Trenger du hjelp til fjerning av operatørlås?
Unlock hjelper deg!
Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Hvordan Boote Med Chip Aktivert Uten å Holde ...
Unlock.no Diskusjon - Låse opp operatørlås > XBOX > XBOX > Programvare
makkis
hei.
Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan/om man kan restarte/reboote med chip aktivert.
Dvs uten å holde powerknappen inne i 2 sek.
Vil gjerne få aktivert chip bare med et kjapt trykk.
Plagsom å gå bort til xbox hele tiden

Har en Aladdin Advance + chip.
Bruker Slayers autoinstaller 2.6
n00ky
QUOTE(makkis @ 24.08.05, 12:20)
hei.
Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan/om man kan restarte/reboote med chip aktivert.
Dvs uten å holde powerknappen inne i 2 sek.
Vil gjerne få aktivert chip bare med et kjapt trykk.
Plagsom å gå bort til xbox hele tiden

Har en Aladdin Advance + chip.
Bruker Slayers autoinstaller 2.6

Funker ikke L+R+Back+Start?
altså du trykker inn de 2 store knappene under på håndkontrollen og knappene "Back" og "Start" samtidig... da skal xbox normalt restarte..
om bios på chip har støtte for det.. men det har vel alle biosene i dag..
makkis
Kanskje litt dårlig beskrevet spørsmål.
Det jeg ønsker å finne ut av er følgende:
I Slayers evox v2.6 er det et alternativ " reboot xbox".
" problemet " mitt er at når jeg da rebooter boxen, så starter den opp i org Dash(microsoft sitt). Det vil igjen si at chip blir deaktivert.
Jeg vil helst at den skal starte opp igjen med chip aktivert.
Det er vel en " Always on" forklaring jeg er ute etter

Jeg har snoket rundt litt på xbox-scene og funnet en beskrivelse på "always on".

http://forums.xbox-scene.com/index.php?sho...9&#entry2609549

Jeg lurer på om noen har prøvt dette og om det virker?
Eller om det er noen mulighet for å stille i dash at boxen skal reboote med chip.
Eller er det kanskje andre " enkle" måter å få dette til på?

Beklager om det er litt uryddig forklart, men det er ikke så lett å forklare hva jeg er ute etter, men altså "Always on" på chip

nOOky:
L+R+Back+Start virker som det skal
Det er vel IGR ( in game reset)?
Det skjer iallfall ikke noe når jeg bruker den kombinasjonen i Slayers Dash, men det virker i spill.
n00ky
d'oh var litt trøtt da jeg leste spørsmålet ditt og fikk ikke med meg hele greia.. hehe sorry.

men ang det problemet du har så vet jeg ikke helt.
kanskje bios som er problemet?
-Knight-
Har selv en xecuter chip med siste xecuter bios..hos meg fungerer det slik at når jeg slår xbox på må jeg trykke power kjapt for å starte MED chip,og holde knappen inne en stund for å starte UTEN chip

Når jeg bruker reboot xbox i evox så starter den MED chip...

så du kan prøve å laste ned en ennen bios (vær oppmerksom på versjonene av bios!!!)

jeg har alltid brukt xecuters bioser så jeg kan egentlig ikke anbefale noen andre,sorry tongue.gif
SpecTrax
trur jeg har lest en plass at man skal lodde om en ledning på chippen slik at den alltid starter "always on"

men er ikke helt sikker
makkis
Prøvde meg på det som sto i linken på innlegget jeg skrev. Det virker det.
Må lodde D0 fra motherboard til jord, og legge en jump mellom bt og loddepunkt 2 på chipen. BT skal altså ikke innom motherboard.
Dette gjelder alle Aladdincippene etter som jeg har skjønt.
Dette er en "lo-fi" versjon av vårt hovedinnhold. For å se den skikkelige siden, med mer informasjon, formattering og bilder, vennligst trykk her.
Dette er den simple utgaven av forumet. Klikk her for å se normalutgaven. Besøk gjerne sponsoren vår også: Unlock.no / Unlock blog
Unlock iPhone, Unlock iPhone 3G and iPhone 3GS unlocking | Unlock and Jailbreak iPad | Låse opp operatørlås og unlock | iPhone med knust skjerm? Vi bytter knust glass på iPhone!