespill" fører til at alle skal verve alle, og da blir det postet linker overalt bare for å få folk til å registrere seg.
ELL3
thumbup.gif NICE Fredrik thumbup.gif
mknumber1
http://amobil.no/art.php?artikkelid=9415
drProton
Nå har det seg sånn at jeg tilfeldigvis kjenner en av de som har startet smart-sms og kan kanskje klare opp et par ting. Av de fire punktene du setter opp er det bare det første, "- det er utrolig irriterende når slike ting postes over alt", jeg sier meg enig i (og det siste forsåvidt, men siden det ikke er et pyramidespill har det ikke noe med saken å gjøre.) Det første punktet er imidlertid god nok grunn til å "bannlyse" linker til smart-sms, men jeg tenkte jeg skulle prøve å forklare hvordan konseptet funker siden det er veldig logisk.

Pyramidespill baserer seg i en eller annen form på at medlemmer betaler inn penger og en viss del av dette går til de over seg i pyramiden. Da skjønner enhver at noen kommer til å tape på det (de som er nederst) siden penger ikke kan trylles frem. Pyramiden i smart-sms er derimot kun tilstede i markedsføringsøyemed. Jeg kommer tilbake til det, men la oss først se på en forenklet versjon av smart-sms som også fint kunne blitt gjennomført helt uten "pyramide"-konstruksjonen som er med. pengene kommer ikke fra medlemmene gjennom pyramiden. Så hvor kommer pengene fra?

I det forenklede smart-sms systemet (en tankekonstruksjon fra min side) er det ingen pyramide. man melder seg inn, det er gratis, og mottar meldinger med reklame som man får betalt 1kr pr. stk for. Hvem betaler? Den som reklamerer naturligvis. Å vise reklamen sin er ikke gratis, om det er i en avis, på tv eller i radio. En tv-reklame f.eks. betaler man tv-kanalen for å vise. På samme måte vil de som reklamerer betale smart-sms for å få sende ut reklame til deres medlemmer. smart-sms tar en viss del av denne summen og sprer resten på de som mottar reklamen på sin mobil. Det er ikke værre... Med reklame rett på mobilen kan de som reklamerer også få en større treffprosent i sin målgruppe ved at de som registrerer seg opplyser om kjønn, alder, bosted, interesser osv. slik at de som reklamerer kan sende reklamen til sin målgruppe. Dette er naturligvis veldig attraktivt for de som reklamerer. Pengene kommer altså fra annonsører, ikke fra de i pyramiden. Så hvorfor ha pyramidestrukturen på medlemmene hvis det ikke er den som skaffer penger?

smart-sms er et nytt firma og for å få medlemmer trenger den også å reklamere. Men som vi har sett i forrige avsnitt, reklame koster penger. Dette løser smart-sms ved å bruke pyramiden som et belønningssystem slik at de som skaffer nye medlemmer under seg får penger for hver melding de under seg i systemet mottar. Når medlemmene tar seg av reklameringen og vervingen av nye medlemmer sparer smart-sms store reklamekostnader. Medlemmene strømmer inn av seg selv og alt ledelsen i smart-sms trenger å ta seg av er det tekniske systemet og å skaffe annonsører.

Grunnen til at dette misforstås er etter min mening at den ene (ikke han jeg kjenner) av de som startet firmaet har vært litt borti pyramidespill før og legger for mye fokus på pyramiden og antyder at man kan tjene store penger på et stort nettverk. Kanskje kan man det og kanskje ikke. Jeg har ikke sett på dette i kroner og øre, men jeg antar at de må justere ned prisen de betaler ut til medlemmene for hver sms når de kommer i gang. Poenget står likevel, det er gratis å bli medlem, så man kan umulig tape på dette, men det man tjener kan bli mindre enn antatt. Hvis man føler det ikke er verdt det kan man enkelt melde seg ut.

Men: linker som postes overalt av folk som vil ha andre under seg er ekstremt plagsomt så jeg er enig i "bannlysningen", men smart-sms i seg selv bør ikke ses på som luftslott, lureri, pyramidespill eller svindel, av de grunnene jeg har nevnt lengre oppe i innlegget. (Forøvrig er jeg selv ikke medlem av den enkle grunn at jeg vil ha enda bedre betalt for å få reklame på mobilen.)
boyakasha
Men: det går inn under REKLAME, og reglene her på siden er ganske klare på dette punktet.

Så uansett så er det bannlyst herfra..........
drProton
For all del, som sagt er jeg helt enig i det. Helt greit å "bannlyse" reklame for sida. Det var resonnementet jeg ikke var enig i happy.gif (kall meg gjerne flisespikker)

Forresten, det slo meg at noen kanskje vil se på mitt innlegg over som reklame.. Det var ikke ment som det. Som sagt er ikke jeg medlem, jeg har heller ikke oppgitt adressen til sida og kan legge til at nettverket de har i eksempelet er kunstig/usannsynlig stort. Problemet ligger i om de klarer å få nok annonsører. Hvis de sender ut få meldinger vil det bli mer stress enn det er verdt å være medlem. Som jeg også nevnte kan det fort hende de må nedjustere prisene medlemmene får for hver melding.

Så for å oppsummere: det var ikke ment som reklame, men å klare opp konseptet for de som tror det er pyramidespill. ser ikke problemet med å gjøre det.
Fredrik
drProton: Var ikke noe galt med innlegget ditt, men dette emnet var egentlig bare et informasjonsemne, og ikke en diskusjon rundt smart-sms konseptet.

Poenget (som jeg tror du tok) var at jeg ikke vil ha reklame av den typen her i forumet. Kunne kanskje spart meg for påstandene i første innlegget, men gidder ikke å endre det nå.

smile.gif
Fredrik
Nå gransker forbrukerrådet smart-sms: http://www.ba.no/forbruker_guider/multimed...icle1240676.ece

Kan bli interessant å se resultatet smile.gif
k9hostile
Er ikke mye smart du Admin.

Pyramidespill:
I et pyramidespill kommer alle pengene fra de som er under seg. Derfor må alle som er medlem betale til de som er over seg. Dette er ulovlig.

Smart-SMS:
Her kommer alle pengene fra de firmaene som de reklamerer for.
Dette er lovlig.

Så før du driter på draget, sjekk opp i hva du snakker om smile.gif
Fredrik
Haha, jeg har aldri sagt at dette er et pyramidespill. Les før du poster.
liru
lol k9hostile... tror det er du som må lese bedre jeg... tongue.gif laugh.gif menne uansett erpyramidespill og slikt ikke så lurt, pleier ofte å være tull bare.. thumbup.gif
sonyericsson4ever
QUOTE(k9hostile @ 10.09.04, 13:18)

Pyramidespill:
I et pyramidespill kommer alle pengene fra de som er under seg. Derfor må alle som er medlem betale til de som er over seg. Dette er ulovlig.

Smart-SMS:
Dette er lovlig.

LOL! tulling!!
Josef
Jeg sitter her på det juridiske fakultet og leser det dere sier. Slik jeg forstår lotteriloven er det ikke noe som sier at smart-sms strider mot lovverket. Loven er klart.

Lotteriloven
§16. Lykkekjeder o.l.
Det er forbudt å opprette eller delta i pyramidespill, lykkekjeder, kjedeforretninger eller liknende tiltak hvor penger eller andre verdier omsettes etter hvert innen en ubestemt krets av personer.

Her vil det være en bestemt krets - maks tre ledd under deg. Kan heller ikke etter en konkret helhetsvurdering si at penger omsettes.

Lykke til til de som er med!!!
liru
etter den loven du kom med Josef så er jo smart sms ulovlig, for du sa at:
"Her vil det være en bestemt krets - maks tre ledd under deg. Kan heller ikke etter en konkret helhetsvurdering si at penger omsettes."
På smart sms er det flere 3 ledd som kommer til å oppstå under en... hvis du verver en som har vervet en som igjen verver en som verver en annen, så begynner det å bli ulovlig etter loven. biggrin.gif Eller er det jeg som misforstår loven her dry.gif
boyakasha
QUOTE(Josef @ 15.09.04, 19:39)
Jeg sitter her på det juridiske fakultet og leser det dere sier. Slik jeg forstår lotteriloven er det ikke noe som sier at smart-sms strider mot lovverket. Loven er klart.

Lotteriloven
§16. Lykkekjeder o.l.
Det er forbudt å opprette eller delta i pyramidespill, lykkekjeder, kjedeforretninger eller liknende tiltak hvor penger eller andre verdier omsettes etter hvert innen en ubestemt krets av personer.

Her vil det være en bestemt krets - maks tre ledd under deg. Kan heller ikke etter en konkret helhetsvurdering si at penger omsettes.

Lykke til til de som er med!!!

Hva er det du prøver å si? Det er mange som kan "sitte" på det juridiske fakultet. Er det en annen måte å si at du tar ex phil?

Uansett så tror jeg ikke du skal påberope deg å gjøre en juridisk vurdering av dette, til det virker det som du er litt for engasjert (les: lykke til til de som er med)
Vørterøl
Du sier det jo her:

"- Jeg har lite til overs for pyramidespill og andre lignende prosjekter, og ønsker på ingen måte å hjelpe til å markedsføre slikt." huh.gif
Puls
"etter den loven du kom med Josef så er jo smart sms ulovlig, for du sa at:
"Her vil det være en bestemt krets - maks tre ledd under deg. Kan heller ikke etter en konkret helhetsvurdering si at penger omsettes."
På smart sms er det flere 3 ledd som kommer til å oppstå under en... hvis du verver en som har vervet en som igjen verver en som verver en annen, så begynner det å bli ulovlig etter loven. Eller er det jeg som misforstår loven her "

Nei, det kan ikke være fler enn 3 ledd.. Ikke skriv ting du ikke vet.
liru
Puls les godt etter hva jeg skrev.. i min setning lå det en usikkerhet da jeg spurte om jeg misforsto, da betyr det ikke at den trenger å være sant..
Ikke skriv ting du ikke skjønner. laugh.gif

tulling asså, hva er egentlig vitsen med å hisse seg over det... jeg er da ikke en som driver med sånt shit, jeg bare kom med noe som kanskje kunne være sant..
drProton
Ser ut som det ble en diskusjon om smart-sms likevel. Og det er vel like greit å diskutere som hva som helst annet..

Fikk min første spam-mail fra en kar som var med i smart-sms for noen dager siden. Men siden han sender ut mobilnummeret var det en smal sak å finne navn og så finne den egentlige e-mail adressen w00t.gif Så siden han spammer tenkte jeg å gi ham litt av sin egen medisin og sende inn e-mail adressen hans til diverse lugubre sider som fører rett inn i spamsluket + å rapportere spammen til smart-sms naturligvis slik at han mister de han har vervet. Spam trenger altså ikke være et stort problem. (Har jo kommet en tjeneste hvor man kan sende anonyme smser også -> http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/18/408662.html så man har et bredt arsenal for å slå tilbake mot spammere.)

Men forbrukerombudet har fattet litt interesse ja. Det de var skeptiske til var måten det markedsføres på samt håndteringen av aldersgrensen. Kan forsåvidt forstå det med markedsføringen, kan virke litt drøyt det priseksempelet. smart-sms har sendt svar, men har ikke sett noen reaksjon på svaret fra forbrukerombudet enda.

Fremdeles ikke medlem, men hvis jeg ser at de klarer å selge nok reklame vil jeg sikkert melde meg inn. Blir spennende å se hvordan det går når prøveperioden er over.
Fredrik
QUOTE(Vørterøl @ 16.09.04, 20:33)
Du sier det jo her:

"- Jeg har lite til overs for pyramidespill og andre lignende prosjekter, og ønsker på ingen måte å hjelpe til å markedsføre slikt." huh.gif

Les det med uthevet skrift.

Selv om Smart-sms per definisjon ikke er et pyramidespill, så er det jo ingen som helst tvil om at det fungerer som et pyramidespill. Det blir en pyramide siden du verver folk som verver folk som verver folk som verver folk osv. Alle havner under deg som i en pyramide. Vanskeligere er det ikke.
Symbian
J har sett på sms-blink ... Er no sånn tull det å? J leste et sted at smart-sms anbefales IKKE og sms-blink anbefales........... Hva tror dere?
Fredrik
Ånei! Ikke enda et latterlig prosjekt!

QUOTE(SMS-blink)
Dette viser at du kan tjene kr. 45,25  pr. reklame du mottar.  Ikke dårlig !!
Men det er selvfølgelig mulig å tjene mer enn dette !!!!!
Dette sier jo alt om seriøsiteten (da tenker jeg spesielt på setning samt bruk av utropstegn, men faktaopplysningen i førstesetingen er jo fin den også...).

Herved er sms-blink også bannlyst.
Mozze (gjest)
Har jeg ikke helt til vane og legge innlegg rundt om kring men med tanke på denne debaten her om smart sms er lovelig eller ikke så kan man jo heller ta og lese det brevet som forbrukerombudet har sendt til smart sms.

Forbrukerombudet - Vurderer lovligheten av Smart SMS

Mvh en av de mange som har sagt i fra til forbrukerombudet ang smart sms.
Mortiz
er sms-blink noe av det samme bullsh***t som smart-sms?
elina
Ha ha
Den som ler sist ler best.Hvilket spill er det du spiller på smart-sms da? Jeg bare lurer jeg for jeg er veldig interesset i spill skjønner du ha ha
elina
Ja ja
Man kan få til den mest utrolige diskusjonen om sant og usant har jeg sett.Hvem er det som kritiserer......jo det er de som ikke har skjønt at det finnes ting her i verden som er lovlig også.Hva folk vil være med på er noe de må få bestemme selv.Her lukter det av sjalusi......tok noen ideen fra noen....jeg bare spør.Selv er jeg medlem,og har ikke angret en dag.Har ikke betalt en krone for å være med,men faktisk fått penger.Ang. reklame...den får vi uansett om vi vil eller ikke.I min postkasse ramler det ned en hel del uten at jeg vil det og jeg får ikke betalt for å kaste den heller. og da snakker jeg om hver dag.Meldingene jeg har fått på min telefon har jeg faktisk fått betalt for og reklamen hittil har vært flott å få.

Lykke til smart-sms
dere er bare topp
mesterkokken
hva er galt med smart sms?.... så lenge man ikke taper penger på det og man tjener på det... så driter jeg langt faen om det er ulovelig....
elina
QUOTE(mesterkokken @ 13.01.05, 21:38)
hva er galt med smart sms?.... så lenge man ikke taper penger på det og man tjener på det... så driter jeg langt faen om det er ulovelig...

Heia
Så sant ,så sant.Det viser seg blandt mange her at de overhodet ikke har satt seg godt nok inn i hva smart-sms er.Janteloven er fortsatt tilstede hos noen svake sjeler som ikke har tro på noe.Den som intet våger,intet vinner heter det .Som sagt...jeg har våget og har ikke angret en dag.

Alle dere negatister......hiv dere med,dere har mere å vinne på det enn bruke energien på å finne mere negativt

HURRA!!!!!!!!
labbe
hva er galt med å stjele? Du tjener jo bare på det. Det er ulovlig!
Hva er galt med pyramidespill. Du tjener jo bare på det. DEt er ulovlig!
Dette er irriterende, og om folk ønsker å melde seg inn der skal de få lov av både meg og admin(håper jeg), men IKKE ødelegg forumet med å legge igjen masse reklame til pyramidespillet deres. JEG ønsker ikke informasjon om det der, og Jeg har ikke et behov for å tjene penger på noe som er ulovlig. Vil anbefale at admin stenger tråden, da alt er sagt.
EXIDE
QUOTE(elina @ 13.01.05, 19:06)
Ja ja
Man kan få til den mest utrolige diskusjonen om sant og usant har jeg sett.Hvem er det som kritiserer......jo det er de som ikke har skjønt at det finnes ting her i verden som er lovlig også.Hva folk vil være med på er noe de må få bestemme selv.Her lukter det av sjalusi......tok noen ideen fra noen....jeg bare spør.Selv er jeg medlem,og har ikke angret en dag.Har ikke betalt en krone for å være med,men faktisk fått penger.Ang. reklame...den får vi uansett om vi vil eller ikke.I min postkasse ramler det ned en hel del uten at jeg vil det og jeg får ikke betalt for å kaste den heller. og da snakker jeg om hver dag.Meldingene jeg har fått på min telefon har jeg faktisk fått betalt for og reklamen hittil har vært flott å få.

Lykke til smart-sms
dere er bare topp

Du er snart rik laugh.gif
Fredrik
Hei folkens - det er faktisk ikke tull. Jeg leste om en fyr som hadde tjent penger på smart-sms. Han hadde tjent over 2 norske kroner! Så du kan altså tjene penger! laugh.gif
y_not
QUOTE(Fredrik @ 16.01.05, 03:14)
Han hadde tjent over 2 norske kroner! Så du kan altså tjene penger! laugh.gif

Jippi thumbup.gif

La oss alle... eh..nei
rocky96
QUOTE(elina @ 13.01.05, 19:06)
Ja ja

Lykke til smart-sms
dere er bare topp

Det er ingen her som hindrer deg i å være medlem.

Jeg er bare møkkelei reklame for slike selskaper

Så du kan være medlem så mye du orker bare du ikke plager meg med det.

Rocky
.
snekk
[quote=elina,13.01.05, 22:00] [/QUOTE]
Heia
Så sant ,så sant.Det viser seg blandt mange her at de overhodet ikke har satt seg godt nok inn i hva smart-sms er.Janteloven er fortsatt tilstede hos noen svake sjeler som ikke har tro på noe.Den som intet våger,intet vinner heter det .Som sagt...jeg har våget og har ikke angret en dag.

Alle dere negatister......hiv dere med,dere har mere å vinne på det enn bruke energien på å finne mere negativt

HURRA!!!!!!!! [/quote]
negatister, er det virkelig et ord? ... Må sjekkes.
mesterkokken
jeg har tjent 3 kr:P.... litt men.... uansett... hvis det er "ulovelig" så kan de jo ikke straffe de som er medlem!... men jeg tror aldri at man kan tjene store penger på smart-sms... fordi det er egentlig så mange annonsører som sender ut meldinger1...
EXIDE
QUOTE(mesterkokken @ 16.01.05, 15:37)
jeg har tjent 3 kr:P

He- he, ingen høyere laugh.gif
rocky96
QUOTE(k9hostile @ 10.09.04, 12:18)

Pyramidespill:

Smart-SMS:
Dette er lovlig.

Du er ikke mye smart du heller

Du har ikke forstått det egentlige poenget

GI FAEN I Å PLAGE OSS MED DEN DUMME REKLAMEN.
panixz
joda d har du .. bare bla opp så ser du : :

De prøver å lure folk til å tro at de blir rik uten å gjøre noe... Så lenge det ikke rammer andre ville ikke jeg brydd meg, men denne type "pyramidespill" fører til at alle skal verve alle, og da blir det postet linker overalt bare for å få folk til å registrere seg
Kudron
Tjent kr. 1 så langt! wink.gif

Dette er nok ingen kilde til rikdom, men sålangt har jeg da ikke blitt lurt/plaget av å være medlem her. Værre med pyramidespillene som så omdefinerer pyramiden de bruker til en såkalt matrise, og som krever en innmeldingsavgift på 4-5000 kr. Sånne holder jeg meg unna. Kjenner flere som har brent seg på det, og som nå misunner min skepsis!
D-Devil
jeg har tjent 7,50 jeg biggrin.gif
mesterkokken
d-devil: nå er jo du den største nerden av smart sms. så kan ikke du fortelle alle hvorfor dette konseptet ikke er "farlig"/galt
thumbup.gif
mvh patrick
D-Devil
du kan ikke tape noe på det...

Anders
mesterkokken
nettop.. så jeg skjønner ikke hva som er så farlig med smart sms
elina
Uff da!
Jeg ser at det fortsatt er noen som har vondt for at noen skal lykkes.Er det de som har tapt penger på pyramidespill elle hva?
Er vel en vesentlig forskjell å bruke alt man eier og har for å la pyramidejegerne ta alt .Det koster.
Smart tar vel ikke betalt gjør de vel? Dessuten kan dere jo se hva Norwgian Air Shuttle har skrevet om Smart....
Å få penger er vel bedre enn å gi eller hva?
Jeg synes dette er et kjempekonsept,og jeg angrer ikke en dag......neida dette er spennende og morsomt og faktisk....jeg har hatt nytte av reklamen så langt.

La nå disse stakkars pessimistiske aktivistene prøve seg da. Vi er trots alt flere optimister her i verden ..heldigvis. : w00t.gif
rocky96
QUOTE(elina @ 01.02.05, 19:33)
Uff da!
Jeg ser at det fortsatt er noen som har vondt for at noen skal lykkes.Er det de som har tapt penger på pyramidespill elle hva?
Er vel en vesentlig forskjell å bruke alt man eier og har for å la pyramidejegerne ta alt .Det koster.
Smart tar vel ikke betalt gjør de vel? Dessuten kan dere jo se hva Norwgian Air Shuttle har skrevet om Smart....
Å få penger er vel bedre enn å gi eller hva?
Jeg synes dette er et kjempekonsept,og jeg angrer ikke en dag......neida dette er spennende og morsomt og faktisk....jeg har hatt nytte av reklamen så langt.

La nå disse stakkars pessimistiske aktivistene prøve seg da. Vi er trots alt flere optimister her i verden ..heldigvis. : w00t.gif

Jeg tror du har misforstått poenget
Dette er ett diskusjonsforum
Dette er ikke et gratis reklamested.

Rocky
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den skikkelige siden, med mer informasjon, formattering og bilder, vennligst trykk her.
Dette er den simple utgaven av forumet. Klikk her for å se normalutgaven. Besøk gjerne sponsoren vår også: Unlock.no / Unlock blog
Unlock iPhone, Unlock iPhone 3G and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | iPhone med knust skjerm? Vi bytter knust glass på iPhone!