Trenger du hjelp til fjerning av operatørlås?
Unlock hjelper deg!
Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Betale For å Låse Opp Tlf. På Unlock.no
Unlock.no Diskusjon - Låse opp operatørlås > www.Unlock.no > Informasjon om websidene.
Sider: 1, 2
Solan
Redigert av Fredrik: Dette er herved den offisielle diskusjontråden om meninger/synspunkter på fjerningen av kodekalkulatoren, samt misbruket operatørene og mobilbutikkene har bedrevet.

Opprinnelig innlegg:

Det er jo straffbart å låse opp en mobiltelefon.
Å ta betaling for opplåsing av tlf. på unlock.no
er ikke dette NÅ lovstridig?? scared.gif
Jeg siterer: "Dette innebærer at det ikke aksepteres at bedrifter og personlig næringsdrivende benytter unlock.no som en del av sin næringsvirksomhet, med mindre en avtale er gjort med meg."
Ingen kan nekte dette. Så klart det kan gjøres så lenge det blir betalt for å gjøre dette !!!!
Fredrik
QUOTE(Solan @ 07.10.04, 16:42)
Det er jo straffbart å låse opp en mobiltelefon.

Hvor har du det fra?

Sitatet du skrev er fra vilkårene på unlock.no, og er der for å hindre at f.eks Telenor, Netcom og mobilsjapper bruker unlock.no til å hjelpe kundene sine.
Betale?
Hvorfor er det slik plutselig?
Blir vel galt at du skal ta betalt og "vi" skal gi deg gratis info om koder og andre relevante ting om mobiltlf stuff? scared.gif
Eller har jeg gått glipp av noe?
Solan
QUOTE(Betale? @ 08.10.04, 10:56)
Hvorfor er det slik plutselig?
Blir vel galt at du skal ta betalt og "vi" skal gi deg gratis info om koder og andre relevante ting om mobiltlf stuff? scared.gif

Der har du et poeng! cool.gif Det er jo brukerene av forumet som har gjort den så populær slik den har blitt smile.gif
MiRaKuLiX
Men brukere av dette forumet kan vel å låse opp en telefon gratis da? Eller har dere kanskje ikke fått med dere måtene det gjøres på?
Det med betalingen, er som GeeZuZz sier at han vil forhindre at telenor, netcom, chess, forhandlere å slike folk bruker.
Dessuten håper jeg for deres del at dere har råd til å bruker 29kr hvis dere skal få låst opp en telefon!

Det er brukerne av forumet som har gjort det populært ja! Men det er vel det som skjer på forumdelen som er populært? ikke kodekalkulatoren? er det derfor dere henger her?
Fredrik
QUOTE(Betale? @ 08.10.04, 10:56)

Ja, du har nok gått glipp av noe. smile.gif

La meg presisere til å begynne med at Unlock.no er GRATIS, og vil alltid være gratis. Det er ingenting på unlock.no som koster penger. Det gjelder også forumet.
UnlockShop.no er et helt uavhengig nettsted, og kodekalkulatoren på forsiden av unlock.no er å betrakte som REKLAME. UnlockShop.no reklamerer på unlock.no.

I praksis er eneste forskjellen at opplåsningskode-kalkulatoren (som forøvrig ikke var der for et år siden), nå er byttet ut med REKLAME.

Når det gjelder at dere gir meg gratis info, og jeg tar betaling, så kan vi snu litt på det: Er det ikke like feil at jeg skal betale, mens dere får alt gratis? En del av dere har faktisk direkte inntekter, på ting jeg gir dere gratis ("bruktmarkedet", reklame for opplåsningstjenster etc). Dessuten, all info dere gir meg blir jo publisert her så jeg ser ikke helt problemet.

Når det gjelder tjenesten UnlockShop tilbyr, så er det en vesentlig forskjell i den tjenesten, og den kodekalkulatoren som var gratis før. UnlockShop sin tjeneste innebærer SUPPORT. Det vil si, at kunden får hjelp hvis det skulle være problemer etc. Kunden har med andre ord noen rettigheter. På tjenesten som var på unlock.no før, hadde du ingen garanti for at noe fungerte. De aller fleste er nok villig til å betale usle 29 kroner for å få den tryggheten support gir dem.

Husk også at UnlockShop sin målgruppe er dem som ikke er ekspert på området. De som heller betaler litt for å raskt få noe som fungerer, i stedet for å lete, prøve, feile og stresse for å få låst opp mobilen.

Hadde jeg fjernet all informasjon om hvordan mobiler kunne låses opp, slettet denne kategorien, og fjernet nedlastingene til opplåsningsprogrammene, så kan jeg heller skjønne at det ville bli reagert.

Er det bare jeg som synes at jeg etterhvert fortjener litt inntekter på dette? blink.gif Jeg har tross alt ca 100kr månedsutgift bare for serverleie, for at dere skal få bruke forumet og få informasjonen som ligger på unlock.no. Det jo også en ganske stor arbeidsmengde som ligger bak driften av unlock.no...

Spørsmålet "Hvorfor er det slik plutselig?", skal jeg besvare senere. Dere skjønner situasjonen kanskje litt bedre da.

thumbup.gif
ZyCoN
hehe... sytere hele gjengen!!... Nordmenn er noen gjerrige jævler...

synes du skal ta mer betalt jeg...!
jalla
Helt enig at det er greit å ta betalt 29 kroner fra dem som bare skal låse opp 1 telefon eller 2. De som låser opp flere klarer helt fint å finne kodeprogram for nedlasting på nettet.

Jalla
boyakasha
Jeg synes det er helt greit at det taes betaling for disse kodene. Dessuten fortjener du litt income på denne siden!!!

Et eksempel:
En kamerat kjøpte en N3200 hos telekiosken, han betalte 1200 kr for denne. Den var låst til telenor. Han kameraten min forklarte at datteren hadde netcom kontant, og om en kunne bruke dette. Vent litt sa han som solgte telefonen, slo opp en side på internett, og trykte noen tall på telefonen. Og som kameraten min sa: "så kunne datteren min bruke netcom kortet."

Selgeren "kjøpte" dermed en kunde, som han sannsynligvis ikke hadde fått dersom det ikke var for kodekalkulatoren (jeg går ut fra at det var unlock.no han benyttet).

De fleste av oss her på forumet har egne kodeprogrammer, så det er jo ikke noe problem anyway! Synes det er litt smålig med denne sytingen om de 29 kronene. Min største bekymring er at advokatene begynner å rasle med sablene igjen, men uansett vil ikke dette påvirke unlock.no, men unlockshop.....
labbe
Er helt enig..ekke enkelt å drive for fredrik å lage et forum pluss sider..det tar lang tid,og da syntes jeg at Vi skal slutte å klage å være heller taknemlige for at noen gidder å lage såpass mye..
Syntes heller at det burdte gjøres så det er vi i forumet som betaler for det..I hvert fall vi som er her mye-......
I hvert fall syntes jeg dere er fryktelige utaknemlige for all den jobben fredrik har gjort!!!
liru
Jeg er enig med deg labbe, og det er helt greit at fredrik tar betalt for det, så stå på Fredrik.. Du er eb av de få i norge som gidder å hjelpe folk med mobilen på nett, og noen må vi jo ha.. thumbup.gif
K-Gell
Skal vi se... betale noen tusen med for å få en ulåst telefon, eller 29,- for å få hjelp med å låse opp telfonen.... hmmmm
heter det ikke "mye vil ha mer"?

Om man tenker på mengden med informasjon som ligger her, kostnadene ved serverleie, båndbredde, domenenavn osv pluss all den jobben som MÅ ligge bak denne siden synes jeg 29,- slett ikke er urimelig....

Dem som synes det, kan jo lete videre på nett for å finne kodene andre plasser, så kan dem se hvor mye arbeid som skal til for å finne en måte å låse opp den ene telfonen dem har...
Men tipper jeg rett, så orker de fleste ikke det engang wink.gif

Stå på, jeg er kjempeimponert over siden
Heika
http://amobil.no/art.php?artikkelid=10967

Dette er nok grunnen til at det koster å bruke kodekalkulatoren.
K-Gel
jepp. klar over det.
Men alikevell, hvorfor skal han bare ha utgifter på å drive unlock.no?
labbe
Forresten..har du prøvd å blokke ip'en dem??om du vet hvem det er..
Syntes det er direkte dårlig gjort av netcom og telenor og det er de som bedriver handling som strider mot god forretningsskikk næringsdrivende imellom,og bryter markedsføringsloven § 1.

Er derfor du startet det ja..Nå skjønner jeg litt bedre..
Stå på fredrik!!
Fredrik
Hehe, nå løsnet det litt ja smile.gif
Virker som om de fleste har forståelse for at jeg fjernet gratistjenesten.

Det som utløste det hele var faktisk oppdagelsen av det enorme misbruket som ble bedrevet. Telenor, Netcom, Tele2 etc. sparte på titusener (hundretusener?) av kroner ved å bruke unlock.no til å låse opp telefoner. I tillegg kommer de bedriftene som faktisk har direkte inntekter ved å selge telefoner dyrere etter at de har brukt unlock.no til å låse den opp. En kunde av en mobilbutikk måtte punge ut 500kr ekstra for at telefonen skulle være uten operatørlås. Han så med sine egne øyne at de brukte unlock.no til dette.

labbe: Ja, blokkering av IP fungerer til en viss grad, men det utestenger svært mange "uskyldige" personer også. Er dessuten vanskelig å "ta" de bedriftene som ikke er så aktive.

Har nå lagt ut pressemelding om saken, på http://www.unlock.no - en avstemning er også lagt ut der.
tommyskaten
netcom og telenor er så "frekke" først anmelder de unlock og etterpå brukker de det selv yucky.gif

29kr må vel folk klare er nok ikke noen annen plass det er biligere. msn-wink.gif

håper telenor og netcom sluter å bruke unlock det er "frekt" å gjøre det som de gjør synest hvertfal jeg. men det er vel helst butikkene som selger det.

men det gjør meg ingenting om du tar 29kr tongue.gif , jeg er ikke inne på unlock for kode kalkulatoen jeg. takker for en fortsat bra side og forum thumbup.gif
Fredrik
QUOTE(tommyskaten @ 09.10.04, 19:37)
håper telenor og netcom sluter å bruke unlock det er "frekt" å gjøre det som de gjør synest hvertfal jeg. men det er vel helst butikkene som selger det.

Akkurat nå håper jeg de bruker den mer enn noen gang! Nå må jo de betale for det... tongue.gif
tommyskaten
QUOTE(Fredrik @ 09.10.04, 22:54)
QUOTE(tommyskaten @ 09.10.04, 19:37)

Akkurat nå håper jeg de bruker den mer enn noen gang! Nå må jo de betale for det... tongue.gif

hehe sant det,tenkte ikke på det jeg tongue.gif
labbe
QUOTE(Fredrik @ 09.10.04, 18:20)
labbe: Ja, blokkering av IP fungerer til en viss grad, men det utestenger svært mange "uskyldige" personer også. Er dessuten vanskelig å "ta" de bedriftene som ikke er så aktive.

Daså..Men ta kontakt med denne navngitte kontakten i det brevet og be han enten inngå en avtale eller stoppe umiddelbart...!!!

stå på!!!!
Syntes det er veldig pinlig for disse selskapene, og egentlig kan du jo gå til saksmål mot dem.. tross alt er det jo du som eier siden og kodekalkolatoren....
EXIDE
QUOTE(labbe @ 10.10.04, 00:35)
QUOTE(Fredrik @ 09.10.04, 18:20)

Daså..Men ta kontakt med denne navngitte kontakten i det brevet og be han enten inngå en avtale eller stoppe umiddelbart...!!!

stå på!!!!
Syntes det er veldig pinlig for disse selskapene, og egentlig kan du jo gå til saksmål mot dem.. tross alt er det jo du som eier siden og kodekalkolatoren....

Tror den tanken har slått han for lenge siden.
Betaling pr mobil kode mener jeg er like bra, da blir de som har misbrukt siden gratis satt litt ut av spillet og de som bare trenger en kode betaler med glede thumbup.gif
29 kroner er lommerusk og burde være en meget grei pris for alle som trenger kun en kode eller 2 smile.gif
Guest
De som vil drive med "masse" opplåsing av mobiler kan laste ned fra nettet dusin vis med prog. Vel, de fleste koster 200-300 kr. men det er vel bare å ta 20 kr pr mobil så er det inntjent fort. (Har selv ett som er knall bra).
Slutt å SYT.
Detter er et godt forum. La det vere slik i fremtiden også.
Guest
Hvem får disse 29 kronene?
Fredrik
UnlockShop selvsagt smile.gif

Dvs, operatørene tar ca 30% av summen, og betalingsleverandøren tar ca 15%. Resten går til unlockshop.no
MiRaKuLiX
Synes det er litt ironisk at telenor og netcom får en del... =)
Fredrik
Vet... De få faktisk ganske mye... dry.gif
Solan
QUOTE(Guest @ 11.10.04, 08:32)
De som vil drive med "masse" opplåsing av mobiler kan laste ned fra nettet dusin vis med prog. Vel, de fleste koster 200-300 kr. men det er vel bare å ta 20 kr pr mobil så er det inntjent fort. (Har selv ett som er knall bra).
Slutt å SYT.
Detter er et godt forum. La det vere slik i fremtiden også.

Svensk webside www.trycktill.com er kodene GRATIS. laugh.gif Her kan du låse opp hva "hjertet begjærer" og så mye du orker.!!!!!!!!!!! thumbup.gif
Har idag låst opp så mange telefoner at fingerene er såre!!!
Spørsmålet som er gitt på unlock.no er:Ble problemet med misbruket av kodekalkulatoren løst på en bra måte?
Nå over 60% sier NEI så er vel dommen klar?? Da sier det vel seg selv "administrator" at betalingen må fjernes.
En som leste om dette på Nettavi
Hei Fredrik

Du avslører deg ikke litt selv i denne setningen??:

Akkurat nå håper jeg de bruker den mer enn noen gang! Nå må jo de betale for det...

Du sier gang på gang på dine sider at sidene driftes på frivillig basis med non profit visjon.

Setningen over indikerer vel at du egentlig håper på å tjene penger på dette her?

Kan det tenkes at ditt hardkjør nå i media er en følge av en bevisst strategi? Legg tjenesten ut med diverse vilkår som før eller senere brytes i et volumt som gir deg mulighet til å vri virksomheten over i den retningen den nå har tatt.

Ser også at du har registrert et enkeltmannsforetak som sikkert har økonomiske hensyn å ta.

Mvh
En som lurer
Solan
QUOTE(En som leste om dette på Nettavi @ 13.10.04, 15:16)
Hei Fredrik

Du avslører deg ikke litt selv i denne setningen??:

Akkurat nå håper jeg de bruker den mer enn noen gang! Nå må jo de betale for det...

Du sier gang på gang på dine sider at sidene driftes på frivillig basis med non profit visjon.

Setningen over indikerer vel at du egentlig håper på å tjene penger på dette her?

Kan det tenkes at ditt hardkjør nå i media er en følge av en bevisst strategi? Legg tjenesten ut med diverse vilkår som før eller senere brytes i et volumt som gir deg mulighet til å vri virksomheten over i den retningen den nå har tatt.

Ser også at du har registrert et enkeltmannsforetak som sikkert har økonomiske hensyn å ta.

Mvh
En som lurer

Det står på førstesiden av unlock:

Unlock.no verdensmester i opplåsningskoder?

Etter ytterligere oppgraderinger i kalkulatoren som lager opplåsningskoder på unlock.no, har Unlock.no sammen med UniqueSW nå verdens mest omfattende løsninger for generering av opplåsningskoder, for dere som ikke vil betale for å få kodene. Mens Unlock.no kun henvender seg til norske brukere, er det UniqueSW som har verdensmarkedet.
Er ikke dette litt ved å sparke selv selv et viss sted ????
For dere som ikke vil betale for å få koder !!!!!!!!!!!!!!!!
Fredrik
Til du som leste nettavisen: Tror du har misforstått. Unlock.no er og blir et IKKE-KOMMERSIELT nettsted, drevet på frivilig basis.

UnlockShop.no er en bedrift, og som bedrifter flest ønsker denne bedriften å tjene penger. Jeg har aldri sagt at unlockshop.no drives på frivilig basis uten kommersielle formål.

Dette er to helt uavhengige nettsteder, og må ikke ses på som ett nettsted. Eneste de har til felles er at det er jeg som står bak både unlock.no, og bedriften UnlockShop.no. Kalkulatoren til høyre på unlock.no er å betrakte som reklame - ikke en del av unlock.no.

Solan: Les datoen da. Har skjedd ting siden den gang. Gidder ikke å redigere alle gamle artikler på grunn av at ting har endret seg. UniqueSW tilbyr for øvrig ikke gratis koder dem heller lenger. Vi sluttet samme dag.
Kalle, den svenske nordmannen
29,- for å åpne en tlf?? Det er billig. Her i sverige koster det fra 250,- og oppover for å låse opp sin tlf. Og det etter at bindingstiden er ute. Jeg har benyttet unlock.no mens det var gratis, og kommer helt sikkert til å benytte unlock.no i fremtiden, selv om jeg må betale 29,-
Solan
QUOTE(Kalle @ den svenske nordmannen,13.10.04, 16:09)
29,- for å åpne en tlf?? Det er billig. Her i sverige koster det fra 250,- og oppover for å låse opp sin tlf. Og det etter at bindingstiden er ute. Jeg har benyttet unlock.no mens det var gratis, og kommer helt sikkert til å benytte unlock.no i fremtiden, selv om jeg må betale 29,-

Svensk side www.trycktill.com er det GRATIS.
Nettavisen igjen
Mulig jeg tar feil, men er ikke unlockshop.no opprettet som en konsekvens av "misbruk" av din tjeneste?

I så måte er det naturlig å på begge nettsteder som ett. Samme ophavsmann er det også. Båndene og linkene stedene i mellom er klare.

Jeg bryr meg ikke om du tjener penger eller ikke. Det er definitivt lov!!!!! MEN dine påstander om utnyttelse av tjenesten og din opprettelse av ny tjeneste kan tolkes i flere retninger og kan fort bli brukt mot deg.

Har registrert på andre diskusjonssider i dag at andre også har tolket dine opåstander og vriksomheter i samme retning som meg.

Men uansett lykke til. Tror kanskje du har et tungt marked å bearbeide ettersom at det forsatt drives mange gratis tjenester.
thomasen
Det er jo helt greit av Fredrik og ta betalt for det. Han gjør jo en jobb billigere for deg. thumbup.gif
fire
hvorfor kan de da ikke misbruke? alle andre gjør det, er frivillig basis det ligger på smile.gif denne siden er for alle, ellers kan man sette opp en side med en spesiell kode kun brukerne fra unlock.no pr dag kan bruke. skal man ta seg betalt for å stoppe misbruk så da vet jeg ingen andre råd enn å legge ned hele siden, er jo galt samme hva man gjør her. er det gratis er det misbruk og søksmål og nå er det hess for betaling. sats på no annet, så slipper man trøbbel og den slags.

synes det er synd at unlock har blitt en pay ting, prisen er ikke å grine over men det er det med ta den skal ha betalt pga misbruk. de helvetes telefolka, hadde det ikke vært for dem så hadde vi ikke hatt noe tlf heller.....

spent å se hva som skjer fremover, kanskje en ny millionbutikk... kanskje reklamere for den fremover??? Hva med å bruke JAMBA trikset? Funker det..... haha!

Lykke til a fredrik!!!!
Fredrik
Saken er det at det ville gått mye tid og krefter for å hindre misbruk. Jeg vurderte å gjøre det til en "kun medlemmer" tjeneste, men slo det fra meg da jeg vet at mange av disse bedriftene har folk som er registrert i forumet. Jeg vil da bli nødt å kontrollere hver eneste registrering. Det er også mange misbrukere jeg aldri oppdager da jeg kun har IP-adresse som til å spore dem opp på.

Vi må ikke glemme at programvare for generering av slike opplåsningskoder faktisk ligger fritt tilgjengelig for nedlasting på unlock.no - slik det alltid har gjort. Spør du meg er tjenesten du betaler for på unlockshop.no verd 29,- fordi du vet du gjør det riktig, og du får hjelp dersom du har gjort noe feil, eller koden ikke fungerer. Husk at det kreves litt kunnskaper for å bruke disse kodekalkulatorene du finner andre plasser på nettet. Jeg vil tørre å påstå at den tjenesten unlockshop.no tilbyr er den beste i verden. Det er for eksempel en grunn til at de ikke kan velge ASIC, det er en grunn til at Boxserial ikke kan velges og det er en grunn til at kun en kode legges ut, og ikke 7: Dette gjøres automatisk ut i fra erfaringer og testing som er gjort og hindrer forvirring og feilbruk som til syvende og sist sørger for at telefonen blir helt blokkert. Jeg kan selvsagt legge ut en gedigen operatørliste, valg av boxserial, ASIC, og gi brukeren 7 koder i stedet for en, men gjør ikke det - med hensikt.

Målgruppen til unlockshop.no er overhode ikke de som faktisk er interessert i dette, og vil gjøre det selv. De kan bruke forumet her og finne ut av det selv.
k0kk0
ikke no stress å betal 29kr.. syns at det er helt greit... STÅ PÅ! power to the people.. hehe
vpracing
cool.gif tøft
Nokiabuggern (gjest)
Hei Fredrik.

Jeg er ikke begeistret for at tjenesten er borte herfra og linket til et nytt sted du også diver. Men 29kr er ingen overpris for dine tjenester!
Det som for meg virker rart er at Unlock.no drives uten inntekt og på frivillig basis. Mens Shop'en din drives av et enekltmannsforetak som du definerer som "bedrift". HER vil du tjene penger og det fortjener du etter all jobb du har gjort her inne. Men du har klare rettningslinjer har jeg sett når det gjelder reklame på dine sider. Gjelder ikke det mer? Ja, for nå har du jo reklame for en betalingtjeneste her inne. Og du vil femdeles ha utgifter på Unlock.no selv om du har unlochshop, og hvem skal betale dine utgifter her inne da? Du kan jo ikke drifte unlock med midler fra unlockshop? Det blir vel i det tvilsomme hjørne?
Henger ikke helt med i alle dine argumenter i media og her inne, men skjønner veldig godt at du vil ha litt betalt for dette og syntes det er synd at telegigantene skulle ødlegge dette. Men det finnes mange modeller å drifte et nett sted på. Du kunne fremdeles ha kjørt på gratiskoder,men heller fått sponsor inntekter på bannere....hvem vet kanskje det hadde vært bedre inntekt for deg?
Ønsker deg uansett lykke til med ditt nye prosjekt og med kundejakten din.
Tror fler enn meg vil benytte tjenesten selv om du tar betalt.
ball3
Bare lurer på en ting,hvorfor tar/får netcom og telenor 30% av fortjenesten på noe de egentlig er i mot at eksisterer i det hele tatt?Skal vi tolke det dithen at så lenge de får godtgjørelse for det så er plutselig alt greit?

Kan jo selvfølgelig være andre årsaker til at de får en prosentandel,bare lurer litt,synes det virker litt rart bare.

Synes forøvrig siden og tjenestene er helt topp,å ta 29,- for å låse opp telefonen er latterlig billig,så de som syter må være utrolig knipne.Skjønner godt at du vil ha noe igjen for alt arbeidet du legger ned.

ball3
MiRaKuLiX
30% er fordi det blir brukt en betalingstjeneste her. slik som alle innholdsleverandører må betale en viss prosentanndel til operatørene som eier egene nett.
Fredrik
Nokiabuggern: Jeg har klare rettningslinjer i forumet, at medlemmer ikke får lov å poste for å reklamere. Det gjør jeg ikke selv heller. Reklame er tillatt - så lenge det inngås avtale med meg. Jeg har jo hatt reklame på unlock.no tidligere...

Hvorfor er det egentlig i det tvilsomme hjørnet at inntektene på unlockshop.no fører til at unlock.no utgiftene kan betales? Inntekter på unlockshop.no fører til lønn til meg, og hvis jeg har penger, er det ikke problematisk for meg å betale for hostingen på unlock.no. Det er ikke "unlockshop.no" som betaler/sponser - jeg betaler selv.

Jeg har for øvrig fått en forespørsel fra et firma som ønsker å reklamere på unlock.no, noe jeg vil vurdere. Dette vil da sannsynligvis dekke de fleste utgiftene.
Solan
QUOTE(Nokiabuggern (gjest) @ 15.10.04, 09:09)
Du kunne fremdeles ha kjørt på gratiskoder,men heller fått sponsor inntekter på bannere....hvem vet kanskje det hadde vært bedre inntekt for deg?

Jeg har spurt flere ganger om å ha reklame på unlock.no, men han er visst ikke interessert i dette.Kunne tjent bra med penger på det !!!! Så jeg har gitt opp!!!
Nokiabuggeren
Joda, greit nok. Og takk for svaret:)
Følger deg i tankegangen i det du sier og har ikke problemer med å forstå at du vil tjene penger thumbup.gif Hvem vil ikke det....
Lykke til, håper fler ser at 29 kr ikke er dyrt for en slik tjeneste!
imho
Låste opp telefonen min gratis på http://www.gsmteknikk.no/ jeg .. rolleyes.gif
Atari
ja, for 249,- så gratis ut for meg...
yucky.gif
ball3
Bare å scrolle litt det,så ser du at nokia telefoner er gratis å låse opp.........
Dragutin
Uten å lese gjennom svarene som er i denne topicen må jeg si at jeg støtter Fredrik 100% i hans avgjørelse.
Selv jobber jeg i klart svar, hvor kunder kommer for å få åpnet telefonen sin. Videre bruker vi ikke tjenesten som ble levert av unlock.no.

Misbruket av kalkulatoren skapte unødvendig trafikk på serverne til Fredrik og ble dermed en uten videre kostnad for Fredrik selv. Med dette i bunn så ser jeg på avgjørelsen som vis, tilbudet er fortsatt tilstede. Men det stopper at telenor,netcom og butikker tjener penger og dermed misbruker tilbudet.

Godt gjort. En engangsinnvestering på 29kr for å låse opp telefonen er verdt det. Såfremt bindingstiden og låsingen (som du faktisk godtok vilkårene på) har gått ut.
Da har du rett på å få låsekoden fra leverandøren din uten videre diskusjon.
rocky96
QUOTE(labbe @ 09.10.04, 14:50)
Forresten..har du prøvd å blokke ip'en dem??om du vet hvem det er..
Syntes det er direkte dårlig gjort av netcom og telenor og det er de som bedriver handling som strider mot god forretningsskikk næringsdrivende imellom,og bryter markedsføringsloven § 1.

Er derfor du startet det ja..Nå skjønner jeg litt bedre..
Stå på fredrik!!

Jeg tror IKKE det er Netcom og Telenor.
Jeg tror det er forhandlere som egentlig representerer
Netcom og Telenor.

M.a.o
Der er utro mot sige egne forretningspartnere

Rocky
Fredrik
rocky96: Jeg har 100% sikre bevis på at Telenor og Netcom har brukt unlock.no. Akkurat de to er misbrukerne jeg er mest sikker på.
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den skikkelige siden, med mer informasjon, formattering og bilder, vennligst trykk her.
Dette er den simple utgaven av forumet. Klikk her for å se normalutgaven. Besøk gjerne sponsoren vår også: Unlock.no / Unlock blog
Unlock iPhone, Unlock iPhone 3G and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | iPhone med knust skjerm? Vi bytter knust glass på iPhone!